Gå till innehåll

SNG - Triss mot Stege


r3mix

Recommended Posts

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 845315661

Bords ID: -36168327

Spelsätt: Spel om pengar

Turneringsbord: Ubinas-4

Speltyp: Hold'em

Blindar: 75/150

Insatser: 150/150

Valuta: USD

Startdatum: 2006-12-14 GMT

Starttid: 17:03:13 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

sailfun sitter på stol 1 med 2750.

rvdvwn sitter på stol 4 med 2060.

g0tmilk sitter på stol 6 med 2435.

maxarnack sitter på stol 8 med 2290.

HughHeffner sitter på stol 10 med 465.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 6.

maxarnack lägger den lilla blinden på 75.

HughHeffner lägger den stora blinden på 150.

 

Ge hålkorten:

 

sailfun: -- --

rvdvwn: -- --

g0tmilk: 9s 9c

maxarnack: -- --

HughHeffner: -- --

 

Före floppen:

sailfun lägger sig.

rvdvwn höjer 300.

g0tmilk synar 300.

maxarnack lägger sig.

HughHeffner lägger sig.

 

 

Floppen (Jh 10s 9d):

rvdvwn höjer 825.

g0tmilk höjer 2135.

rvdvwn synar 935.

 

 

Turnkortet (Jh 10s 9d 2h 6c):

 

Kortvisning:

g0tmilk visar 9s 9c.

g0tmilk har 9s 9c 9d 10s Jh: Triss

rvdvwn visar Kc Qh.

rvdvwn har 9d 10s Jh Qh Kc: Straight

 

 

Pott - sammandrag:

375 går tillbaka till g0tmilk (ingen syn).

Hela potten: 4345

rvdvwn vinner 4345.

Ingen husprovision tas för denna giv.

 

Vad tycker ni om mitt spel ?

rvdvwn har spelat hyfsat tight med ändå spelat lite skitkort då och då, kände dock att han hade stegen eftersom han tidigare har lite flyt med connecters eller fan de stavas, blev bubble tack vare den skiten :P men men

 

skulle ni ha spelat handen annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vad vill du veta? finns inte en chans att lägga på floppen. Jag hoppas bara att du inte spelar 99 för set preflop.

 

vadå, då man har pocket hoppas man på att få set på floppen, eftersom oftast ger det ju utdelning, jag menar, jag synar ju inte med 92o bara för att jag hoppas på att få in stegen....

 

vad jag vill veta är om ni tycker att jag gjorde rätt, försöker hela tiden förbättra mitt spel och beslut

 

Jag hade ställt eller foldat. Vill du verkligen ha en flop med 99? Nu har du en raise framför dig, visserligen en miniraise, men det är inge kul att syna då med ett medelpar. När jag tänker efter hade jag foldat och väntat på ett bättre läge när jag var först in.

 

hmmmm.... "syna då med ett medelpar" , vet inte vart du får det ifrån ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vad vill du veta? finns inte en chans att lägga på floppen. Jag hoppas bara att du inte spelar 99 för set preflop.

 

vadå, då man har pocket hoppas man på att få set på floppen, eftersom oftast ger det ju utdelning, jag menar, jag synar ju inte med 92o bara för att jag hoppas på att få in stegen....

 

vad jag vill veta är om ni tycker att jag gjorde rätt, försöker hela tiden förbättra mitt spel och beslut

 

Jag hade ställt eller foldat. Vill du verkligen ha en flop med 99? Nu har du en raise framför dig, visserligen en miniraise, men det är inge kul att syna då med ett medelpar. När jag tänker efter hade jag foldat och väntat på ett bättre läge när jag var först in.

 

hmmmm.... "syna då med ett medelpar" , vet inte vart du får det ifrån ...

 

du har inte odds att jaga set även om du skulle få in allt varje gång du träffade och även om du aldrig skulle vara uppe mot färger och stegar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsen är inte tillräckliga höga och du har för mkt chips för att du ska gambla med 99. Jag hade foldat PreF utan större eftertanke.

 

Dock är detta en av dessa dolda whinetrådar jag pratat om tidigare. Alla vet att det är autoställ här på floppen.

 

hmm foldat pref... hmm .. jag menar han dubblade bara blinds.. tycker själv att det inte var så mycket, men som sagt är inte en fullfjädrad spelare.... ännu :P

 

jag menar, jag tycker att man borde nästan gå me pref med vilket pocket som helst, bara för att se om man får någon utdelning, givetvis om det är höga pocket så höjer man, men om man har typ pocket 6, så borde man gå med, enligt mig ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...