Gå till innehåll

Såg att dom skulle "streama" ett bord under SM?


Freeey

Recommended Posts

Hej

 

Poker-SM kommer att sändas live på NordicBet.com med kommentatorer. Start fredag kl 20.00.

 

Mvh

 

NordicBet

 

Live med delay och öppna hålkort eller meningslöst "wsop-live" med kommentatorer som gissar hejvilt?

 

Öppna hålkort skulle förmodligen vara förödande för finalspelet då det bara hade varit att ha telefonkontakt med en person på annat IP för att veta vad alla hade. Så förmodligen kommer det vara "wsop-live" varianten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Poker-SM kommer att sändas live på NordicBet.com med kommentatorer. Start fredag kl 20.00.

 

Mvh

 

NordicBet

 

Live med delay och öppna hålkort eller meningslöst "wsop-live" med kommentatorer som gissar hejvilt?

 

Öppna hålkort skulle förmodligen vara förödande för finalspelet då det bara hade varit att ha telefonkontakt med en person på annat IP för att veta vad alla hade. Så förmodligen kommer det vara "wsop-live" varianten.

 

Det står att dom ska sammarbeta med pokerzone, om jag minns rätt så brukar dom visa hålkorten med en viss delay. När jag kollade på ett av deras program för nått år sedan gjorde dom det, men man vet ju inte vad som är tänkt för SM. Jag hoppas iaf att dom visar hålkorten för annars är det ju ingen mening med att streama borden, kan ju lika gärna se i lobbyn och kommentarerna brukar oftast vara överflödiga när dom inte ser korten. Sen är det ju mycket mer underhållande för oss andra som inte spelar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan väl fan inte visa hålkorten?

 

Om jag nu mot förmodan tar mig till top30 så kommer det ju vara nästan viktigare att kolla på livestreamen än på bordet i sig. Det ger ju upp så sjukt mycket info om spelstrategier, händer och så vidare. Ponera t.ex. en spelare som bombar hårt, men vid showdown visar KK/AA/QQ under en period.

 

Han fortsätter bomba rätt hårt, men får få syner. Det är ju liksom guld värt att ett tiotal minuter senare kunna kolla om han bara bombar tom, eller om han har ett abnormt kortsnitt.

 

Tycker det är skandal om hålkorten visas, kanske om det är med två timmars delay, men annars tycker jag att det är helt värdelöst. Visa istället en hel stream med allas hålkort öppna hela vägen EFTER att turneringen är klar i sådant fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar de ett enda hålkort innan turneringen är färdigspelad ska de fan bli av med sin SM-status. Det vore ju helsjukt, så kan det inte vara.

 

men vad ska då vi andra som åkt ut efter tredje blindsperioden sitta å göra då? Känns ju inte direkt rättvist mot oss..

 

Så länge ni åker ut på ett hederligt sätt (eller utdragna av en enoutare) spelar det väl ingen roll om det är "orättvist" efter det? Att visa hålkorten innan turneringen är färdigspelad är ju idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom nu skall ha en steam på top 30 så är det ju skjukt dåligt om dom visar hålkorten.

 

Men jag tror dom gör nått liknande som Stars gjorde på deras turnering.

Hur gjorde Stars?

 

Dom hade Greg Raymer som kommentator han beskrev ungefär vad som hände. Dom visade inga kort men Raymer var dock bra på att analysera och sa vad han trodde spelarna hade och han hade väldigt bra koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad ska då vi andra som åkt ut efter tredje blindsperioden sitta å göra då? Känns ju inte direkt rättvist mot oss..

 

Du får nog förklara vad ordet "rättvist" betyder för dig. På vilket vis skulle det vara "orättvist" att du inte får se folks hålkort i en online-turnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar de ett enda hålkort innan turneringen är färdigspelad ska de fan bli av med sin SM-status. Det vore ju helsjukt, så kan det inte vara.

 

men vad ska då vi andra som åkt ut efter tredje blindsperioden sitta å göra då? Känns ju inte direkt rättvist mot oss..

 

Så länge ni åker ut på ett hederligt sätt (eller utdragna av en enoutare) spelar det väl ingen roll om det är "orättvist" efter det? Att visa hålkorten innan turneringen är färdigspelad är ju idiotiskt.

 

asså jag drev bara, tycker självklart det är fel att visa hålkorten om jag skulle vara bland top30. Åker jag ut får dom gärna visa, det är väldigt underhållande att se hur alla spelar sina kort. Sen skulle det ju vara väldigt nyttigt för mitt framtida turneringsspelande att få se hur andra spelar korten i sånna lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom nu skall ha en steam på top 30 så är det ju skjukt dåligt om dom visar hålkorten.

 

Men jag tror dom gör nått liknande som Stars gjorde på deras turnering.

Hur gjorde Stars?

 

Dom hade Greg Raymer som kommentator han beskrev ungefär vad som hände. Dom visade inga kort men Raymer var dock bra på att analysera och sa vad han trodde spelarna hade och han hade väldigt bra koll.

 

Men om någon lyssnar på Gregs (eller någon annans) eminenta handanalyser på streamen och IP-telefonerar (eller på annat sätt) meddelar en som spelar det som sägs så kan man ju dra fördel av detta oxå.

 

ELLER? Vore ju ungefär som att spela live och ha komentatorn sitta bakom ryggen och komentera vad de tror de andra motspelarna har. Eller som nån sa att ha dan harrington som en personlig rådgivare under turneringen.

 

Men jag ska ändå inte delta så varför bryr jag mig...... jo för jag kan inte låta bli så de så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar de ett enda hålkort innan turneringen är färdigspelad ska de fan bli av med sin SM-status. Det vore ju helsjukt, så kan det inte vara.

 

men vad ska då vi andra som åkt ut efter tredje blindsperioden sitta å göra då? Känns ju inte direkt rättvist mot oss..

 

Nu skrev du iofs att du var ironisk i något annat inlägg, men ändå...

 

Det känns som om det är viktigare att vara rättvis mot de som spelar om 5 miljoner i förstapris än de som redan åkt ut...

 

Och att man inte får göra deals är ju så jävla sjukt så att det inte finns. Normalt att spela HU om 2.25 miljoner SEK? (Det som just nu skiljer mellan första och andra)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...