Gå till innehåll

NLT - SM floppad stege


Recommended Posts

Har precis tappat en stor pot med AK mot TT indaskat pre. Sitter med 95k ändå och ligger bra till.

Preflopspelet är inte det jag frågar om. jag vill veta turn

 

Fi har 40k och blinds ligger på runt 1k/2k

 

Plockar upp A3o på sb och all viker till knappen som höjer 3bb. Han har raisat ganska mycket så jag väljer syn. BB är short och viker.

 

Flop 2h4h5s

 

floppar inte stegen vackert.

slowspel känns självklart så jag checkar.

 

FI - slår nästan pot jag slowar och synar? rätt/fel? känns rätt iaf

 

Turn 2s

 

Jag - ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade slagit om 3ggr hans bet på flopp, finns ju faktiskt ett gång kort du kan bli rädd för samt att han med lite tur kan betala av dig med överpar.

 

Men samtidigt hade jag spelat handen likadant i alla lägen, kanske i vissa fall med AK.

 

Du synar för att du tror att han är tom och stjäl, annars är ju synen idiotisk, varför då sen slowa och omvärdera situationen till att han har en hand?

 

Bestäm dig för om han stjäl eller gör en legitim standardhöjning med en stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Checkraise är väl standard med såna här stackar?

 

Ja absolut, det är mest att jag inte brukar c/r särskilt ofta där när jag sitter tom, det kan liksom inte göras utan att comitta sig och när halvpott är så standard i turrar blir det lite för smaskiga odds för knappen där det är jag som riskerar hela stacken. Samtidigt är det väldigt vanligt i turresammanhang att BB ger sig på att donka hem potten på den floppen så AK kommer definitivt känna sig frestad.

Hade jag varit knappen hade jag också checkat bakom väldigt frekvent, det är verkligen apa att bli höjd där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde killen var helt tom och det var därför synade jag bara på flop. deta var ju trots allt 150-200 givar in i turneringen så jag hade rätt bra koll.

så motiverade jag min check även på turn i hopp om ytterliggare en bluff men det uteblev och även han checkade där.

river kom en spader 9

vi slutade all in och han var mycket riktigt naken hela vägen till river där han fyllde sin runner-runner färg med K7s

 

har haft en lång debatt med mig själv i handen och readen på honom som aggro bluffare borde jag naturligtvis haft med i post 1 men det uteblev pga stess eftersom jag satt mitt i turningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...