Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mina stats är 19.57/15.43 Ag:2.48

Denna hand spelades idag på ett NL50 bord.

Joensen84 har 50/21 AG:1.5 (Dock 2.67 på river)

Seat 1: herrgarlic ($42.75)

Seat 2: amanda_23 ($29.20)

Seat 3: Frens84 ($39.05)

Seat 4: Jordi86 ($47.15)

Seat 5: Hero ($105.33) <--- Knappen

Seat 6: Joensen84 ($57.88)

Joensen84 posts small blind [$0.25]

herrgarlic posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Js Jd ]

amanda_23 folds

Frens84 folds

Jordi86 folds

Hero raises [$2.00]

Joensen84 calls [$1.75]

herrgarlic calls [$1.50]

** Dealing Flop ** [ 2c 7s 4c ]

Joensen84 bets [$2.50]

herrgarlic folds

Hero calls [$2.50]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

Joensen84 checks

Hero bets [$7.00]

Joensen84 calls [$7.00]

** Dealing River ** [ Qs ]

Joensen84 bets [$15.00]

Hero ??

Vad tycker ni? Vad göra här? Kommentera gärna spelen fram hit också.

Postad

Höj flopp för att bli av med färgdraget och se var du står. Höj även på turn! På river är det bara att syna, skulle tippa på att han sitter med A7 där.

Vore kul att veta hur det slutade och vad han hade!

Postad
Höj flopp för att bli av med färgdraget och se var du står. Höj även på turn! På river är det bara att syna, skulle tippa på att han sitter med A7 där.

Vore kul att veta hur det slutade och vad han hade!

Höja flopp för att bli av med färgdraget? Varför vill han bli av med färgdraget? Tycker även att du har fått tillräcklig information för att veta att fi inte har något överpar, med tanke på preflopspelet. Med tanke på fi's stats bör han slå om med QQ+ preflop. Flopspelet är bra, du vill inte skrämma iväg sämre händer samt att du vill låta honom bluffa turn.

När han checkar turn gör du rätt i att beta, för att skydda dig mot dragen som ligger ute. Han kan ju dock ha checkat här med 22, 44, 77, 42.

På river missar alla drag och han betar ut, detta borde betyda:

a) bluff (missat drag)

b) kåk

c) träffad Q med t.ex. KQcc

Hade varit finemang med någon slags read på fi postflop, typ hur han spelar drag, om han 2-barrellar ofta, om han bluffar missade drag osv.

Men jag skulle faktiskt inte tro att han checksynar turn med kåk då han är tillräckligt lös för att få syn med rätt många händer där. Så de troligaste händerna för fi är nog missat färgdrag eller semi-missat färgdrag med Q.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite, jag skulle nog synat. :)

Postad

Jag är inte så bra på statistiksiffrorna i början (hjälp mig hjärna). Men han spelar handen som att han är på ett färgdrag. 87s eller i värsta fall för dig KQc som edison är inne på. Jag skulle höjt hans mesbet på flop. Man vill inte skrämma bort färgdrag, men man vill ju ge dem dåliga odds. 6 dollar till pot är väl lagom. JJ är ingen hand man vill slowspela.

Turnbet ser bra ut.

River? 40 i potten, kostar 15. Du måste vinna mer än var tredje gång. Det är troligt att en slaskig fi har 76s eller bluffar helmiss ungefär i de trakterna. De andra gångerna betalar du av set, kåk, par i damer eller backdoor s-färg.

Men som någon sa: man kan inte vara rädd för spöken.

Postad

Jag tror fan du är slagen rätt ofta här, iom din turnbet. Jag vet inte ens hur mycket "priset" kan borga för en syn, jag är lite inne på att vi nog måste folda här om han inte bluffar river frekvent och drar utav bara helvete. Jag menar, långt ifrån alla drar ju på parade brädor när det nästan pottas på turn.

Flopsynen är bra. Turn kan du variera med att checka bakom, särskilt mot spelare som bluffar mycket, då vi med bettet både riskerar att bli bortbluffade av en CR på turn med ett drag och dessutom mot en sådan spelare vinner mer eller iaf lika mycket på att låta honom donkbluffa river.

Postad

vore intressant att få veta vad detta står för.

50/21? 50 händer, 21 visningsprocent, eller?

Aggressivitet är det hur ofta man höjer?

Förklara gärna för en som inte använder pokertracker.

Jag tror att jag hade blivit skrämd av hans riverbet och funderat till klockan gått ut och blivit autofoldad. Är det inte underbart?

Postad

50% VPIP = Voluntarily Put Money In Pot

21% PFR = PreFlop Raise

1.5 AGR = Agression Factor (totalt), hur aggresiv han är. Riktvärde för en aggro spelare tror jag brukar räknas som 1.5 och uppåt.

Postad

tack psatiw

en galning alltså.

Då vete fan om jag inte hade hunnit trycka på synknappen. Särskilt om jag tolkar det som att han värdebetar eller bluffar river oftare än han är aggressiv i övrigt.

Postad
Jag är inte så bra på statistiksiffrorna i början (hjälp mig hjärna). Men han spelar handen som att han är på ett färgdrag. 87s eller i värsta fall för dig KQc som edison är inne på. Jag skulle höjt hans mesbet på flop. Man vill inte skrämma bort färgdrag, men man vill ju ge dem dåliga odds. 6 dollar till pot är väl lagom. JJ är ingen hand man vill slowspela.

Turnbet ser bra ut.

River? 40 i potten, kostar 15. Du måste vinna mer än var tredje gång. Det är troligt att en slaskig fi har 76s eller bluffar helmiss ungefär i de trakterna. De andra gångerna betalar du av set, kåk, par i damer eller backdoor s-färg.

Men som någon sa: man kan inte vara rädd för spöken.

Jag synar inte på floppen för att jag slowspelar mina knektar utan av två andra anledningar. För det första vill jag inte bygga en stor pott med en marginell hand, för det andra vill jag inte rensa ut alla händer som jag faktiskt slår i det här läget.

Postad

RERACA flopp!! Gillar inte riktigt dina argument att INTE göra det(kanske inte fattar dom :shock: )

Låt inte dessa agro "köra över"dig JJ är inte så stark att du bara ska syna ner...Hade du träffat hårt fattar jag mertex sett JJJ

OBS min EGEN uppfattning ser dit dilemma..... 8-)

Postad

Syna floppen tycker jag funkar utmärkt. Som redan sagts vill man inte ha en jättepott där och finns ingen anledning att driva ut de händer man slår. När han checkar turn tycker jag dock man måste beta. Att checka bakom med en såpass bra hand som JJ här känns dels vekt och dels som man ber om att bli utdragen.

River känns som en sån situation där man synar innan man ens hunnit tänka. Som någon skrev måste vi vinna 1/3 och jag tror faktiskt inte att vi gör det :?

Postad

Jag synar inte på floppen för att jag slowspelar mina knektar utan av två andra anledningar. För det första vill jag inte bygga en stor pott med en marginell hand, för det andra vill jag inte rensa ut alla händer som jag faktiskt slår i det här läget.

Postad

Men du smaskar ju till på turn när han kan sitta på tex par+färgdrag, A4 spader.

Postad
RERACA flopp!! Gillar inte riktigt dina argument att INTE göra det(kanske inte fattar dom :shock: )

Låt inte dessa agro "köra över"dig JJ är inte så stark att du bara ska syna ner...Hade du träffat hårt fattar jag mertex sett JJJ

OBS min EGEN uppfattning ser dit dilemma..... 8-)

Hade jag träffat JJJ hade jag i nio fall av tio INTE synat ner utan höjt med syfte att bygga en stor pott. Detta eftersom händer som AA-QQ, andra set, tvåpar, färgdrag osv betalar av.

Problemet med mina knektar är att handen inte tål en stor pott. Blir potten för stor sitter förlorar mina knektar ofta, och då även mycket deg, just eftersom jag ser till att bara behålla de händer som slår mig (ok, undantag för bluffar och helt sopusla spelare, men det försummar vi för en stund).

Inte helt säker på att jag förstod allt du skrev. Men kontentan är iaf att jag strävar efter att bygga en pottstorlek som passar min handstyrka, något jag misslyckas med om jag slår om på floppen.

Postad
Jag synar inte på floppen för att jag slowspelar mina knektar utan av två andra anledningar. För det första vill jag inte bygga en stor pott med en marginell hand' date=' för det andra vill jag inte rensa ut alla händer som jag faktiskt slår i det här läget.[/quote']

Men du smaskar ju till på turn när han kan sitta på tex par+färgdrag, A4 spader.

Ja, eftersom jag tror att dragen samt svagare händer är beredda att syna mig här.

Postad

Jag synade honom, och han visade upp 44422. Har kommit fram till att jag tycker synen var ganska kass. Om han bestämt sig för att bluffa, varför skulle han då bluffa flopp, syna ett bet på turn, och sen beta ut själv på river? Troligare spel är nog att helt enkelt skjuta två, tre gator istället då.

Spelet känns ganska rimligt som det utspelade sig tycker jag. Han betade på floppen för att bygga pott och få värde av eventuella drag. När kåken satt på turn checkade han och hoppades på att jag skulle beta eller checka in ett drag. Sen på rivern betade han ut och hade lurat mig tro att han hade en svag hand och rimligen försökte köpa potten.

Postad

Ok. Svårtolkat spel av fi.

Hade man varit han hade man troligen checkat till dig pf-raisarn på floppen. Nu blev det ju samma effekt. Men mot en som inte kände till det här med stor pott( ha ha) hade man antagligen fått en pottbet att syna vidare på.

Postad

50% VPIP = Voluntarily Put Money In Pot

21% PFR = PreFlop Raise

1.5 AGR = Agression Factor (totalt), hur aggresiv han är. Riktvärde för en aggro spelare tror jag brukar räknas som 1.5 och uppåt.

tack psatiw

en galning alltså.

Då vete fan om jag inte hade hunnit trycka på synknappen. Särskilt om jag tolkar det som att han värdebetar eller bluffar river oftare än han är aggressiv i övrigt.

Man är absolut ingen galning om man har 1.5 i Aggfactor.

Sen tycker jag att syn på flop och bet på turn är helt rätt spelat men sen hade jag nog foldat.

Sen gillar jag fi's spel på floppen också eftersom man ofta kan få en raise från överpar.