Gå till innehåll

Triss vs färgdrag


Bluffaren

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är den här personen allvarlig? Här läst ett flertal trådar/inlägg skapade av just den här användaren. Tycker det verkar röra sig om ett så kallat internettroll

Det här citatet i artikeln kändes väldigt träffande med avseende på Nebbis-diskussionen för ett tag sen. Iofs inte omöjligt att det är nån härifrån som har skrivit det:

 

Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets syfte och den andra parten uppfattar att syftet är att genom analytiskt resonemang nå logiska slutsatser, kan de två partena se varandra som troll utan att de egentligen alls uppfyller internettrollets definition.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(OffT)

 

Jag vill inte vara en gnällkärring men..

 

Finns det någon chans att moderatorerna skickar ett PM till orginalpostaren och tar ett snack med honom/henne om att inte starta dessa märkliga trådar?

 

Att se en okunnig(?) argumentera sig blodig med argument som aldrig håller är dödtid och försämrar pf.nu och dess innehåll.

 

(onT)

 

Spela aldrig med cash du inte kan loosa. Särskilt med tanke på att du alltid blir udragen.. Se tråden: "hur skall jag kunna sluta..".

 

// ah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ponera att du vid cashgame spelade shortstacked och inte hade råd att förlora dina pengar.

Du sitter med TT på hand och får triss i tior i en flop utan stegmöjlighet men det ligger dock två hjärter i floppen. Vad skulle du göra? Gå all in för att blocka och riskera att bli synad eller bara syna någons höga continuationsbet som slukar över hälften av din lilla stack? Jag bör nämna att min stack var en av de största vid bordet men ändå ganska liten. Historien förtäljer att jag (tyvärr) valde det första alternativet ;). Nu ångrar jag att jag inte la mig eller bara synade för då hade jag ju fortfarande kunnat vinna senare potter. Bättre ge bort en pott än att riskera 90% av stacken. Fast med BR hade jag förstås inte resonerat så.

 

En del av råden här har varit att inte spela om man inte har råd att förlora. Men det tycker du nte är ett bra råd eftersom du i din hyportetiska fråga utgår från att du på nåt sätt måste spela. Likväl så anser du att fold är ett rimligt beslut dvs. det är så nära "inte spela" som man kan komma. Vad menar du med att spela? Menar du att du måste sitta vid bordet en viss tid eller menar du att du måste öka ditt kapital och absolut inte förlora något? Hela frågan hänger upp sig på hur mycket pengar du har, hur mycket pengar du måste ha efter spelets slut och hur länge du måste sitta vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har supernöten och 7 kåk/fyrtal-outs som blir 10 på turn.

det ligger 2 hjärter på bordet --> din motståndare har till 100% säkerhet färgdrag.

Din motståndare är aggro och du har möjlighet att sätta honom all in.

 

jobbigt dilemma :shock:

Faktum är att det mycket oftare blir färg än kåk även om man sitter med triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av råden här har varit att inte spela om man inte har råd att förlora. Men det tycker du nte är ett bra råd eftersom du i din hyportetiska fråga utgår från att du på nåt sätt måste spela. Likväl så anser du att fold är ett rimligt beslut dvs. det är så nära "inte spela" som man kan komma. Vad menar du med att spela? Menar du att du måste sitta vid bordet en viss tid eller menar du att du måste öka ditt kapital och absolut inte förlora något? Hela frågan hänger upp sig på hur mycket pengar du har, hur mycket pengar du måste ha efter spelets slut och hur länge du måste sitta vid bordet.

Det här är min förklaring. Jag hade helt enkelt inte mer pengar att riskera på poker. I den rådande situationen hade det enligt min mening varit vettigare att lägga mig än att riskera hela potten i en enda hand (trots min kanonträff). Ifall jag hade lagt mig när den andre spelaren höjde ca 70% av min stack så hade jag haft runt 15 dollar kvar och god chans att komma igen i senare potter. Man kan jämföra det med att inte gå all in med osäker utgång när man befinner sig i en turneringsbubbla. Enligt min erfarenhet får andra och jag själv ofta in färgen och därför var det en 50%-situation om jag skulle vinna eller ej. Valet mellan att riskera allt i en osäker situation och att kunna fortsätta spela mig upp till en större stack som tål sådana risker var övervägande där. Så jag tycker att alla besserwissrar här enbart ska hålla käften. Mitt största misstag var att spela för mer än jag hade råd att förlora, thats it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av råden här har varit att inte spela om man inte har råd att förlora. Men det tycker du nte är ett bra råd eftersom du i din hyportetiska fråga utgår från att du på nåt sätt måste spela. Likväl så anser du att fold är ett rimligt beslut dvs. det är så nära "inte spela" som man kan komma. Vad menar du med att spela? Menar du att du måste sitta vid bordet en viss tid eller menar du att du måste öka ditt kapital och absolut inte förlora något? Hela frågan hänger upp sig på hur mycket pengar du har, hur mycket pengar du måste ha efter spelets slut och hur länge du måste sitta vid bordet.

Det här är min förklaring. Jag hade helt enkelt inte mer pengar att riskera på poker. I den rådande situationen hade det enligt min mening varit vettigare att lägga mig än att riskera hela potten i en enda hand (trots min kanonträff). Ifall jag hade lagt mig när den andre spelaren höjde ca 70% av min stack så hade jag haft runt 15 dollar kvar och god chans att komma igen i senare potter. Man kan jämföra det med att inte gå all in med osäker utgång när man befinner sig i en turneringsbubbla. Enligt min erfarenhet får andra och jag själv ofta in färgen och därför var det en 50%-situation om jag skulle vinna eller ej. Jag har oftare sett färgen gå in än tvärtom.

 

OK, nu vet alla att du skojar. Håll käften, du är inte rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att det mycket oftare blir färg än kåk även om man sitter med triss.
Faktum är att om du har en triss mot ett färgdrag vinner du handen i 75% av fallen. Vill/kan/vågar du inte riskera ett inköp där du säkert vet att du i genomsnitt vinner 3 gånger av 4, ska du inte spela poker. Eller foldar du AA preflop också?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av råden här har varit att inte spela om man inte har råd att förlora. Men det tycker du nte är ett bra råd eftersom du i din hyportetiska fråga utgår från att du på nåt sätt måste spela. Likväl så anser du att fold är ett rimligt beslut dvs. det är så nära "inte spela" som man kan komma. Vad menar du med att spela? Menar du att du måste sitta vid bordet en viss tid eller menar du att du måste öka ditt kapital och absolut inte förlora något? Hela frågan hänger upp sig på hur mycket pengar du har, hur mycket pengar du måste ha efter spelets slut och hur länge du måste sitta vid bordet.

Det här är min förklaring. Jag hade helt enkelt inte mer pengar att riskera på poker. I den rådande situationen hade det enligt min mening varit vettigare att lägga mig än att riskera hela potten i en enda hand (trots min kanonträff). Ifall jag hade lagt mig när den andre spelaren höjde ca 70% av min stack så hade jag haft runt 15 dollar kvar och god chans att komma igen i senare potter. Man kan jämföra det med att inte gå all in med osäker utgång när man befinner sig i en turneringsbubbla. Enligt min erfarenhet får andra och jag själv ofta in färgen och därför var det en 50%-situation om jag skulle vinna eller ej. Valet mellan att riskera allt i en osäker situation och att kunna fortsätta spela mig upp till en större stack som tål sådana risker var övervägande där. Så jag tycker att alla besserwissrar här enbart ska hålla käften. Mitt största misstag var att spela för mer än jag hade råd att förlora, thats it.

 

Är en 3/4 situation "osäker situation"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att det mycket oftare blir färg än kåk även om man sitter med triss.
Faktum är att om du har en triss mot ett färgdrag vinner du handen i 75% av fallen. Vill/kan/vågar du inte riskera ett inköp där du säkert vet att du i genomsnitt vinner 3 gånger av 4, ska du inte spela poker. Eller foldar du AA preflop också?

 

Förstå en gång för alla. idioten förstår grunderna i poker.

Han livnär sig ju för helvete på att alla ska vara så SNÄLLA och förklara pokermatten om och om igen.

 

Han syns, DET ÄR DET HAN NJUTER AV.

Fatta någon gång att han nog inte är en 33 åring som är lika dum som han verkar,om nu åldern nu stämmer.

 

I annat fall så måste väl snart de anställda på gruppboendet snart dra ut sladden till datorn.

 

Sluta för he..te att mata muppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men, e man omte så e man........

 

Du gör ju bra underhållning, bluffarn......

 

:D:D;):D:D

 

Jag är en hyfsad spelare, för jag vet att jag kan plussa, det gör jag nästan varje gång, i början. Men jag har ingen aning om varför det blir som det blir, jag har torskat hela min bankroll ett antal ggr redan. / Sasquat

 

 

 

Avd. tomtesnack / Stalmannen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du sitter med TT på hand och får triss i tior i en flop utan stegmöjlighet.

 

Vet inte riktigt vilken pokerform du spelar, men kan du visa mig denna magiska flop?

 

Avslöjad!

 

Vi som föjde den "pokersplande gynekologen" Mark Burtmans äventyr på pokerpages för ett antal år sedan gladdes åt hans TOTALA missuppfattningar när det gällde poker. Marks problem var att det var allvar och inte skoj som här. Marks fru lämnade honom och han sålde sin praktik. Vet inte hur han mår idag och om han sitter inspärrad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...