Gå till innehåll

Hur kan jag se "High Stakes Poker" lagligt?


walkertullaris

Recommended Posts

Den finns upplagd på IMDB

http://www.imdb.com/title/tt0497294/

 

Men man får nog surfa runt på diverse DVD-skoppar på internet för att hitta.

 

Så länge så finns den här

 

http://youtube.com/results?search_query=high+stakes+poker+episode&search=Search

 

Borde jag ju tänkt på, finns ju hur mycket som hellst där...

 

Kan tipsa om en user som heter "81Makka81". Han har sjukt mycket poker relaterat....

 

ps.

Räknas detta som "piratsnack", ta bort det....

ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Inget pirat snack eller liknande..

 

Finns den några planer att en svensk kanal köper in serien etc?

Vet någon om det finns planer för en DVD utgåva?

Finns det någon web cast för dessa program? Finns ju minst en poker kanal (eller var det två) man kan se gratis via web cast.

 

Får jag fråga varför du måste se det lagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är knappast mer gränsfall än bittorrent och annat.

 

Enkla svaret är att det antagligen inte går att se opiratat i Sverige. Däremot går det ju att se lagligt och piratat.

 

Kan mycket väl vara så att det är mer lagligt att titta på en fil på youtube än att ladda ner den med en bittorrentklient. Distinktionen går - om jag inte missminner mig - vid huruvida man "framställer en varaktig kopia" av det upphovsrättsskyddade verket. Om nu tekniken på youtube är sådan att man inte kopierar filen så är det helt okej. Däremot är det inte lagligt att ladda upp skyddat material på youtube.

 

Om nu ngn som är expert på immaterialrätt har en annan åsikt så är ni välkomna att tillrättavisa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förstås omöjligt att inte kopiera en fil man tittar på.

 

Vad youtube gör är att direkt radera kopian. Eller rättare sagt sätter en flagga i operativsystemet om att de ska strunta i att visa de här bitarna och vid behov kan ändra dem. Tekniken som ska hindra en varaktiga kopia består alltså av en skylt bredvid kopian där det står "titta inte här".

 

Och det skulle inte förvåna mig det minsta om det sågs som en betydande skillnad.

 

Det illustrerar också rätt väl att lagstiftare är f-ing retards och borde hållas inlåsta i små, ljustäta boxar under hela sin livslängd.

 

Fan, nu måste jag gå och donera ett par hundringar till piratindustrin bara för att avreagera mig lite.

 

Om det aldrig någonsin producerades någon mer konst, medicin, programvara eller liknande så skulle det vara värt det för att se IP-folk bli tvungna att skaffa riktiga jobb, eller ännu hellre svälta ihjäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förstås omöjligt att inte kopiera en fil man tittar på.

 

Vad youtube gör är att direkt radera kopian. Eller rättare sagt sätter en flagga i operativsystemet om att de ska strunta i att visa de här bitarna och vid behov kan ändra dem. Tekniken som ska hindra en varaktiga kopia består alltså av en skylt bredvid kopian där det står "titta inte här".

 

Och det skulle inte förvåna mig det minsta om det sågs som en betydande skillnad.

 

Det illustrerar också rätt väl att lagstiftare är f-ing retards och borde hållas inlåsta i små, ljustäta boxar under hela sin livslängd.

 

Fan, nu måste jag gå och donera ett par hundringar till piratindustrin bara för att avreagera mig lite.

 

Om det aldrig någonsin producerades någon mer konst, medicin, programvara eller liknande så skulle det vara värt det för att se IP-folk bli tvungna att skaffa riktiga jobb, eller ännu hellre svälta ihjäl.

 

 

Well, jag ville bara peka på att det mycket väl kunde vara en rätt stor skillnad på hur man ser på det juridiskt. Dina Matusowliknande aggressionsutbrott över situationen är visserligen roande, men förändrar inte saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du förstår vad jag skriver.

 

lol..huruvida du tror att jag förstår vad du menar eller inte har relativt liten påverkan på situationen det också. Men jag ställer mig medkännande till din frustration och känsla av maktlöshet. Det måste kännas jobbigt att sitta framför en datorskärm och knyta nävarna i ilska. Många före dig har känt likadant.

 

Men nu skall jag inte retas mer. Jag drar ut i solen med flickvän o glass istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen coolt att ha ett kärleksförhållande med nån.

 

 

haha... det är faktiskt rätt coolt. Du skulle tycka det vore ännu coolare om du träffade henne. En ukrainsk blandning mellan Salma Hayek och Teri Hatcher, typ. men smaken är iofs som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...börjar kännas lite OT nu. Här får jag faktiskt plädera oförstående. alibi? =Uppehållstillstånd?

 

Nä. Jag är en sådan person som gillar att slänga ur mig saker med jäkligt liten relevans, för att kanske någon där ute ska förstå mig och le framför skärmen i någon typ av samförstånd. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är high stakes poker överhuvudtaget upphovsrättsligt skyddat material då?

GSN är ju liksom en vanlig TV-kanal där vem som helst får spela in programmen fritt.

 

Skulle det där vara ett skämt eller?

Det är nämligen inte tillåtet att spela in/kopiera tv-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...