Gå till innehåll

Föreslå förbättringar i klienten!


raqqa

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nejdå, det var bara högst tillfälligt som, spelsugen som jag var, brusade upp lite över ett meddelande som löd: "du får inte sätta dig vid det här bordet för där sitter redan en spelare från din stad". även om det vid den tidpunkten bara var ett bord av den typen igång gick ju inte världen under, det var ju bara att vänta en stund tills spelaren hade spelat klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inte läst igenom hela tråden så detta har kanske nämnts: det vore bra att ha någon logg i chatten där det står vad som händer, liknande på Prima-nätverket (iaf på Expekt). Eller finns detta? Testade att spela med playmoney och hittade ingen sådan funktion, hängde aldrig riktigt med i vad som hände, vem som hade höjt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom hela tråden så detta har kanske nämnts: det vore bra att ha någon logg i chatten där det står vad som händer, liknande på Prima-nätverket (iaf på Expekt). Eller finns detta? Testade att spela med playmoney och hittade ingen sådan funktion, hängde aldrig riktigt med i vad som hände, vem som hade höjt osv.

 

Det finns, om det inte syns så kan du fixa det under fliken Options i huvudklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom hela tråden så detta har kanske nämnts: det vore bra att ha någon logg i chatten där det står vad som händer, liknande på Prima-nätverket (iaf på Expekt). Eller finns detta? Testade att spela med playmoney och hittade ingen sådan funktion, hängde aldrig riktigt med i vad som hände, vem som hade höjt osv.

 

Det finns, om det inte syns så kan du fixa det under fliken Options i huvudklienten.

Jag hittar det inte. Vad är det jag ska aktivera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har föreslagit det förrut, och du har lovat...

 

Någon knapp som automatiskt fyller upp till maxupptaget på NL-bord (eller som inte fibblar fram felmeddelandet bara för att man råkar vinan blindarna bnär man ska fyllapå...

 

Om jag vill ta upp 200$ och fylla på, så vill jag nog ta upp 185$ också...

 

Jag vill ALLTID minst ha ett maxupptag framför mig - funktionen finns på Stars, borde finans på 24h också.

 

Har inte läst igenom allt och sett om detta blivit besvarat, men snälla ta tag i detta..

 

Man blir ju ännu mer tiltad än man redan är när man får upp det dära error meddelandet för att man råkade få en walk i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag hittat en ny bugg, 99% säker på att det stämmer, har hänt mer än en gång o sen vill jag inte chansa mer.

 

om man sätter sig på ett HU bord o väntar och trycker i "no more blinds" så kommer det inga blinds, även efter man tagit bort knappen. tröttnat på folk som ska sätta sig o sno ens blinds, samt hit n runnersen så jag vill se vem jag ska lira med först, o trycker man i det måstte jag lämna bordet o komma tillbaka o då kanske fisken kommit på bättre tankar.

 

lite sluddrigt skrivet, men tror jag fick fram det.

 

sen har det säkert tagits upp flera ggr innan, men när man ska sätta sig på ett bord och man har vunnit så funkar det inte o sätta sig med minimum beloppet som står där om man klev på säg 451.25€ för då står det mini 451 o man får själv skriva i decimalen el högre. om man har vunnit över buy in kan man ta max, men säg att man ofta köper in för mindre kanske man inte vill sätta sig med max varje gång.

 

aja, annars e klienten överlägsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen har det säkert tagits upp flera ggr innan, men när man ska sätta sig på ett bord och man har vunnit så funkar det inte o sätta sig med minimum beloppet som står där om man klev på säg 451.25€ för då står det mini 451 o man får själv skriva i decimalen el högre.

 

Pocketing Rule: If you rejoin the table within 120 minutes,

you need at least the same amount you had when you left

 

Tidsbegränsat alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

HH-funktionen, har nämnts tidigare.

 

Jag tycker det är riktigt dåligt att man bara kan få sina senaste 50 handhistories. Spelar man flera bord o timmar per kväll har man ju ingen sportslig chans att analysera sitt spel med hjälp av handhistories. Denna möjlighet tycker jag borde vara en självklarhet.

 

Kan man inte lösa detta genom att erbjuda fler än 50 HH via mail (helst obegränsat)? Då kan servern jobba med min begäran när den har tid, för det var väl det som var problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Den absolut viktigaste förändringen borde vara att fixa lobbyn.

Den är väldigt oöverskådlig och svår att hitta i. Byter man bord ofta så blir det ett evigt scrollande upp och ner.

 

Borden borde åtminstone vara i alfabetisk ordning efter att man sorterat på någon annan variabel ( ja jag vet att det går att fixa själv men när man äntligten gjort sin perfekta sortering så går den ju inte att spara så det tröttnar man snabbt på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en detalj som verkligen driver mig till vansinne. I det vänstra statusfönstret visas ju all historik, och jag brukar läsa där ganska ofta vem som höjde, hur det gick förra handen etc. Men så fort man bläddrar och något nytt händer så hoppar man automatiskt ner till botten igen! Så fruktansvärt irriterande när man försöker skaffa information, man måste i princip vänta tills det är ens egen tur så inget annat händer på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Överlag en klient jag gillar skarpt, men förutom allt j-vla lagg och att knappar försvinner då och då, så finns det ett par andra saker som ibland kan göra en galen (med risk för att ta upp saker som repeterats):

 

- Dealer chat-syndromet, som någon nämnde. Vill man gå upp en bit och kolla nåt man missade så ploppar man längst ner igen så fort nåt händer, vilket är mycket ofta. Helt j-vla crazy, varför ha en rullningslist öht när man inte kan rulla som man vill?

 

- Rejoin table-syndromet. Är på gränsen till en skitsak, men ändock. Om man ska sätta sig vid ett bort man vunnit på senaste 2h, så är den angivna min-buyin:en utan decimaler. Om det nu är så noga med decimaler som det tydligen är, är detta helt crazy. Som det är nu är det ju nästan jobbigare att deleta/skriva nytt än om det inte hade varit förangivet någonting.

 

- Immediate attention sound / popup-syndromet. Popup-funktion med ev. tillhörande ljud måste göras till två oberoende val! Fråga: Vad gör immediate attention sound öht för nytta om man i dess UNDERmeny bockar i "disable sound"? Va?

Jag lyssnar typ alltid på musik från datorn, och om jag inte vill blanda musiken med det hjärtskärande (!) attention-ljudet men ändå vill att fönstren ska poppa upp, så går inte det! Bockar man för 'disable sound' så kopplas även popup-funktionen ur. (soundlevel:Low skulle jag inte kalla låg - vågar knappt tänka på hur High-diton låter..). Ljudet skulle hursomhelst kunna fördröjas typ 2 sek från det att det blivit ens egen tur, så att man slipper höra det de gånger man sitter fullständigt förberedd (men som sagt ändå vill ha popup:en aktiverad!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fjärde grej också, som må vara av mikroskopisk storlek..

 

Detta inträffar när man bockar för t.ex Fold-rutan i samma sekund som det blir ens tur, varpå ibockningen (som man verkligen hinner se bockas i!) på något sätt inte hinner registreras och de stora Fold / (Check) / Raise - rutorna kommer upp som vanligt när det är ens tur.

 

En skitsak allt som oftast, dock kan det vara förödande de gånger man blixtsnabbt hinner växla över till ett halvdolt bord innan man hinner se att ovanstående skett. Man spelar vidare på nästa bord i god tro att man gjort sitt i handen på det andra bordet för att sedan upptäcka en I'm Back-knapp när man växlar tillbaks..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr någon sig om vad som skrivs i denna tråd?

 

Uppdateringarna som kommer är ju väldigt sällsynta och när dom väl kommer så märks det knappt någon skillnad.

 

Antar att man är för rädd för att göra stora förändringar (förbättringar) i klineten i risk att få massa nya buggar på halsen.

 

b2b klineterna är design mässigt dom klart snyggaste av alla jag testat. Funktions mässigt är dom bland de sämsta. Dom borde titta på vad som är bra hos andra klineter och kopiera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...