Gå till innehåll

NLT - Trn, stjäla blinds med 55 UTG?


finnish_fox

Recommended Posts

Spelade nyss i Expekts $2500 freeroll. Vi var 21 pers kvar och smygarna var uppe i 7500 / 15000 och 100k var ungefär snittstackstorleken vid bordet. Jag satt UTG och tilldelades 55. Hade då ca 100k själv och tänkte stjäla blindsen vilket kanske inte var så smart i efterhand. (borde nog snällt avvaktat tills jag hade bättre position). Fick syn av en kille som lade in 30k till så vi fick en flopp.

 

 

*** Export for: finnish_fox Game: Texas Holdem Game number: 56369866 ***

Date: 5/24/2004 8:45:43 PM

Game: 56369866: Table: MTT Table 75

Multiple Table Tournament No Limit

 

Seat: 2 Seoman

Seat: 3 finnish_fox

Seat: 4 sture

Seat: 6 KingofAce

Seat: 8 hmmz

Seat: 9 Swift_Raven (Dealer)

Seat: 10 Filippo

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

Filippo : Posts small blind 7500.00

Seoman : Posts big blind 15000.00

finnish_fox : Raises for 45000.00

sture : Folds

KingofAce : Calls for 45000.00

hmmz : Folds

Swift_Raven : Folds

Filippo : Folds

Seoman : Folds

------------------

Flop 7 :club: , 2 :club: , Q :club:

 

En lurig flopp här. Enfärgade floppar brukar skrämma många och min ena femma var trots allt ett klöver. Svagt färgdrag förstås men jag hoppades att floppen hade missat honom mer än den hade missat mig.

 

------------------

finnish_fox : Went all-in 57490.12

KingofAce : Calls for 57490.12

------------------

 

Turn 7 :diamond:

------------------

KingofAce : Checks

------------------

 

River J :diamond:

------------------

KingofAce : Checks

 

 

------------------

Community Cards

------------------

[ 7 :club: , 2 :club: , Q :club: , 7 :diamond: , J :diamond: ]

 

------------------

Players Cards

------------------

finnish_fox [ 5 :spade: , 5 :club: ]

KingofAce [ A :diamond: , A :spade: ]

 

 

Här slängde han glatt upp AA och jag åkte ut. Trodde att det skulle handla om 55 mot två överkort och den chansningen hade jag gärna tagit för att skaffa ett bättre läge inför ett möjligt finalbord. Hellre ett par stora vinster än många små.. även om det blev en av de sistnämnda i detta fallet.

 

 

------------------

Showdown

------------------

finnish_fox [ 7 :club: , 7 :diamond: , 5 :spade: , 5 :club: , Q :club: - Two Pair ]

KingofAce [ A :diamond: , A :spade: , 7 :club: , 7 :diamond: , Q :club: - Two Pair ]

 

------------------

Result

------------------

Filippo Mucked Cards

Seoman Mucked Cards

finnish_fox Showed Cards

sture Mucked Cards

KingofAce Showed Cards (Winning) 227480.24

hmmz Mucked Cards

Swift_Raven Mucked Cards

 

********************************************************

 

 

Hur hade ni gjort med 55 i den sitsen? Smygarna stals till höger och vänster och floppar sågs ytterst sällan utan det var oftast all-in pre-flop som gällde.

Tacksam för lite synpunkter

 

/finnish_fox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tightat upp ännumer än tidigare, då de är 21 pers kvar och du har snittstack så ska du inte vara i några closeups om du vill vara med i finalbordet, försök göra som du inte vill, ta små potter för att kunna betala blinderna istället, du kan ganska enkelt komma med till ett finalbord vid det läget. Spela inte 55!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smygarna? :D roligt, roligt.

 

Jag hade nog inte heller spelat 55 där, det är bara onödigt. Du hinner vänta på betydligt bättre lägen än att försöka sno "smygarna" från UTG med en hand som nästan aldrig har bättre än lite drygt 50% vinstchans om den får syn. Ofta har du bara ca 20% vinstchans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ska göras någon move här så är det all-in som gäller rätt av. Orsaken är ju att du ändå inte kan lägga dig mot ett omslag, så se istället till att utöva maximalt med tryck på fi.

 

Jag vet faktiskt inte om jag skulle göra någon move här, antagligen inte. Om bordet var ordentligt tight skulle jag kanske köra, men grejen är ju då att det kommer finnas bättre tillfällen att sno mörkarna. Det är klart om folk är obenägna att syna all-in preflopp så kanske man ska ta ett skott.

 

Men med mindre än 7bb kvar och 7 spelare vid ett aggressivt bord så är du tvungen att göra lite moves eller ha en jäkla massa tur med korten för att överleva. Om du är aggressiv så måste du ju ändå ha tur, men inte lika mycket. Du kan i vart fall inte sitta och vänta särskilt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...