Gå till innehåll

Low buy in SnG?


koboy

Recommended Posts

hej

jag spelar för tillfället 5$ sng på flera olika nätverk.

har funderat på att gå upp i nivå nu när min rulle har växt från 50-500 sen i sommrast.(spelar max 15st per vecka)

är det någon skillnad på motståndet från 5-10 nivån eller kan man fortsätta med samma spelstil och fortsätta att plussa.

detta är ju fickpengar för många men för jag vill inte sätta in "egna" pengar till pokerkontot då jag ser pokern som en kul och "gratis" hobby

ha de kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte hur många $5 du spelat eller vad du har för ROI, men är du en hygglig vinnare på $5 så är jag övertygad om att du är det på $10 oxå. Du kommer inte märka nån större skillnad på motståndet eller behöva ändra spelstil. GL!

 

Jag har förresten oxå bättre ROI på $10 än på $5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min situation är ganska lik din. Spelar enbart SNG med låga insatser.

Spelar på Svenska Spel 20+2, 30+3, ibland 50+5. Mest har jag nog spelat 30+3, även jag har detta som ett litet tidsfördriv och målet är inte att tjäna några direkta pengar på det även om målet naturligtvis är att bli en vinnande spelare.

 

Kan dela med mig av mina erfarenheter från SS iaf.

 

Jag började spela på lägsta nivån och gjorde det ganska länge. Sen började jag kolla upp lite teori kring poker och fick även en hel del hjälp av kompisar. Det man snabbt märker är att man inte kan använda alla "snygga trick" (som man läser om i böcker) på de lägsta nivåerna. Du får helt enkelt spela korten och vinna på de bästa händerna i de flesta fallen. Detta har för och nackdelar men överlag så kan man vinna på att spela tight åtminstone till en början, många slås ut på de första två blindnivåerna. Man får exempelvis oftast ingen som helst respekt för en höjning från tidig pos.

 

Flyttar man upp ett snäpp till 30+3 märker man av lite skillnad även om den är minimal. Det man märker är att många har läst lite grundläggande teori åtminstone. Jag skulle påstå att jag trivs bäst på denna nivå.

 

Hoppar man sedan upp till 50+5 så börjar man märka av betydligt mer positionsspel och inte lika mkt all in på första handen med J9o. Personligen klarar jag mig ganska dåligt på denna nivå då motspelarna här överlag har lika mkt eller mer teoristudier bakom sig än vad jag har.

 

 

Så upplever jag det åtminstone. Som svar på din fråga så skulle du gissningsvis klara dig rätt bra om du hoppade upp men det vet man förstås inte förrän man testat.

 

 

Nåja nog med dravel från mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar man sedan upp till 50+5 så börjar man märka av betydligt mer positionsspel och inte lika mkt all in på första handen med J9o. Personligen klarar jag mig ganska dåligt på denna nivå då motspelarna här överlag har lika mkt eller mer teoristudier bakom sig än vad jag har.

 

När spelar du? Jag har aldrig under SvS livstid hittat någon, kanske 2 eller 3, som vet vad positionsspel innebär på 50+5 nivån. Tycker spelet är precis likadant som på 20+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren !

jag har inte försökt räkna ut min ROI men jag ligger +350$ på ca 250 spelade sng.

rullen har dock börjat växa i snabbare takt.

 

som svar till pitbyl vill jag säga att förra vintern spelade jag på 1$ och 2$ och där var det nästan värre att plussa (gick från 20$ tlll 50$ på hela vintern)

jag håller med om dina åsikter om spelet på dom lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren !

jag har inte försökt räkna ut min ROI men jag ligger +350$ på ca 250 spelade sng.

rullen har dock börjat växa i snabbare takt.

 

Det ger en ROI på ganska exakt 25% vilket är helt ok och jag tror som sagt att du skulle klara dig bra på $10-nivån. Kom dock ihåg att det är en bra idé att ha minst 50 inköp i rullen så du slipper gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad rekomenderar ni att man ska gå på, ens ROI på den nivå man befinner sig på eller hur stor rulle man spelat ihop, när man funderar på att gå upp i nivå? När det gäller inköp är ju 30+ att rekomendera men hur ska man tänka i ROI?

 

Satsa på att ha 50 inköp så tycker jag du kan känna på en högre nivå nästan oavsett ROI (den lär ju vara positiv hur som helst). Märker du att det går åt helvete så är det ju bara att kliva ner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad rekomenderar ni att man ska gå på, ens ROI på den nivå man befinner sig på eller hur stor rulle man spelat ihop, när man funderar på att gå upp i nivå? När det gäller inköp är ju 30+ att rekomendera men hur ska man tänka i ROI?

 

Satsa på att ha 50 inköp så tycker jag du kan känna på en högre nivå nästan oavsett ROI (den lär ju vara positiv hur som helst). Märker du att det går åt helvete så är det ju bara att kliva ner igen.

 

Agree...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men det måste ju ändå finnas nån form av riktlinjer att gå på när det gäller ROI? Om jag tex har en ROI 35% på den nivå jag spelar kanske jag inte nödvändigtvis måste ha 50 inköp för nästa nivå?

 

Om du har en ROI på 35 % har du spelat för få för att kunna använda ROI som ett riktvärde eftersom 35 % är i praktiskt taget omöjligt att hålla i längden.

 

Jag vet många spelare som har en hög ROI men samtidigt drabbas av stora swings så jag ser inget dirket samband mellan ROI och när man ska upp i nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vad är en rimlig ROI att ha som målsättning om man inte är heeelt tappad bakom en vagn? Menar alltså en stabil ROI att ligga runt?

 

Från 2+2 FAQ:

 

What are attainable stats at the different levels?

 

NOTE: The below talks about the "old" party structure. Conclusive sorts of findings with respect to the "new" party structure haven't been come up with yet.

 

In this thread, one poster comments on many things, including attainable stats for the various buyins. More than that, there is quite a bit of posting later in that thread about what are attainable and realistic ROI’s for the higher stakes Party SNGs. A summary for a "good player" the following ROis are good, while 4 tabling:

 

11s - 25% ROI

20s - 20% ROI

33s - 16% ROI

55s - 13% ROI

109s - 10% ROI

215s - 7% ROI

 

Higher ROIs are attainable at every one of these levels, HOWEVER if you can achieve the above ROI's you are capable of making a good living at poker, especially if you can do so playing 8 at once.

 

Anyone who can acheive the above ROI's, while playing many tables at once, is a "good" player. They might not be great and may still have plenty of weaknesses, but they are definitely very good at what they do.

 

In short, if your ROI is higher than the above numbers, you are doing something right and should be relatively satisfied with your play. You may still have plenty of room to improve but you are definitely on the right track.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blää

den första gick åt pipan.

chipleader första halvtimmen.

får QQ förlorar mot 67!(fi fick stege).

handen efter AK-allin å förlorar mot 77.

men det gav iallafall mersmak för iövrigt var det inte värre motstånd tyckte jag.

halva bordet var faktist riktiga tomtar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blää

den första gick åt pipan.

chipleader första halvtimmen.

får QQ förlorar mot 67!(fi fick stege).

handen efter AK-allin å förlorar mot 77.

men det gav iallafall mersmak för iövrigt var det inte värre motstånd tyckte jag.

halva bordet var faktist riktiga tomtar!

Va hade du väntat dig? de är ju micro-nivå typ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...