Gå till innehåll

Hur kan jag se "High Stakes Poker" lagligt?


walkertullaris

Recommended Posts

Kan någon banna det här trollet?

 

Jag skulle nog hellre villja påstå att det vore bättre med en tillsägelse till dig då du, som du själv säger, vandrar ut i en massa OT, och blir syrak när ngn försöker föra tillbaka samtalet till vad tråden handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gjort en snabbsökning på google har jag snabbt kommit fram till att enklaste sättet att se high stakes poker utan att behöva vara orolig för sin själ eller dyligt är att införskaffa sig DVDboxen med programmen. Verkar finnas att inhandla på rätt många ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, DVD box är nog det enda "lagliga" sättet, Jag vet inte hur det är med just GSN, men hos det flesta amerikanska TV bolag kan man se episoderna streamat gratis. Men det förutsätter att man att börja med har amerikansk IP.

 

Sedan kan man ju köpa episoder på download sajter...men även i det fallet så säljs inte nya episoder outside US oftast.

 

(sedan kan man ju alltid diskutera lagligheten att gå förbi regions kodningen :) )

poängen med allt är ju att skydda utländska bolag som senare köper rättigheter till tv serien....att dom inte redan går att se på annat vis (köpa online, se streamat, köpa som egen region dvd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Regionskodning... Finns den fortfarande?? Trodde de endast försökte få igenom den för... 14(?) år sen, eller vad det kan vara, men att det sket sig rätt fort.. Eller är jag ute till havs med segelbåten nu igen?

 

Nog har väl så gott som alla skivor regions kodning, särskilt nya som släpps tidigare kankse i annan region? Är väl bara inget man tänker på då alla på nåtvis gått förbi kodningen på hemma spelaren....hehe. fyy, olagliga mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror även att de flesta DVDspelare nu förtiden kommer okodade om jag inte misstar mig. Mao behöver man inte ens gå in och mixtra i DVDn..

Eller så är det jag som är så snål att jag köper begagnade prylar av mina kompisar när de köper nya saker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror även att de flesta DVDspelare nu förtiden kommer okodade om jag inte misstar mig. Mao behöver man inte ens gå in och mixtra i DVDn..

Eller så är det jag som är så snål att jag köper begagnade prylar av mina kompisar när de köper nya saker :D

 

Näee, använder htpc...(edit: därför jag antagligen inte vet nåt om dagens dvd-spelare):) med egen tv stream server

Hur som helst, kollade lite...de verkar vara lagligt med regions lösa spelare i sverige...men så är det inte i alla länder. Mindes bara ponten och gänget försökte likställa det med piratkopiering för nåt år sedan. Vi är ju piratkopierarnas mekka va det nån som sa för inte så länge sedan... och pekade finger från andra sidan atlanten :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Is this thing on?

 

Det är många stater som är piratkopierarns Mekka enligt RIAA/MPAA nu senast är det väl Kanada som är det svarta fåret.

 

Jo, ...och pakistan, ...och argentina och...av olika orsaker, vad som antyddes om Sverige var väl just lagstiftningen...och förstås piratpartiet. Det är väl en sak om lagen förbjuder det och alla gör det...än om lagen tillåter de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 11 months later...
Inget pirat snack eller liknande..

 

Finns den några planer att en svensk kanal köper in serien etc?

Vet någon om det finns planer för en DVD utgåva?

Finns det någon web cast för dessa program? Finns ju minst en poker kanal (eller var det två) man kan se gratis via web cast.

 

det finns utlagt på http://www.youtube.com det är väl lagligt antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...