Gå till innehåll

NLT - KK topset på torr bräda, båda djupstackade

Steinmeyer

Recommended Posts

NL$200

Jag har gått ganska snabbt upp till 400$, killen till vänster om mig, som vi kan kalla "P. Arthur", har ca 650$. Har sett tendenser till att han är lös då han synat riktigt stora reraisar preflop men inte gått till showdown.

Jag sitter på SB och plockar upp K :spade: K :club:. Cutoff miniraisar till 4$, button synar och jag reraisar till 24$, P.Arthur synar från BB, resten viker.

Flop: K :diamond: 3 :spade: 8 :heart: Pot: ~ 50$

Vi kan börja diskussionen här och kallar detta steg 1, vad gör man? Ur position och jag vill såklart dubbla upp. Ska jag hoppas på att han har AA/AK och överbetta rejält? Betta lite och hoppas på omslag? Checka?

Jag gjorde något som jag aldrig brukar göra, jag minibettar 12$ för att kanske kittla nån slags action-nerv. Han höjer till 36$.

Vad göra? (Steg 2)

Jag slår om till ca 100$.

Han synar.

Turn: 2 :spade: Pot: ~ 250$

Vad göra, fortfarande ca 275$ att få in. (Steg 3)

Här blir det tyvärr pinsamt, jag väljer att ställa för att ... ja, jag vet inte, var dumt. Tänkte iaf så här:

1. Har visat honom 2st stora potbetsbluffar på turn vid ett annat bord vi satt på samtidigt. Tror hans bild av mig var att jag var extremt reckless.

2. Jag satte honom vid det här laget på en väldigt stark hand.

3. Jag tror att han (fram tills dess iaf) satte mig på AK.

Han foldade och jag kände att jag kastat bort ett ypperligt läge, speciellt då han satt och stekte tills tiden nästan tog slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL$200

Jag har gått ganska snabbt upp till 400$, killen till vänster om mig, som vi kan kalla "P. Arthur", har ca 650$. Har sett tendenser till att han är lös då han synat riktigt stora reraisar preflop men inte gått till showdown.

Jag sitter på SB och plockar upp K :spade: K :club:. Cutoff miniraisar till 4$, button synar och jag reraisar till 24$, P.Arthur synar från BB, resten viker.

Flop: K :diamond: 3 :spade: 8 :heart: Pot: ~ 50$

Vi kan börja diskussionen här, vad gör man? Ur position och jag vill helst ha in 800$ i potten. Ska jag hoppas på att han har AA/AK och överbetta rejält? Betta lite och hoppas på omslag? Checka?

Betta samma som med vilken annan hand som helst som du reraisar från SB ... Klart att du kan checka flop om du ofta gör detta i samma läge utan KK, hur hade du spelat AA i denna sits??

Jag skulle betta ca 40...

Länk till kommentar

Kan tillägga att det skriker toppset såsom handen utspelade sig, vad sysslar du med?

som spelar betta 100 på turn. checkar du är det stor risk att han checkar bakom och då får du nog inte in allt på river.

du ha ju Ks så han kan ju inte AsKs för tptk+nötfärgsdraget så brädan är ju fortfarande supertorr.

synar han 100 på turn lär han syna 100 på river med.

fel/rätt?

Länk till kommentar