Gå till innehåll

NLT - Floppad triss i oraisad pott


ebisumaru

Recommended Posts

Här kommer en hand som jag tyckte var lite smålurig. Aldrig spelat mot fi tidigare, men på de få händer som spelats har han verkat vara ganska aggresiv. Skriver mina tankar om handen senare.

 

Table DapplePanza's HE, 12 Dec 2006 3:12 AM ET

 

Seat 2: Klippps ($613.50 in chips)

Seat 7: musin ($194.00 in chips)

Seat 8: Tom Mad ($1,209.20 in chips)

Seat 9: ebisumaru1 [ 4C,3H ] ($594.00 in chips)

ANTES/BLINDS

ebisumaru1 posts blind ($3), Klippps posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

musin calls $6, Tom Mad calls $6, ebisumaru1 calls $3, Klippps checks.

 

FLOP [board cards 4S,4H,5C ]

ebisumaru1 checks, Klippps checks, musin checks, Tom Mad bets $25, ebisumaru1 calls $25, Klippps folds, musin folds.

 

TURN [board cards 4S,4H,5C,JH ]

ebisumaru1 checks, Tom Mad bets $100, ebisumaru1 calls $100.

 

RIVER [board cards 4S,4H,5C,JH,4D ]

ebisumaru1 checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar helt rätt i att bara syna när han raisar kraftigt som han gör på flop och turn. Har han inte nötterna bygger han potten rätt ba själv där. Förbättrar man inte handen som du gjorde på river kan man fundera på att släppa om han går all-in.

 

Ändå farlig hand så bra att försöka hålla ner potten då det är svårt att veta var man står. re-raisar man ex turn får man väl oftast bara syn av en hand som slår en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar beta rakt ut på flop, check-syna turn och sen vill jag nog beta river.

 

 

mot just denna fi hade jag bombat hela vägen då han är väldigt fiskig å synar ofta ner med väldigt kassa händer.

 

Aha ok, hade aldrig sett honom tidigare. Känner igen ditt nick, har vi jag spelat mot dig på Ongame.

Angående handen så tycker jag om att beta ut ibland och checksyna ibland. Men man vill ju inte gärna busta i en oraisad pott med en sån här hand... Turnbetet som han gör på 100 i 75 potten känns verkligen som ett "helt tom eller helt full bet". Med en hand som A5 eller 88 väljer de flesta att beta mindre eller att checka. När river kommer så är det nästan omöjligt att han har stål om han inte har 55 (vilken jag tror han betar igen). Därför känns det som om min enda chans att få in mer pengar var att checka. Enda anledningen att beta är väl att man ser så dum ut om man det går check-check ;) .

På river checkade han snabbt bakom med 97.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat river. Han kommer "aldrig" att betta ett medel PP för värde där tror jag, och när den trejde fyran landar på bordet så minskar ju i hans ögon sannolikheten att vi skulle ha en 4:a samtidigt som han inte effektivt kan fortsätta reppa en 4:a och hans bluffbenägenhet borde iom det gå ner rätt mycket. Jag hade gillat ett bet nånstans runt halvpott, antagligen lite i den nedre regionen (d.v.s strax under). Att han vet att vi vet att det är nästan omöjligt för honom att ha stål, som du säger, och att han också vet att vi vet att han ofta kommer vara ute på turné där gör att jag tror att han kan syna ganska marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat river. Han kommer "aldrig" att betta ett medel PP för värde där tror jag, och när den trejde fyran landar på bordet så minskar ju i hans ögon sannolikheten att vi skulle ha en 4:a samtidigt som han inte effektivt kan fortsätta reppa en 4:a och hans bluffbenägenhet borde iom det gå ner rätt mycket. Jag hade gillat ett bet nånstans runt halvpott, antagligen lite i den nedre regionen (d.v.s strax under). Att han vet att vi vet att det är nästan omöjligt för honom att ha stål, som du säger, och att han också vet att vi vet att han ofta kommer vara ute på turné där gör att jag tror att han kan syna ganska marginellt.

 

Jag förstår vad du menar men grejen är att han "aldrig" kan ha ett medel PP på river iom hans turnbet. Det är inte troligt att han skulle överbeta turn med den handen. Tänk dig själv att du sitter med 77 på turn där. Antingen betar man kanske runt 50 för att skydda sin hand mot skumma stegdrag eller så checkar man för pottkontroll (troligast). Hade han checkat turn har jag ju en given värdebet på river. Jag tror helt enkelt att den enda man kan göra här är att ge honom en chans att bluffa då det är nästan omöjligt att han har en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte troligt att han skulle överbeta turn med den handen.

 

Very much my bad. Missade fatalt överbettet på turn. Då är jag helt på din linje. Det är ju precis som du säger att han aldrig bettar ett medel PP på turn så starkt (eftersom vår floppsyn oftare reppar fyran än nånting annat, och han riskerar en CR eller iaf att bara få syn när han är slagen), så då är jag helt med på check här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...