illi Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Jag spelar en del på betsson, och nu sedan de har bytt avatarer så har jag kommit att många gånger tycka illa om den tjocke killen med cigarr. Ofta sitter där nån bully med stack som spelar alldeles för löst och aggressivt. Jag har själv aldrig valt den platsen eftersom jag inte kan identifiera mig med honom. Men nu en sit and go var det bara den platsen kvar så jag satte mig där. Och det kändes helt annorlunda att spela från den stolen. Folk verkade inte tro att jag hade nåt alls när jag bettade utan callade med vad som helst, helt övertygade om att jag bluffade. Jag vann den omgången och tänkte det här funkar ju bra, satte mig igen på den platsen. Samma sak hände, fast nu åkte jag ut på grund av det, för när folk callade mina bets så drog de ut mig ett par gånger. Jag har bara satt mig där dessa två gånger, men det kändes väldigt annorlunda. Ingen respekt vid bordet. Nån annan som upplevt skillnader mellan de olika platserna? * RP till en lite mer generell tråd - QoS * Citera
Clarre Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Jag stänger av avatarerna för att undvika att bli påverkad. Citera
illi Postad 8 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2005 Men på betsson/poker room kan man inte välja egna avatarer, utan det är en gubbe på varje plats, istället för en tom stol som på expekt eller multipoker (partypoker har också såna här gubbar som jag fattat det). Så en avatar sitter ihop med en plats (och de kan man väl inte stänga av?). Eftersom de är där hela tiden borde man inte påverkas av dem så mycket, men jag upplever att man gör det ändå. Speciellt om den verkliga personen går i fas med gubben. En fet kille med cigarr som bettar mycket -han bluffar. Citera
illi Postad 8 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2005 Menar du om jag skämtar? Nä, men jag är inte gravallvarlig heller Men det är väl en grej man kan utnyttja, om man är en tight spelare och folk tror att man är lös för att man ser lite lös ut? nämen jaja, det kanske inte var nån stor uppenbarelse men... jag tyckte det kändes som att man blev mer callad på en plats än en annan. Citera
bjornand Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 För att vara ärlig så påverkade det mig otroligt i början när jag spelade på Party-skinsen men nu har man lyckats lägga det åt sidan Så i början, JA Citera
highbury90 Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 En fråga i samma ämne är dem sidor där man själv kan lägga upp en bild. Påverkar det ert spel om ni möter en kille med solglasögon och keps. Till skillnad mot en liten flicka, eller en tecknad groda. Citera
Knapp_0 Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Eftersom de är där hela tiden borde man inte påverkas av dem så mycket, men jag upplever att man gör det ändå. Speciellt om den verkliga personen går i fas med gubben. En fet kille med cigarr som bettar mycket -han bluffar Dessutom tror jag han är asiat, jag är livrädd för honom. Snubben uppe i vänstra hörnet, med öppen skjorta och aggressiv sittställning är en riktig loose loser. Lättast att ta pengar av är heroin-blondinen. Den som plockat mig på mest pengar är campar-bruden med solbrillorna i pannan. Citera
Recommended Posts