Gå till innehåll

Continuebetta jämt?


Bombapott

Recommended Posts

Blir frustrerad..tror jag har läcka i mitt spel..hjälp

Jag vill alltid continuebetta..hittar alltid bra anledningar..

1.Inte ge frikort(om jag har ok)

2.Inte tappa initiativet(om jag semibluffar)

3.Om jag har monster känns check "genomskinlig" eftersom alla förväntar sig bet från prefloppagressor.

tex om jag har AKs och floppar flush verkar bästa chansen att få betalt att "beta ut"

OM man checkar och det parar sig känns det fel och kommer det än till i samma färg får man inte betalt..(oftast)

En anledning är väl att "induca" en bluff men det känns ofta genomskinligt och eller farligt(frikort)

VAD är då mitt problem..jo det känns så förutsägbart att alltid cbetta ger ju fi stora fördelar....

Mina böcker ger mig inget klart svar utan dom nöjer sig med att förklara vad cbett är....och fördelarna med den..

Föresten får jag olika deff på cbetts i olika forum..

Harrington menar att cbett BARA är ett cbett när man missat floppen..annars är det valuebet....

Vår gdaily menar att det alltid är ett cbett....osv

Vad tycker ni och spelar det någon roll.....?!

Har ni sett någon artikel eller bok som tar upp detta eller har ni några egna tips?

Det KÄNNS (obs inte vetenskapligt)att man skulle cbetta kanske 75-80% och checka resten av olika anledningar...men som sagt cbetta känns nästan alltid rätt.... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen haj direkt men måste säga att det är som med det mesta med pokern, det beror på. ;)

Om det bara är du och en till som ser floppen så är det ju en jäkla skillnad mot om du fått syn av flera spelare preflop! Är ni flera som ser floppen spelar givetvis din position vid bordet in, sitter du i sen och en eller flera checkat är det kanske större chans att du tar potten med en CB än om du sitter tidigt. Vidare handlar det väl lite om vad de andra har för reads på dig och du på dom. Emellertid kanske det är lite väl genomskinligt att alltid CB:a, man vill ju inte göra det lättare än vad det redan är för FI att få reads på en! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar på en av de lägre nivåerna där fiender synar ned med svaga händer så välj att checka nån gång när du inte har träffat. Alla TPTK-träffar kan du ju värdebeta eller CB:a eller vad nu olika människor vill kalla det, men börja checka hälften av missarna eller nåt.

 

Att du bara checkar när du missar kan jag lova dig att de INTE märker.

 

Testa runt lite så kommer du nog fram till något som du trivs och tycker känns bra. Jag ligger nära 100% just nu och ska försöka lista ut nåt bra att göra åt det. Mot random fiende kan jag dock inte låta bli, men mot de jag möter ofta försöker jag ibland variera mig. Dock vet jag inte om det ger något resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregående inlägg att det på lägre nivåer inte är lika "farligt" att CB:a ofta. Men, frågan är ju hur mycket du vinner i det långa loppet på att alltid CB:a? Sen spelar det ju in hur stor denna CB är? Om denna är större eller mindre än när du träffar så är det ju en hyffsat enkel read att få för FI. Jag spelar mest SnG's så det kanske är lite annorlunda men jag tror att jag i tidig position med en syn CB:ar kanske 50%. I sen position blir det mer, kanske uppåt 80%. Men som jag skrev tidigare så beror det ju på massor av andra omständigheter såsom stackstorlekar, reads och även vilka kort som kommer på floppen.

 

Sen är det ju så att man inte kan vinna ALLA potter man gått med i! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tre motståndare och man missar floppen stort så är det lika bra och checka - för chansen att någon träffat bättre än en själv är mycket stor. Då är det dåligt att fortsättningsbeta för chansen är rätt stor att man råkar ut för en check-raise - så då kan man ofta checka för att få ett gratis turnkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Variera med att checka både missar och träffar. Om du t.ex. får syn av en spelare som har position på dig och träffar TP på floppen behöver du inte alltid beta. Då blir det uppenbart att du är helt tom de gånger du checkar. Även drag kan man variera mellan att spela aggresivt och passivt.

 

* Välj lägena. Säger ju sig självt att man kanske kan skippa CB om man höjt med 99 fått tre syner och floppen är AKQ. Extremt exempel men du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett problem jag har märkt med AK. Spelar på 1 dollar nl 10 manna bord och om det är 4-5 pers som har callat blindsen och jag sitter på big blind så brukar jag raisa pott. Träffar jag på floppen brukar folk lägga sig, träffar jag inte brukar jag cbetta, här kommer problemet in. Om folk lägger sig är det perfekt men vad fan gör man om de inte gör det? Du sitter i tidig position och checkar du på turn så vet fienden vad du har för kort. Cbetta igen? Vad gör du om fienden callar igen? Raisar han är det klar fold. Problemet är när man möter bra motståndare som vet att det finns en chans att du cbettar. Har förlorat massor när man är i tilt mode och cbettar på tok för mycket med ak. Fienden bara callar och man går all in bluff och det blir ännu en call. Mina ak mot set är ochså en specialare där jag förlorar stack.

 

Ugh har kollat på poker office och jag har förlorat mer än vad jag har vunnit med AK, AQ har jag däremot vunnit massor. Kanske ska spela ak som jag gör med aq??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem som trådskaparen, har så svårt att inte c-betta.

 

Speciellt om jag floppar monster, jag menar hur genomskinligt är det inte att raisa och sedan checka. Kanske bara jag som upplever det så, har nog gått miste om ganska mycket när man bettar ut på floppen 55K med KK på handen osv. Floppar nötfärg och alla foldar är ju inte så kul...

 

försöker givetvis att få det att se ut som en svag C-bet men det kanske är lika genomskinligt det...

 

I början slowspelade jag allt idag kan jag knappt slowa floppat fyrtal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du om någon callar i position efter dig? cbettar du igen på turn?

Beror ju naturligtvis på en amssa olika faktorer. Har du träff överhuvudtaget, kan fi vara på drag, kan din hand förbättras till en stege/färg etc. Går ju inte att säga att man alltid fortsätter att cbetta på turn.

Nu är jag verkligen inget pokergeni men jag har svårt att tro att ens proffsen kan komma med ett bra svar. För många faktorer som spelar in helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cb är ett ganska stort område. Svårt att gå igenom allt utan att skriva en mindre bok.

 

Position, antal Fi i handen, reads på Fi, (tight lös?) Hur spelar du träffar, drag etc.

 

Sen är det väl en allmän uppfattning att så fort pfr checkar floppen så har han ett monster.. Utnyttja det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...