Gå till innehåll

FAQ Poker-SM 2006


NordicBet

Recommended Posts

Det är många frågor kring Poker-SM 2006, vilket vi naturligtvis tycker är grymt skoj. Men för att ni lätt ska få information om vad som sker inför Poker-SM så har vi skrivit de vanligaste frågorna med svar i denna tråd. Vi kommer uppdatera så fort vi har mer information att ge ut.

 

Turneringstart

Startskottet för Poker-SM är 18:00 nu på torsdag och startfältet ska spelas ner till 30 personer under första dagen. På fredag 18:00 spelar de resterande spelarna.

 

Blindstruktur (länk)

https://www.nordicbet.com/se/poker/Blindstruktur.html

Alla startar med 10 000 i startchips och blindsperioden är 20 minuter. Pokerprofilen Ola Brandborn har varit med och tagit fram blindsstrukturen som kommer att göra Poker-SM online 2006 till en bra och rättvis turnering.

 

Deal

Man kommer inte kunna göra någon deal vid finalbordet under Poker-SM 2006.

 

Streaming

Vi kommer sända Poker-SM live via webb-tv på NordicBet.com från klockan 20.00 på fredag. Detta i sammarbete med pokerzone som står för kommentatorerna.

 

Chatt

Inga åskådare kommer kunna chatta under turneringen, poker-spelarna får chatta på svenska tills det är 30 spelare kvar sen kommer ingen kunna chatta.

 

Prize pool

Vi kommer använda oss av valutakursen i dollar från den 13:e december (1 dag före Poker-SM) för att fastställa prize pool. Vi garanterar 2,5 miljoner dollar i Poker-SM 2006 samt minst 5,000,000 SEK i förstapris. 10 % av startfältet får pengar.

 

Utbetalning

Utbetalningarna kommer ske så fort Poker-SM är slutspelad till alla förutom vinnaren där vi gör utbetalningen manuellt.

 

Manuell Registering (länk)

https://www.nordicbet.com/se/poker/manuellregistrering.html

Tusentals poker-spelare förväntas delta och vi kommer få många som registrerar sig för första gången på NordicBet. Därför är det viktigt för dig som ännu inte har registrerat ett konto att läsa dessa punkter.

 

Odds

Du kan bland annat spela på om det blir en tjej eller kille som vinner. Hur många tjejer som tar sig till finalbordet och självklart kan du spela på vem som vinner.

Kanske sätter du en slant på dig själv som vinnare? Saknar du någon deltagare i oddslistan är det bara att mejla bookies@nordicbet.com så läggs odds ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom att sidan inte verkar palla med en registrering till en frirulle till själva huvudtävlingen, så blir min självklara fråga (med Expekt och fjolårets pinsamma SM i färskt minne): Hur agerar ni om (när) klienten inte fungerar???

 

Idag söndag så strulade deras klient riktigt mycket. Först gick det inte att komma in, och sedan så blev jag och flera alla (kanske alla)utslängda från bordet och hela programmet. Det tog ett tag att komma in igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatt

Inga åskådare kommer kunna chatta under turneringen, poker-spelarna får chatta på svenska tills det är 30 spelare kvar sen kommer ingen kunna chatta.

Kommer man kunna göra deals på final table?

 

Har du ens läst första inlägget, jag tycker det inte kan stå tydligare än vad det gör.

 

"Deal

Man kommer inte kunna göra någon deal vid finalbordet under Poker-SM 2006."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatt

Inga åskådare kommer kunna chatta under turneringen, poker-spelarna får chatta på svenska tills det är 30 spelare kvar sen kommer ingen kunna chatta.

Kommer man kunna göra deals på final table?

 

Har du ens läst första inlägget, jag tycker det inte kan stå tydligare än vad det gör.

 

"Deal

Man kommer inte kunna göra någon deal vid finalbordet under Poker-SM 2006."

 

Du tror inte att första inlägget har uppdaterats med den informationen efter att jaroiten ställde frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att sidan inte verkar palla med en registrering till en frirulle till själva huvudtävlingen, så blir min självklara fråga (med Expekt och fjolårets pinsamma SM i färskt minne): Hur agerar ni om (när) klienten inte fungerar???

 

Tionde gången jag ser frågan på forum, noll svar hittills från NordicBet.

Vi kör en elfte:

 

Vad är policyn om systemet kraschar under SM?

 

Återigen, vill inte va gnällspik, tackar för en fet turnering.

 

En 250 kronors SM-turre på Sv Spel kör vi nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller om jag kavlar två gånger, alternativt köper in mig först för att sedan lyckas kvala in?

 

varför spel kval till sm när du redan är reggad ?

finns det inga andra turneringar online eller ???

 

Det vara bara en hypotetisk fråga. Brukar för övrigt vara rätt bra värde i kvalen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har registerat ett konto på Nordicbet och satte in pengar på pokerkontot. Ändå får jag ett felmeddelande när jag ska registrera mig till SM.

"There was an error registration you for the tournament". Skickade ett mail till er i förrgår men har inte fått något.

 

Hej,

 

Beklagar att du inte har fått något svar.

 

Använder du dig av webb-klient (browsern) för att spela poker hos oss? Det kan i sånna fall vara en orsak att det inte fungerar riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> NordicBet

 

Jag är så less på er klient!!

 

Er spärr på 2st kreditkortsnummer är värdelöst, för oss som vill vara extra säkra och använder E-kort, vi genererer ju ett nytt nummer varje gång vi gör en insättning. Tacksamt var ju att ni INGENSTANS skrivit att man bara får registrera 2st innan det är för sent, nu blev det spärrat då jag skulle registrera ett 3:e och därav missasde jag SM-sat.

 

Väldigt kul Nordicbet... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just kommit på att jag startat ett konto på royalvegaspoker för längesedan för att få 10 dollar gratis.

 

Jag har efter detta reggat ett konto på nodicbet, utan att tänka på att jag har ett konto på Royalvegaspoker. Har ingen aning vilket alias, användarnamn samt kontonummer jag hade/har där, och har alldrig satt in några pengar på royalvegaspoker (spelade bort de 10 dollar man fick snabbt, för att aldrig återvända).

 

Detta betyder att jag har två olika konton på prima, men vet inte om det är samma alias på dem (antagligen inte). Har nog reggat samma mailadress dock, samt mina födelsedata, adress mm.

 

Tror ni att detta kan ställa till med problem i SM om man kommer ITM? Har som sagt ingen aning om konto eller alias på Royalvegaspoker, och har aldrig gjort någon insättning, men mitt namn finns antagligen reggat i någon databas. Lite sent att kontakta dem om detta nu kanse? Har ju inte spelat där på evigheter, det måste de ju kunna se i så fall, så de kan se att man inte fuskar o har sig...

 

Nodicbet får gärna svara på om detta ställer till med problem, och om det i så fall går att lösa tills på torsdag (gärna ikväll, tänkte försöka kvala då. Om jag inte lyckas kvala tänkte jag köpa in mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just kommit på att jag startat ett konto på royalvegaspoker för längesedan för att få 10 dollar gratis.

 

Jag har efter detta reggat ett konto på nodicbet, utan att tänka på att jag har ett konto på Royalvegaspoker. Har ingen aning vilket alias, användarnamn samt kontonummer jag hade/har där, och har alldrig satt in några pengar på royalvegaspoker (spelade bort de 10 dollar man fick snabbt, för att aldrig återvända).

 

Detta betyder att jag har två olika konton på prima, men vet inte om det är samma alias på dem (antagligen inte). Har nog reggat samma mailadress dock, samt mina födelsedata, adress mm.

 

Tror ni att detta kan ställa till med problem i SM om man kommer ITM? Har som sagt ingen aning om konto eller alias på Royalvegaspoker, och har aldrig gjort någon insättning, men mitt namn finns antagligen reggat i någon databas. Lite sent att kontakta dem om detta nu kanse? Har ju inte spelat där på evigheter, det måste de ju kunna se i så fall, så de kan se att man inte fuskar o har sig...

 

Nodicbet får gärna svara på om detta ställer till med problem, och om det i så fall går att lösa tills på torsdag (gärna ikväll, tänkte försöka kvala då. Om jag inte lyckas kvala tänkte jag köpa in mig).

 

Jag gjorde likadant för längsedan. Lösningen var i alla fall då att kontakta Nordicbet, som i sin tur kontaktade Prima (nuvarande Microgaming) som stängde mitt andra konto (RoyalVegas i ditt fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...