Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

Jag pushar rakt av. Den enda alternativa linjen som jag ser det är väl att syna och CRAI på turn.

 

Samma lika, det enda jag funderade på är att OM man skulle välja alternativ linje, hur ställer du dig då till openpusha any blank på turn istället för att hoppas på en CRAI?

 

Om han har en slaskig image så borde ju openpushen locka lika mycket till syn som CRAI om inte mer. och OM FI nu är på draget så vill man ogärna se turnen gå check check?

 

Jag kände mig själv kluven när jag tänkte på det tidigare så sa inget eftersom detta är så starkt influerat av hur man uppfattas och vilken känn man har på FI, pusha rakt av är dock min "egentliga" linje här.

 

Alltså, ju mer jag funderar på saken desto mer kluven blir jag själv. Nackdelen med openpush är ju att han kan få för sig att kasta händer som man annars kanske kunde krämat ur en bet till, även om han checkar bakom. Och hur ofta är en passiv spelare egentligen på draget där? Samtidigt känns det som att vi med openpush kan få honom att övertala sig själv att göra en hjältesyn, och därmed få in all deg utan att ge en gratis river.

 

Så, jag vet inte riktigt, men jag lutar nog fortfarande åt CRAI om man ska fancy, helt enkelt för att jag inte ser fi ha någon "riktig" draghand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

@ alla

 

I 22-handen tyckte jag också att det var en ganska given push, men sen fick jag höra från nån jag tycker är jävligt duktig att han var inne på om det inte var bättre EV att syna och CRAI på turn. Innan jag säger mera om pushen snackade vi om ett tredje spel också - att min-raisa tillbaka - men det känns förstås väldigt okonventionellt och gränsar nog till FPS, även om jag tror att det kan funka eftersom det kommer vara jävligt sjukt för fi att hantera det med nästan alla sina händer.

 

Anyway. Anledningen att jag tycker push är den bästa linjen är för att den typen av fi i det där läget IMO nästan alltid har en dam (typ KQ) eller tvåparet. Problemet med att syna när han har KQ, tror jag, är att typ halva leken kommer skrämma både honom och mig på turn och om den inte gör det utan istället brickar och jag checkar kommer han ofta att checka bakom för pottkontroll och rädslan för just CR på turn, tror jag, och likadant om han nu skulle vara på nåt drag (vilket iof är mindre troligt iom hans passivitet). Vidare kommer han aldrig att släppa tvåparet för en push och slutligen vill jag kunna spela likadant med mina bra drag i samma läge - även givet min image där min FE borde vara lite lägre än normalt - och alla andra tänkbara linjer "kan" jag typ inte göra med andra händer än mina jättestarka (set+).

 

Så, jag lät lite tid gå, och pushade. Fi steeekte, foldade.

 

:club:

 

Jag ska i fortsättningen ge mer cred till folk med dagböcker som postar mycket intressanta händer, för det har visat sig mycket svårare än jag trodde. Väldigt mycket än så länge känns som standardlägen och/eller lite för readspecifika för att det ska vara intressant att posta. Handen ovan känns ju faktiskt inte direkt rocketscience heller, bara att jag från början tänkte mig att ska jag ha en jävla dagbok, då ska den innehålla i huvudsak pokerhänder, för det är de inläggen jag själv är intresserad av (med vissa undantag, som t.ex Stahl's grymma db).

 

För att råda bot på torkan av verkligt intressanta händer, tänkte jag posta lite händer där potterna blir lite större, så får vi se om det kan uppstå några spontandiskussioner runt dem.

 

:diamond:

 

Fortfarande ingen som kan tipsa om nånstans där man kan läsa nånting intressant om PT-stats? Mottages mycket tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här fisken har tröttnat lite på mina omslag och verkar allmänt steama lite vid bordet och han har haft en tendens att igla sig fast i potterna de sista varven.

 

Några potter innan har jag synat hans PFR och checksynat en Axx-flopp med 66, som på en låg turn gick ch/ch och jag sen lät honom betta mig ur på river. Justice.

 

Flop: Bettar så mycket jag tror är lämpligt för att han ska kunna slå om med ett färgdrag eller, om han känner för det, ett sämre ess, men han nappar inte.

 

Turn:

Om jag tittar tillbaka bettade jag inte som jag ville riktigt. Jag trodde inte potten var riktigt så stor. Tanken var att turnbetta typ 67-72 snarare än 80 för att dels sätta upp för ett för honom synbart AI-bet på river och samtidigt få honom att tro att det eventuellt kunna finnas lite FE för ett move om han satt på ett lägre par med en :spade:. Synpunkter?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $200

CO: $322.40

Button: $155.50

Hero: $226.65

BB: $200

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with A:diamond: K:diamond:

UTG folds, CO raises to $7, Button folds, Hero raises to $23, BB folds, CO calls.

 

Flop: 5:spade: A:club: 3:spade: ($48, 2 players)

Hero bets $32, CO calls.

 

Turn: 4:spade: ($112, 2 players)

Hero bets $80, CO raises all-in $267.4, Hero calls all-in $91.65.

Uncalled bets: $95.75 returned to CO.

 

River: 6:diamond: ($455.3, 0 player + 2 all-in - Main pot: $455.3)

 

 

Results:

Final pot: $455.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen ovan känns ju faktiskt inte direkt rocketscience heller, bara att jag från början tänkte mig att ska jag ha en jävla dagbok, då ska den innehålla i huvudsak pokerhänder, för det är de inläggen jag själv är intresserad av (med vissa undantag, som t.ex Stahl's grymma db).

 

Du inser nu att så fort jag faktiskt postar en hand i min dagbok med en seriös frågeställning så måste du inom 30 minuter komma med en grundlig analys, and you gotta like it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har verkat lite passiv och blek. Jag har suttit kanske en halvtimme vid bordet och varit rätt lös och aggro pga det ganska tajta bordet och dugliga starthänder. Tankar om olika vägar härifrån för att maximera?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $194.40

UTG+1: $246.80

CO: $216.85

Button: $248.50

SB: $240

Hero: $208.95

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 2:spade: 2:club:

UTG raises to $8, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: J:diamond: 2:heart: Q:heart: ($25, 3 players)

Hero bets $16, UTG folds, CO raises to $54, Hero ?

Varför inte pusha?

Om han är passiv och blek lär han väl inte försöka bluffa ut dig på turn, om han nu skulle höjt med t e x K med hygglig kicker.

Vad jag menar är att om Fi skulle foldat för en reraise från dig på floppen tror jag du får svårt att få in mer pengar i potten på turn eller river om inte fi då har förbättrat sin hand till högre set, färg eller stege. Risken är väl också att det kommer kort som skrämmer fi om de inte förbättrar hans hand.

Om du nu har en lös image så förstår jag inte hur du kan fundera på vad du ska göra, särskilt när du är ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett ganska mycket av dig i HH-delen och gillar det du skriver, ska bli kul att följa denna! :)

 

Tack!

 

:blank:

 

Fi är 26/20/3.53 över ~400 händer och mitt intryck fram tills det här är att han synar för mycket. Verkar inte jättestabil. Tankar?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $317.50

UTG+1: $198.45

CO: $223.95

Hero: $207

SB: $276.70

BB: $272.05

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:diamond: K:spade:

3 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB calls.

 

Flop: A:spade: K:club: 6:spade: ($21, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $18, SB folds, BB calls.

 

Turn: 4:heart: ($57, 2 players)

BB bets $35, Hero calls.

 

River: J:club: ($127, 2 players)

BB bets $40, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $207

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är lös och passiv. Raisar sina medium-PP+ och bra ess och kungar, men limpar småparen, sc's och typ QJo om han inte sitter sent. Hur maximera värde?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $637.30

CO: $78

Hero: $353.25

SB: $188.20

BB: $203.15

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with 4:club: A:club:

UTG calls, CO folds, Hero raises to $10, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: 9:diamond: 4:spade: A:heart: ($23, 2 players)

UTG checks, Hero bets $16, UTG calls.

 

Turn: T:spade: ($55, 2 players)

UTG checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 26/20/3.53 över ~400 händer och mitt intryck fram tills det här är att han synar för mycket.

Är det en känsla du har fått efter hur han har spelat nyss vid bordet? Jag tycker inte att statsen pekar på det nämligen.

Verkar inte jättestabil. Tankar?

Ser inte att du kan göra så mycket annat. Naturligt uppföljningsbet (som jag utgår från att du även slänger ur dig vid miss?) från din sida. Mysko turnbet från fi, men att lägga topp-två känns uteslutet och en höjning lite väl stöddigt. Ännu mer mysko riverbet som luktar betala-av-min-hand-är-du-snäll, men vad vet jag?

 

Hur tänkte du själv under handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

:blank:

 

Fi är 26/20/3.53 över ~400 händer och mitt intryck fram tills det här är att han synar för mycket. Verkar inte jättestabil. Tankar?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $317.50

UTG+1: $198.45

CO: $223.95

Hero: $207

SB: $276.70

BB: $272.05

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:diamond: K:spade:

3 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB calls.

 

Flop: A:spade: K:club: 6:spade: ($21, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $18, SB folds, BB calls.

 

Turn: 4:heart: ($57, 2 players)

BB bets $35, Hero calls.

 

River: J:club: ($127, 2 players)

BB bets $40, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $207

 

All you can eat! Push!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en känsla du har fått efter hur han har spelat nyss vid bordet? Jag tycker inte att statsen pekar på det nämligen.

 

Nej, jag håller med, och faktum är att jag blev lite förvånad när jag såg hans AGR, eftersom jag tyckte han kändes åt det syniga hållet snarare än det aggressiva. Men det var en känsla, ja. Kanske varit speciella omständigheter vid just det bordet eller nåt.

 

Hur tänkte du själv under handen?

 

Jag tänkte att han antingen satt på ett färgdrag eller ett dåligt A. Jag hade varit duktigt aggro vid bordet, så jag trodde han skulle slå om pre med AQ, som jag tyckte var den enda handen som skulle kunna betala av om jag spelade den mer aggro. I backspegeln tycker jag att jag spelade den dåligt, därför jag postar den.

 

All you can eat! Push!

 

Men exakt. Faktiskt. När de börjar donka in i en när man spelat aggro sådär är det sällan jättestyrka och det är ok att ge dem lite rope, men på river är det IMHO också en jättepush. Hatade mig själv exakt sekunden efter när jag synat. Min tanke var färgdrag eller dåligt A och den enda handen jag egentligen är rädd för är :Qs::Ts:, eftersom jag inte tror han skulle donkat settet in i mig på turn. Jag har märkt ett problem jag har, och det är att i den här typen av händer så har jag en tendens att tänka "vafan ska han syna med?" och så tar jag synlinjen istället för att pusha. Problemet är att de ju faktiskt synar när jag väl pushar, just eftersom man har en aggro image och att de hatar att bli överkörda, polisjävlarna. Jag ger de alldeles för mycket credit för att vara duktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

:blank:

 

Fi är 26/20/3.53 över ~400 händer och mitt intryck fram tills det här är att han synar för mycket. Verkar inte jättestabil. Tankar?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $317.50

UTG+1: $198.45

CO: $223.95

Hero: $207

SB: $276.70

BB: $272.05

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:diamond: K:spade:

3 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB calls.

 

Flop: A:spade: K:club: 6:spade: ($21, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $18, SB folds, BB calls.

 

Turn: 4:heart: ($57, 2 players)

BB bets $35, Hero calls.

 

River: J:club: ($127, 2 players)

BB bets $40, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $207

 

Jag ogillar det här ganska mycket faktiskt, såvida du inte vet att fi gillar att syna även med AA/KK pre. Hans turnbet stinker färgdrag eller "Jag har ett tvåpar men vet inte riktigt hur jag ska spela det efter att bara ha synat på floppen". Visst, han har set ibland, men här vill jag spela för stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att de ju faktiskt synar när jag väl pushar, just eftersom man har en aggro image och att de hatar att bli överkörda, polisjävlarna. Jag ger de alldeles för mycket credit för att vara duktiga.

 

Precis. Vet inte hur många gånger man pushat med den här typen av händer samtidigt som man tänker "fyfan vilken jävla skitpush, vad fan ska jag få syn av?", man får blixtsyn, svär högt, och blir sedan förvånad över att de synade ner en med tpnk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är lös och passiv. Raisar sina medium-PP+ och bra ess och kungar, men limpar småparen, sc's och typ QJo om han inte sitter sent. Hur maximera värde?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $637.30

CO: $78

Hero: $353.25

SB: $188.20

BB: $203.15

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with 4:club: A:club:

UTG calls, CO folds, Hero raises to $10, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: 9:diamond: 4:spade: A:heart: ($23, 2 players)

UTG checks, Hero bets $16, UTG calls.

 

Turn: T:spade: ($55, 2 players)

UTG checks

 

$37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar det här ganska mycket faktiskt, såvida du inte vet att fi gillar att syna även med AA/KK pre. Hans turnbet stinker färgdrag eller "Jag har ett tvåpar men vet inte riktigt hur jag ska spela det efter att bara ha synat på floppen". Visst, han har set ibland, men här vill jag spela för stackar.

 

Jo, som sagt, hatade mig själv i samma ögonblick jag bara synade, som jag skrev ovan. Riktigt kasst spelat faktiskt. Och eftersom han nu spelade :Ac::8c: - som han satt på - som jordens såll, så vet man ju att han skulle synat en push också. Får skylla på orutin eller nåt. Jag ska sluta tro att alla är decent på NL200.

 

Ang. AA/KK så är jag helt övertygad om att han aldrig skulle ta den linjen med dem preflop, särskilt inte när SB också synade. Som jag skrev så var jag bara så inne på "bustad drag eller dåligt A", men det jag missar är ju att de synar med ett dåligt A när jag slår om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte att du kan göra så mycket annat.

 

Jo, som sagt, hatade mig själv i samma ögonblick jag bara synade, som jag skrev ovan. Riktigt kasst spelat faktiskt. Och eftersom han nu spelade :Ac::8c: - som han satt på - som jordens såll, så vet man ju att han skulle synat en push också. Får skylla på orutin eller nåt. Jag ska sluta tro att alla är decent på NL200.

 

Hm. Lärorikt för mig det här. Jag försökte föreställa mig sämre händer som skulle syna en riverhöjning och hade svårt att se vilka händer det skulle vara - alltså tillräckligt för psatiw att bara syna riverbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Lärorikt för mig det här.

 

Mmm, jag resonerar för ofta som dig när jag spelar. Typ att "om jag var han, vad fan skulle jag spela så som jag sen kunde syna en riverpush med?", och svaret är ju aldrig nånting som AK slår. Problemet är ju att standardtomtarna där inte resonerar så, eftersom de kommer skriva "bustat färgdrag!" och glatt syna med sämre ess, och när jag tittar tillbaka på den så är ju typ AJ klart trolig också, iom hans riverbet, och en sån hand släpper han ju aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hate? Love? Hate very much?

 

Fi är 21/16/2.87 över ~1900 händer och har en PTBB 20/100.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $55.25

UTG+1: $61.90

CO: $450.25

Button: $58.10

SB: $201

Hero: $201.75

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 4:spade: 9:spade:

3 folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: K:club: J:spade: T:spade: ($6, 3 players)

SB bets $4, Hero calls, Button calls.

 

Turn: A:diamond: ($18, 3 players)

SB bets $14, Hero raises to $42, Button folds, SB calls.

 

River: T:diamond: ($102, 2 players)

SB checks, Hero is all-in $153.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...