Gå till innehåll

NLT - Trist läge med Big Slick


tamtaram

Recommended Posts

Den här handen fick mig att fundera på vad som egentligen är rätt att göra.

 

Stackdjup:

Jag täcker CO som har $130 och Knappen som har $88.

 

Spelstilar

CO har spelat rätt tajt och inte höjt alltför många händer. Knappen är lös och har höjt många händer i position. Han har dock inte återhöjt en enda gång under de 140 händer vi spelat.

 

Action

Hero is dealt :heart:A :heart:K

 

NL100 6-Handed

UTG folds

UTG+1 folds

CO raise $4

Button raise to $14

Hero ?

 

 

Vad gör man här? Synar, återhöjer, lägger, helan går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade exakt samma läge under gårdagens session. Jag gjorde en miniraise och fick KK och AA att gå AI mot varandra innan jag folda :)

 

Frågade mig själv innan om det vore skott i foten om jag syna och floppa A eller K så jag tog reda på det. Iofs var det hyfsat tight bord så jag vet inte vad du kan vänta dig för svar av en lös spelare... Kanske annan stämning på ditt bord men på mitt var det alltid raka svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade exakt samma läge under gårdagens session. Jag gjorde en miniraise och fick KK och AA att gå AI mot varandra innan jag folda :)

 

Frågade mig själv innan om det vore skott i foten om jag syna och floppa A eller K så jag tog reda på det. Iofs var det hyfsat tight bord så jag vet inte vad du kan vänta dig för svar av en lös spelare... Kanske annan stämning på ditt bord men på mitt var det alltid raka svar.

Har fi AA,KK lär det märkas pre även om du synar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade exakt samma läge under gårdagens session. Jag gjorde en miniraise och fick KK och AA att gå AI mot varandra innan jag folda :)

 

Frågade mig själv innan om det vore skott i foten om jag syna och floppa A eller K så jag tog reda på det. Iofs var det hyfsat tight bord så jag vet inte vad du kan vänta dig för svar av en lös spelare... Kanske annan stämning på ditt bord men på mitt var det alltid raka svar.

Har fi AA,KK lär det märkas pre även om du synar :)

 

Hehe sant men det finns ju rävar som mörkar oxå, fick smäll med JJ mot KK pga det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste väl ändå syna och se vad CO gör.

I en turnering kanske man kan lägga sig. Men du har den bästa draghanden, då vill man se floppen.

 

Hur menar du då? Personligen tycker jag det känns skönare att syna med 78s eller liknande, hyfsat osannolikt att nån annan har två i samma färg som mig och kan få stegen åt flera håll än ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna tycker jag är jättejättekallt. Jag foldar eller slår om, nästan uteslutande det senare. Jag vill ha mycket fler händer än 140 för att bestämma att knappen bara kan trebetta mot en CO-raise med händer som har oss slagna, och CO kommer att vika för ett fyrbet med en väldigt stor del av sin HD där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du då? Personligen tycker jag det känns skönare att syna med 78s eller liknande, hyfsat osannolikt att nån annan har två i samma färg som mig och kan få stegen åt flera håll än ett.

Jag vet att 76s kan få fler outs, men här kan du få nötfärg och nötstege och kommer det ett ess eller en kung slår du de flesta händer.

Här har vi ju dessutom signaler på att knappen är lös. Du kan vara uppe mot AQ och 99.

Tycker bara det känns väl vekt och trist att slänga AKs i detta läget på ett sexmannabord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det verkade inte vara en helt lätt situation. Lutar faktiskt åt att en reraise hade varit rätt för att eventuellt bli av med CO, att syna känns ju bättre att göra med t.ex :heart:6 :heart:7, dvs det är egentligen bara färgen och stegen som är intressant eftersom nån kan ha mig ruggigt dominerad med AA eller KK.

 

Foldade efter att ha stekt ett tag eftersom jag kände mig osäker på situationen. Action efter min fold:

 

CO Call $14

 

Flop

:club:5 :spade:7 :diamond:8

CO check

Button Raise $74 (Allin)

CO call $74

 

Turn

:heart:T

River

:diamond:2

 

results

CO shows :spade:A :diamond:K wins $175.5

Button shows :club:A :club:Q

 

 

Resultatorienterat gjorde jag både rätt och fel som foldade eftersom jag antagligen hade fått släppa på den torra floppen men å andra sidan hade jag bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du då? Personligen tycker jag det känns skönare att syna med 78s eller liknande, hyfsat osannolikt att nån annan har två i samma färg som mig och kan få stegen åt flera håll än ett.

Jag vet att 76s kan få fler outs, men här kan du få nötfärg och nötstege och kommer det ett ess eller en kung slår du de flesta händer.

Här har vi ju dessutom signaler på att knappen är lös. Du kan vara uppe mot AQ och 99.

Tycker bara det känns väl vekt och trist att slänga AKs i detta läget på ett sexmannabord.

 

45678 är oxå en nötstege ;) Jo det är trist att kasta AKs och därför förespråkade jag raise i mitt allra första inlägg. Då kan du få fold vilket är bra eller omslag igen och då är folden enkel. Alltså jag vill inte syna med AKs som en draghand utan i så fall raise i tron att jag är bäst, i annat fall lär jag ju få reda på motsatsen med 2 spelare efter mig.

 

78 hade totalkrossat i den här handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...