Gå till innehåll

NLT - Checksyn eller pottköp på stegbräda?


RoyleAxe

Recommended Posts

Bästa linje på rivern? Checksyn eller pottköp?

 

FI i denna hand är väl vad jag skulle beskriva som "random-spelare på denna nivå", inte supertight- inte jättelös. Räknat lite på tänkbara riverspel för denna hand och kommer fram till att det är EV+ i att ställa? Jag förutsätter att om jag pushar rivern har han på 10 situationer högre stege max 2 ggr. 2ggr synar han för split och 6ggr så foldar han. De gånger han synar och vinner loosar jag 1658kr (hans kvarvarande stack som jag täcker..) på detta move. De 6ggr jag får honom att folda vinner jag 6 ggr 670kr (potten/2) = 4020kr. Alltså tjänar jag på 10 försök 4020-3316kr = + 704kr på detta. . Fler än 2 ggr av 10 lär ju "Random-FI" absolut inte ha en 9 här? Som jag räknar så kan det alltså vara ett helt ok move att ställa rivern ur en matematisk synpunkt? Om jag bara checkar så ger jag ju honom denna möjlighet och en check från mig ger ju då alltid ett negativt väntevärde eftersom jag som bäst får en split och alltid en höjning av en högre stege samt relativt ofta en bluff rakt upp i ansiktet! Vad tycker ni? Vad är rimliga antaganden om split % resp. förlust % på rivern?

 

 

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 december 2006 22:23:30

Gustav 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: brittab (3980.00)

Plats 2: t-4 (1539.37)

Plats 3: SgtMahoney (651.75)

Plats 4: Ace_High (5900.75)

Plats 5: VAD GÖRA? (2598.50)

Plats 6: Lerre (414.50)

Plats 7: Rozzo1 (6506.60)

Plats 8: AFB (2000.50)

Plats 9: peter410 (566.00)

Plats 10: poker? (2278.50)

brittab lägg LM 10.00

t-4 lägg SM 20.00

** Giv **

brittab [N/A, N/A]

t-4 [N/A, N/A]

SgtMahoney [N/A, N/A]

Ace_High [N/A, N/A]

VAD GÖRA? [Dh, Ds]

Lerre [N/A, N/A]

Rozzo1 [N/A, N/A]

AFB [N/A, N/A]

peter410 [N/A, N/A]

poker? [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SgtMahoney Lägg

Ace_High Lägg

VAD GÖRA? Höj till 80.00

Lerre Lägg

Rozzo1 Lägg

AFB Lägg

peter410 Lägg

poker? Syna 80.00

brittab Lägg

t-4 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 5r, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

t-4 Passa

VAD GÖRA? Satsa 180.00

poker? Syna 180.00

t-4 Lägg

*** Turn(Board): *** : [8h, 5r, 4r, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

VAD GÖRA? Satsa 360.00

poker? Syna 360.00

*** River(Board): *** : [8h, 5r, 4r, 7h, 6s]

*** Bet Runda 4 ***

VAD GÖRA????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp preflop-spelet och hur stegen kommer med 7, 6 på turn/river så ser jag bara möjligheten (89, tveksam kanske), 9Ts+ eller 99 för att Fi ska ha högre stege här. Angående din uträkning så får du väl ta hänsyn till Fi:s read på dig oxå. Kan han sätta dig på en nia? I annat fall får du ju antingen split eller förlust varje gång. Alltså om 4xBB från din sida alltid innebär typ TT+ så kommer han/hon alltid syna din AI för split eller vinst och då går ditt EV ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

poker? den gammla sälen, tror garanterat han har typ Aq/ Ax r eller nått en drag hand med över kort potential.

 

jag hade betat halva potten eller som du säger allin.

tror han kommer vika den, om han nu inte har dig. vilket jag tror inte är så sannorlikt eftersom jag har spelat mot honom ett fler tal gånger. fast han kör jku ioförsig tigthare på 25/50 men endå.

 

Allin aigth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...