Gå till innehåll

PLO - AAxx med FD, tomte/hjältesyn?

Recommended Posts

Postad

Okej.

Fi är Evenbalance, än så länge den bästa spelaren jag sett på denna nivå.

Han är sjukt lös, reraisar pre med precis allting, varierar mellan pott, min och cepebet. Vad jag märkt pottar han massa scarekort.

Men som sagt, han e jättelös, inte dålig, utan verkar vara riktigt duktig.

Preflopspelet kanske inte e nån höjdar,e kalla det metagame, jag gör såhär med många händer. typ JTQK , 5678, 7788 etc också.

Ni ser hur handen utvecklas, slår jag något? Vad kan han ha?

Och som sagt, händerna innan har varit lååångt ifrån nutpeddling, han vet att jag också är lös och gillar att ta cepesyner och spela slaskigt.

xxxxxzxx is at seat 0 with $399.70.

EvenBalance is at seat 1 with $949.90.

Reimann is at seat 3 with $415.20.

bull-2426 is at seat 4 with $193.90.

Justeeeen is at seat 5 with $407.

The button is at seat 1.

Reimann posts the small blind of $2.

bull-2426 posts the big blind of $4.

xxxxxzxx : Ks Ts As Ac

EvenBalance: -- -- -- --

Reimann: -- -- -- --

bull-2426: -- -- -- --

Justeeeen: -- -- -- --

Pre-flop:

Justeeeen folds. xxxxxzxx raises to $14. EvenBalance

re-raises to $24. Reimann folds. bull-2426 calls.

xxxxxzxx re-raises to $34. EvenBalance calls.

bull-2426 calls.

Flop (board: 2d 4c 8s):

bull-2426 checks. xxxxxzxx checks. EvenBalance

checks.

Turn (board: 2d 4c 8s 3s):

bull-2426 checks. xxxxxzxx bets $60. EvenBalance

raises to $284. bull-2426 folds.

Postad

Frågan borde väl vara fold eller push? Fyller du färgen utan parad bräda så lär väl inte den duktige syna nått mer.

Ok om han är duktig så vet han att du måste ha stege eller möjligtvis triss+nötfärgdrag för att spela vidare här. Dessutom kan han ha höjt och synat pre med låga kort typ 4567 och hoppats på låg flopp vilket det blev.

Anar att du är Evenbalance och vill höra att Fi gjorde en tomtesyn, dina HH brukar ha det syftet :)

Jag tycker det är en tomtesyn.

Postad

han checkar flop det tycker jag känns llllite läskigt, utifrån ja tar ett frikort då jag inte kan försvara mig mot checkraise men kan förbättra tex par å hålpipa). iofs inget jättescarecard som kommer å han antar väl att du sitter med höga kort så bluff e ju fint läge för honom. Särskilt som du "bara" betar 60$. Han e nog van att köra över folk i det läget tror inte han e helt tom dock borde ha nått att backa upp bluffen med annars verkar det väl tomtigt.

33 verkar ju inte så troligt, 56 helt klart troligt, allt annat (typ 2 par, par med färgdrag, par med färgdrag +hålpipa) måste du ju degain.

tänkte först självklart kast, nu väljer jag att spela, syn eller allin kan kvitta.

svår svår hand.

e inte så förtjust i din miniraise pre, potten blir lite för stor/eller för liten:)

Kanske tycker det bara för att floppen hade varit så bra för din hand om potten va mindre eller större :D (man vill ju dock inte slå om fullt med AA här om man inte fått slå om fullt mot en sån gubbe tidigare med andra händer)

Postad
Frågan borde väl vara fold eller push? Fyller du färgen utan parad bräda så lär väl inte den duktige syna nått mer.

Ok om han är duktig så vet han att du måste ha stege eller möjligtvis triss+nötfärgdrag för att spela vidare här. Dessutom kan han ha höjt och synat pre med låga kort typ 4567 och hoppats på låg flopp vilket det blev.

Anar att du är Evenbalance och vill höra att Fi gjorde en tomtesyn, dina HH brukar ha det syftet :)

Jag tycker det är en tomtesyn.

det är andpet som brukar göra så.

Postad

jag brukar också göra så, dock garanterar jag att det inte är jag som e Evenbalance.

Några intressanta frågeställningar här:

Väldigt bra poäng. Dessutom så kommer han att slå river med 100% av alla händer här, träffade/oträffade. Ska vi spela handen så skulle vi lika gärna stoppa in degen här?

han checkar flop det tycker jag känns llllite läskigt

Jag tycker det känns bra eftersom han annars slår precis allting.

Han har några saker i sitt spel som är lättlästa,

han slår om mkt på turn, typ minraise med halvbra händer så det är lite skrämmande att han slår pott, känns som 2par o liknande kan uteslutas.

Det här bör antingen vara stål/bluff.

Samt att han slår för mkt när han inte "kan ha" en hand, iaf inte den som hans bettingmönster reppar.

Jag synade t.ex. ner honom med TTxx på 66332 brädan när han pottat turn o river och den stod.

e inte så förtjust i din miniraise pre, potten blir lite för stor/eller för liten:)

Nej, den var ingen höjdare kanske :D

Meningen var väl egentligen att bygga upp pott om jag träffar stenhårt på flopp , och annars checkfolda.Nu blev det ju ett mellanting.

man vill ju dock inte slå om fullt med AA här om man inte fått slå om fullt mot en sån gubbe tidigare med andra händer

Håller med.

Liftwaffe vill pusha/folda, psykologas vill spela vidare, jag vill praktiskt taget alltid stoppa in såsen här, problemet är ju att jag gör det för mkt, så vi ska nog bortse ifrån det.

Postad

Angående din reraise preflop. På lägre nivåer betyder det ofta AAxx. Nu skrev du attt du pottar om med annat också, men om han inte uppmärksammat det så kanske han sätter din HD på på en stor % AAxx.

I vanliga fall är det inte bra att avslöja sin hand så preflop men med readen du har på honom så kan det vara bra. Om du pottar flop kommer han säkert floata för att sedan potta alla scarecards.

Jag tycker ett bra spel vore att potta flop och sedan checkraisa allin på turn altrnativt stopbetta turn för att inducera bluff.

Varians FTW! :)

EDIT: Är iofs en till spelare med såg jag nu. Orkar inte skriva om posten dock.