Gå till innehåll

FAQ Poker-SM 2006


NordicBet

Recommended Posts

Jag har just kommit på att jag startat ett konto på royalvegaspoker för längesedan för att få 10 dollar gratis.

 

Jag har efter detta reggat ett konto på nodicbet, utan att tänka på att jag har ett konto på Royalvegaspoker. Har ingen aning vilket alias, användarnamn samt kontonummer jag hade/har där, och har alldrig satt in några pengar på royalvegaspoker (spelade bort de 10 dollar man fick snabbt, för att aldrig återvända).

 

Detta betyder att jag har två olika konton på prima, men vet inte om det är samma alias på dem (antagligen inte). Har nog reggat samma mailadress dock, samt mina födelsedata, adress mm.

 

Tror ni att detta kan ställa till med problem i SM om man kommer ITM? Har som sagt ingen aning om konto eller alias på Royalvegaspoker, och har aldrig gjort någon insättning, men mitt namn finns antagligen reggat i någon databas. Lite sent att kontakta dem om detta nu kanse? Har ju inte spelat där på evigheter, det måste de ju kunna se i så fall, så de kan se att man inte fuskar o har sig...

 

Nodicbet får gärna svara på om detta ställer till med problem, och om det i så fall går att lösa tills på torsdag (gärna ikväll, tänkte försöka kvala då. Om jag inte lyckas kvala tänkte jag köpa in mig).

 

Jag gjorde likadant för längsedan. Lösningen var i alla fall då att kontakta Nordicbet, som i sin tur kontaktade Prima (nuvarande Microgaming) som stängde mitt andra konto (RoyalVegas i ditt fall).

Tack för svar! Tror du att de hinner detta innan SM ? Jag vet ju som sagt inte ens vilket kontonummer jag har på Royalvegas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi kör en tolfte...

 

Vad är policyn om systemet kraschar under SM?

 

Lite fascinerande att inget svar ges på denna väldigt viktiga och på förekommen anledning (strulet i söndags) högst aktuella fråga, trots att officiell sajtrepresentant skriver i denna tråd....

 

14e.

 

15e. Allvarligt, det här är en sjukt vktig fråga, som jag och många andra måste få svar på. Och att sajtrepresetanten skriver i tråden och undviker att svara på den kanske viktigaste frågan anser jag vara väldigt oprofessionellt och om det inte kommer något svar på den här frågan innan tuneringen startar så tycker jag det är en stor faktor att väga in till valet av sajt för online-SM 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vårt mål är att få en värdig SM vinnare. För att nå detta mål måste turneringen fullföras. Om det skulle bli problem med klienten eller andra saker som påverkar pokerklienten (tex internetproblem där pokerservern befinner sig, kanada) har vi goda backup-planer på detta.

 

Bland annat kan det nämnas att vår första lösning är att använda en ”pausknapp” om vi märker att det är problem med turneringen. Detta är en funktion som står klar att använda under hela turneringen. Använder vi denna funktion kommer vi inte heller starta turneringen förrens problemet är fixat.

 

Tar det för lång tid för turneringen att starta kommer vi spela turneringen på fredag. Blir turneringen förhindrad igen kommer vi hitta ett annat datum .

 

Om det blir problem mitt i turneringen kommer vi först använda av pausknapp-funktionen. Om detta inte är möjligt kommer vi cancellera turneringen och starta den igen nästa dag (om problemet sker på torsdag). Bara spelare som fortfarande är med i turneringen när problemet startar kommer få möjlighet att spela nästa dag.

 

Blir turneringen cancellerad av diverse orsaker, är det viktigt att påpeka att inga nya spelare kommer få möjligt att registrera sig efteråt. (dvs, sista anmälningstiden är 17:59 torsdag 14 december). Ingen spelare kommer få möjligt att avregistrera sig.

 

Om det blir problem kommer vi hålla kunder uppdatera via kundmail, NordicBets hemsida och systemmeddelande från poker-klienten.

 

 

Vi har goda backup-planer som vi är redo att använda men förhoppningvis slipper vi använda dem och vi ser fram emot Sveriges bästa turnering någonsin!

 

Väl mött på borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar $3 rebuy kval till SM

Nu är rebuyperioden och addon över och det är fel i klienten!

står en 1 plats i prize info bara..inte heller total buy-in?

 

det är jättedåligt! Nån ansvarig på Nordic bet här som kan ta tag i det?

 

Man ska väl ha rätt förutsättningar?

 

:evil:

 

Hejsan,

 

Tyvärr så visar många satelliter vi har nu ikväll fel information. Vi har en medarbetare som skriver i chatten hur många platser det just nu är i prize pool.

 

De som får SM 2006 plats via satelliter ikväll kommer vi manuellt registrera senare ikväll eller i morgon bitt.

 

Beklagar verkligen detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prize pool

Vi kommer använda oss av valutakursen i dollar från den 13:e december (1 dag före Poker-SM) för att fastställa prize pool. Vi garanterar 2,5 miljoner dollar i Poker-SM 2006 samt minst 5,000,000 SEK i förstapris. 10 % av startfältet får pengar..

 

Hur är det ?, nu är det 1600 reggade och 131 priser ?

Regleras det senare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Hej,

när man registrerade sig till turneringen fick godkänna ett avtal om att man var tvungen att var med i media med namn och bild. Hur skulle detta gestalta sig, och ärligt talat är det inte ett ganska kasst krav, att hota med att frånta alla prispengar... uuh det är trots allt onlinespel.

 

Menar, när du vunnit fem miljoner är iaf inte min första tanke att vara med i aftonbladet.

 

Sen också, är (svenska pokerförbundet) med och administrerar tävlingen, och i så fall kan dom se alla spelares namn och adressuppgifter som har anmält sig.

 

Mvh /johannna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NodicBet

 

När tror du den manuella registreringen från sateliterna igår kväll blir klar? Skall åka till jobbet nu, och kommer inte kunna kolla om jag blivit regisrerad förräns ca halv 6 ikväll. Om man inte är registrerad då så har man inte mycket tid på sig att få det ordnat... Turneringen finns inte ens kvar i listan som färdigspelad, och inte någon av de som skulle gått vidare har blivit registrerade ännu.

 

Kom på plats 6 av 8 i en 33 dollars med 85 startande som började kl: 20:30 igår kväll. 8 st skall alltså vidare. Har ingen lust med massa problem när jag kommer hem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Hej,

när man registrerade sig till turneringen fick godkänna ett avtal om att man var tvungen att var med i media med namn och bild. Hur skulle detta gestalta sig, och ärligt talat är det inte ett ganska kasst krav, att hota med att frånta alla prispengar... uuh det är trots allt onlinespel.

 

Menar, när du vunnit fem miljoner är iaf inte min första tanke att vara med i aftonbladet.

 

Sen också, är (svenska pokerförbundet) med och administrerar tävlingen, och i så fall kan dom se alla spelares namn och adressuppgifter som har anmält sig.

 

Mvh /johannna

 

Svenska Pokerförbundet sanktionerar tävlingen, vi har ingenting med administrationen att göra. Detta sköter NordicBet helt utan vår hjälp. Vi har inga uppgifter alls på vilka som spelar SM, varken nicknames eller personliga uppgifter.

 

Jag önskar alla som spelar Online-SM lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står om blindsnivåer, antalet startmarker och tid på de olika nivåerna, samt när det är pauser. Det står dock inget om betänketiden. Är den standard eller får alla längre betänketid? Detta skulle man ju kunna tänka sig när man når finalbordet till exempel, alternativt att man får en tidsbank på 60 sekunder som man får på vissa sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har skickat PM till dig men lägger här åxå för säkerhetsskull.

Kan du hjälpa mig ?

 

hi.

when i tried to transfer money from my spoortsbook to poker to buyin to POKER-SM it say "You have exceeded the transfer limit to the poker room. Please contact poker@nordicbet.com if you want to transfer additional funds to your poker account. This is due to security reasons.W

Help me plz so i can make the buy in to SM plz.

Niclas Gustavsson poker alias xxxx . accountname at http://www.nordicbet.com is xxxx

 

 

 

EDIT : TACK FÖR SUPERT SNABBT AGERANDE .UNDERBART.

//Niclas G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer?? :evil:

Går in och loggar in på hemsidan, funkar bra, flyttar pengar, ska logga in på poker klienten och då får jag upp: your account has been closed, contact support??

 

jag provar att ringa er och det är upptaget hela tiden..

 

Vad sysslar ni med!?

rekomenderar att maila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer?? :evil:

Går in och loggar in på hemsidan, funkar bra, flyttar pengar, ska logga in på poker klienten och då får jag upp: your account has been closed, contact support??

 

jag provar att ringa er och det är upptaget hela tiden..

 

Vad sysslar ni med!?

rekomenderar att maila

 

Tack för hjälpen Hampa5! 8-)

Jag har provat det med skrivit 3 mail till dom sista timmen men Nordicbet svarar inte tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...