rilleg Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Som jag har märkt idag har det blivit ett enormt steg mellan 5-10 och 10-20 o jag är beredd på att lägga ner lite energi för att få igång en vettig mellannivå då många av de som lirar 5-10 är mega överrullade och många är underrullade för 10/20 och en mellannivå skulle tjäna många syften som mindre psykiska swings för oss som mår bra just nu på 5-10, få igång en mellanstation som minskar "skillnaden" på att gå upp i nivå, jämna ut skickligheten på nivåerna etc.. Tankar kring denna mellanivå? Låt oss kalla den 7.5/15 temorärt då 6/12 "floppat" Citera
Staahla Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Nu är ju inte trafiken den bästa på eurosajterna men annars har du ju €5/10 som med den svaga dollarn nästan är $7/14. Edit: Var visst närmare 6.5/13 Citera
rilleg Postad 9 December , 2006 Författare Rapport Postad 9 December , 2006 Nu är ju inte trafiken den bästa på eurosajterna men annars har du ju €5/10 som med den svaga dollarn nästan är $7/14. Edit: Var visst närmare 6.5/13 du har helt rätt..o jag spelar där men för pokerns utveckling skulle vi må bra av en mellannivå så "skillnaden" på dessa på nivåer inte skulle bli så stor... hänger ni med? Citera
rilleg Postad 10 December , 2006 Författare Rapport Postad 10 December , 2006 ska klargöra mig lite till.. Jag VET att det finns "mellannivåer", det jag förespråkar för här är ett försök till att få igång att där är dagligt med spel på dem... Citera
Vinden Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 En logisk utveckling borde vara att man får starta upp sina egna bord, och helt själv bestämma blindsnivå. Finns ju på vissa nätverk (ongame tex) men tyvärr är blindsnivåerna förutbestämda. Borde väl inte vara så svårt att fixa för siterna om intresse finns bland spelarna? Citera
Nidson Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 En logisk utveckling borde vara att man får starta upp sina egna bord, och helt själv bestämma blindsnivå. Finns ju på vissa nätverk (ongame tex) men tyvärr är blindsnivåerna förutbestämda. Borde väl inte vara så svårt att fixa för siterna om intresse finns bland spelarna? Är det inte en ganska uppenbar risk för att dessa bord kommer att ha sjukt dåligt värde? Hyfsat många bankrullenissar (dugliga spelare) kommer att vilja spela mellannivån men den s.k. fisken sätter sig knappast vid ett mystiskt 7/15-bordet utan tar istället tar ett av de många 10/20- eller 5/10-borden (de dras till mycket folk samt jämna och fina siffror). Citera
Vinden Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Är det inte en ganska uppenbar risk för att dessa bord kommer att ha sjukt dåligt värde? Har ingen som helst aning hur den s.k fisken resonerar i ett sånt läge. Själv hade man ju undvikit att sätta sig ner vid ett sådant bord då sannolikheten att snubben som startar ett sådant, har lite bättre koll på bankrulle o dyl, än en random spelare. Citera
Baloos Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Det borde väl bli ungefär samma som om man startar upp ett vanligt nytt bord eller sitter ensam kvar, det brukar IMO vara antingen stora fiskar eller mycket bra spelare som vill dominera nivån som slår sig ner. Citera
rilleg Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Postad 20 December , 2006 En logisk utveckling borde vara att man får starta upp sina egna bord, och helt själv bestämma blindsnivå. Finns ju på vissa nätverk (ongame tex) men tyvärr är blindsnivåerna förutbestämda. Borde väl inte vara så svårt att fixa för siterna om intresse finns bland spelarna? Är det inte en ganska uppenbar risk för att dessa bord kommer att ha sjukt dåligt värde? Hyfsat många bankrullenissar (dugliga spelare) kommer att vilja spela mellannivån men den s.k. fisken sätter sig knappast vid ett mystiskt 7/15-bordet utan tar istället tar ett av de många 10/20- eller 5/10-borden (de dras till mycket folk samt jämna och fina siffror). det finns ju självklart en risk för detta men får man igång nivåen skulle den tjäna sitt syfte, blir väl att man får vänta in asien dårå så spelarkretsen blir större.... verkar vara svårt att rubba folks val av nivåer idag.. Citera
Recommended Posts