Gå till innehåll

NLT - Riverbeslut med QQ


All in

Recommended Posts

Fi är en duktig regular på 3-6 / 5-10.. ingen direkt read på hur han spelar, men han verkar vara en stabil lirare det jag har sett.

 

 

Texas Hold'em $6-$6 NL

 

 

 

Seat 8: johnny N ($565 in chips)

Seat 9: Herke ($423 in chips)

Seat 10: v302262 ($358 in chips)

 

johnny N har QQ.

 

 

 

ANTES/BLINDS

johnny N posts blind ($3), Herke posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

v302262 folds, johnny N bets $15, Herke calls $12. (pre slår jag med de mesta där. ungefär samma HD som knappslag)

 

FLOP [board cards 4C,2S,3D ]

johnny N bets $20, Herke bets $55, johnny N calls $35.

 

TURN [board cards 4C,2S,3D,10D ]

johnny N checks, Herke checks. (hmm check?)

 

RIVER [board cards 4C,2S,3D,10D,3S ]

johnny N bets $119, Herke bets $350 and is all-in, (wtf. vad göra? vad har han? mitt bet på river är väl givet..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni ingen särskild history eller han verkar generellt överdrivet bluffig så måste det här vara en fold. Både A3/53 är t.ex väldigt överensstämmande med hans linje och även om din hand är ganska mycket face up (som han vet att du vet) så är det inte ett optimalt bluffläge direkt, om han inte har jätteklart för sig att du kommer folda överparet här och det framgick inte i OP.

 

Bra spelat fram tills dess för övrigt, även om jag inte fattar riktigt preflopstorlekarna, men det kanske är nåt strul med konverteraren / HH:n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni tre stycken som spelar?

 

Jag som endast spelar SNG, och när jag väl spelar CG ger jag bort pengar, skulle raisat preflop för att få information om vad fi har. Sen skulle jag betat alla gator och call på river. Han höjer väl ändå inte med en 3:a här?

 

Det enda som du inte slår här som han kan tänkas ha är väl ändå AA/KK/TT?

 

Men som sagt, är en Sng-fisk

Edit: Trodde det var han som höjde preflop. Felläsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker fold. Checken är lurig med tanke på ruterdraget och att du kan ha AKs.

Han borde ha en trea enligt pstiw:s fina analys, men kan också ha, A5s och 44, sätter dig på toppar (och alltså inget färgdrag) och checkar för att få dig att undra. Kanske är han rädd att förlora dig om du har AK. Så kommer ditt riverbet och han ser chansen att stacka dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat fram tills dess för övrigt, även om jag inte fattar riktigt preflopstorlekarna, men det kanske är nåt strul med konverteraren / HH:n?

 

om du menar pre raisen så slår jag till 18 som alltid i sb mot bb på 3-6. det är 15 extra. liteo tydligt i hh`n. om du menar det.

 

/all in. (full)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni tre stycken som spelar?

 

Jag som endast spelar SNG, och när jag väl spelar CG ger jag bort pengar, skulle raisat preflop för att få information om vad fi har. Sen skulle jag betat alla gator och call på river. Han höjer väl ändå inte med en 3:a här?

 

Det enda som du inte slår här som han kan tänkas ha är väl ändå AA/KK/TT?

 

Men som sagt, är en Sng-fisk

 

mm, sng-fisk var ordet. inte för att va otrevlig.

/all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir väldigt svårt när ni är shorthanded, hade det varit fler spelare hade jag nog tagit det som en avancerad bluff.

Väldigt effektivt sätt att få det som att se ut att han inte har något fast han har nöterna, ungefär som han vill få dej att tro "okej jag försökte raisa dig på flopp, ger upp turn" Fast att han egentligen har sett eller liknande. Och enda sättet att få betalt av dig tror han är att göra rejällt bet på slutet.

 

Dock är väll chansen större att han bluffer när ni är 3 personer. Klurig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han checkar ner turnen flr han har en dominerande hand osm han inte är rädd för att förlora... Sen bettar du han rakt upp i fällan då kan han slå om med en 3ggr så mycket... jag skulle lagt mig efter han slagit om. med tanke på han reraisar dig på floppen å du synar sen checkar du turn visar du ju lite svag het med tanke på att han sitter i position

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för synpunkterna..

 

antingen har han ju monstret, lr så är han tom på nå vis.. men tror inte han är tom speciellt ofta där faktiskt.. känns som 35, lr a3 där faktikst.. han kan ha stegen också.. tror inte på kåk iom turn checken.

 

jag vek handen och fick inte reda på av fi vad han hade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...