Gå till innehåll

QQ blir överpar på bubblan, all-in?


Pokemonn

Recommended Posts

OK, jag är lat och orkar inte sparka igång klienten för att hämta HH, så det blir lite ur minnet.

 

4 spelare kvar, jag och 2 andra har typ 3000 i chips var och en stackare har 650. Blindsen 50-100. Lillstacken sitter till höger om mig och foldar gärna sin SB till mig per automatik om tillfälle ges.

 

Jag har QQ i SB, fold fram till mig.

Jag höjer till 300. BB synar.

 

Flop 3 8 J, trefärgat och således inget färgdrag.

 

Jag bettar pot, fi går all-in. Jag täcker honom precis och får behålla typ 300 om jag får stryk.

 

Med QQ som överpar synar jag som blixten, damn I got tha ladies! (eller snarare så tror jag att han sitter med ett J eller stegdrag, eller hoppas att jag bluffar tom).

 

 

Så till frågan, vad gör Ni? Synar Ni?

Kör Ni all-in direkt på flop?

Foldar Ni efter push från fi?

 

Det finns en med liten stack som borde åka snart (eller har i alla fall pressen på sig), men att köra safe och vänta känns knäppt när man har en så stark hand som ett överpar, och minstingen KAN ju freakdubbla en gång eller två och då sitter alla på pottkanten.

 

EDIT: Tilläggsfråga, vad tror Ni fi sitter med för hand?

Vilka händer skulle Ni syna preflop med och sedan pusha all-in med, direkt efter mitt potbet om Ni satt i samma läge om fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag viker rätt fort, sen kollar jag snabbt som fan hur min ICM ser ut :)

 

Sitter du och håller igång SNGPT och updaterar och kör live-tips från den medans du spelar?

Eller var det bara i det här "nödläget" som du kollar i efterhand att du gjorde rätt?

Är det rätt enligt SNGPT att folda QQ där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag viker rätt fort, sen kollar jag snabbt som fan hur min ICM ser ut :)

 

Sitter du och håller igång SNGPT och updaterar och kör live-tips från den medans du spelar?

Eller var det bara i det här "nödläget" som du kollar i efterhand att du gjorde rätt?

Är det rätt enligt SNGPT att folda QQ där?

 

Jag tycker inte att beslutet känns sådär jättelätt, kanske mest för att jag är ringrostig, och vill bara kolla om jag är rätt ute.

Nu känns det kanske som att syn är bättre, men det är inte utan att read spelar in.

 

SNGPT fixar mig veterligen inte det där, utan jag kör med http://sharnett.bol.ucla.edu/ICM/ICM.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, med KK eller i alla fall med AA så hade jag bara synat som fi, för att låta "idioten" betta ut på turn och där dega in resten om allt inte är inne än.

 

Kan väl inte vara rätt att "skrämmas" på det där sättet om man har AA på en så relativt ofarlig bräda? (jag säger inte att han hade det, inte än i alla fall... ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg reads: Rätt duktig regular som jag spelat med en hel del, ingen gud på poker men helt duglig. Ingen toktombluffare men inte heller någon fegtightass. Om det nu kan räknas som en read...

 

Han brukar inte låta en sno blinds obehindrat utan synar mer än jag skulle vilja (om han sitter i BB och jag tex på knappen eller i SB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fold orkar spela sina SNG, börja spela riktig poker istället,

 

Och vem bryr som om en hand när man spelar 1000tals varje dag!

 

sådana händer dycker upp otaliga ggr under dagen varför ens posta den, Blir så trött

 

Jag vill jättegärna lära mig spela riktig poker. Snälla, kan inte du lära mig det? Och jag håller med det här med handhistories, det är jättetröttsamt att läsa, allt handlar ju ändå bara om tur , det vet ju alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fold orkar spela sina SNG, börja spela riktig poker istället,

 

Och vem bryr som om en hand när man spelar 1000tals varje dag!

 

sådana händer dycker upp otaliga ggr under dagen varför ens posta den, Blir så trött

 

Måste gratulera till pfs dumaste inlägg

Sen ska ja passa på a t fråga vad du gör på HH's avdelningen om du skiter i enstaka händer?

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg reads: Rätt duktig regular som jag spelat med en hel del, ingen gud på poker men helt duglig. Ingen toktombluffare men inte heller någon fegtightass. Om det nu kan räknas som en read...

 

Han brukar inte låta en sno blinds obehindrat utan synar mer än jag skulle vilja (om han sitter i BB och jag tex på knappen eller i SB).

 

får man fråga vem :P

 

för övrigt hade jag synat här... överpar är för starkt mot everestfiskarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi var Sailfun. Han hade för övrigt AJ.

Eftersom jag hade QQ mot AJ på J hög flop så drog jag alltså dött från första början. ;)

 

Först tänkte jag fan vilken dåre, men sedan tänkte jag... Undrar hur fan jag själv hade spelat med AJ där? Undrar om jag inte hade dunkat all-in med träff på J? :? Osäker faktiskt.

 

Är det verkligen dunderfiskspel av Fi att ställa med AJ och träff på J i det här läget?

 

Höörödu Mannen, hur känns Fulltilt SnG som jmförelse mot Everest nu när du har lite mer kött på benen? Mycket svårare att vinna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...