Gå till innehåll

Tänd en bock och gör oss rika


Recommended Posts

2005 bevakade fler kameror än någonsin bocken. Trots det brann bocken ner den 3 december. Enligt uppgifter var det två personer utklädda till tomte och pepparkaksgubbe som sköt eldpilar mot bocken.

 

Rilleg och TheMenace?

Vi som sett Rambo vet att man kan göra mer än så med pil och båge :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste ju finnas nåt medel som tar bort flamskyddet.

 

EDIT: Det borde nog fungera med "Vietnamnapalm" med vitt fosfor i också..

brinner ju även vatten & klibbar fast sig.

 

If there's a will, there's a way.

 

We don't need no water let the motherf...

 

Undra vad det är för straffskala för innehavande av sprängmedel...

Skulle kunna räcka med så lite som motsvarande 100g trotyl.

 

För Pinnacles bet räcker det ju att bocken förstörs.

 

Har nog lite gamla terroristtalanger kvar...

Kommer med glad min ihåg när vi en gång i tiden spelade MS Flight Simulator på C64:n och kraschade flygplan mot Frihetsgudinnan...

 

Finns kanske ok pengar att tjäna från beskyddarsidan med??

 

Annars går det kanske att fixa en "surebet" för garanterad vinst.. får forska i det på arbetstid senare under dagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon gräns för hur mycket man kan satsa eller?

 

Är vadet fortfarande giltigt om man själv torskar på vandaliseringen? :)

Pinnacle är kända för att acceptera mycket stora satsningar. Med all respekt för din bankrulle, men jag tror den är för liten för att dom ska backa för dig.

 

För övrigt tror jag att bockjäveln klarar sig i år. Hade jag bott nära Gävle hade jag satsat allt jag ägde och sen ordnat med patrullering av tungt beväpnade (skumsläckare, vattenbalonger och snökanoner) styrkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon gräns för hur mycket man kan satsa eller?

 

Är vadet fortfarande giltigt om man själv torskar på vandaliseringen? :)

Pinnacle är kända för att acceptera mycket stora satsningar. Med all respekt för din bankrulle, men jag tror den är för liten för att dom ska backa för dig.

 

För övrigt tror jag att bockjäveln klarar sig i år. Hade jag bott nära Gävle hade jag satsat allt jag ägde och sen ordnat med patrullering av tungt beväpnade (skumsläckare, vattenbalonger och snökanoner) styrkor.

 

För att klara Pinnacles bet får den bli sprängd också.

 

Skicka efter lite Patriot-missiler från Överskottsbolaget för eventuell flyganfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet, vi gör en kupp...

 

alla på PF satsar på att bocken INTE brinner, sen patrullerar vi i skift om 10 personer tills vadet är avklarat. alla satsar 10K

 

vad sägs?

 

Skulle ju gå och genomföra men knappast för 10k. Om du inte menar dollar förstås, då skulle det bli mer intressant. Problemet är väl att det kan finnas folk från den motsatta sidan (som vill att den ska dö) som inte är guds bästa barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet, vi gör en kupp...

 

alla på PF satsar på att bocken INTE brinner, sen patrullerar vi i skift om 10 personer tills vadet är avklarat. alla satsar 10K

 

vad sägs?

 

Skulle ju gå och genomföra men knappast för 10k. Om du inte menar dollar förstås, då skulle det bli mer intressant. Problemet är väl att det kan finnas folk från den motsatta sidan (som vill att den ska dö) som inte är guds bästa barn.

 

:lol:ja, HA kommer hela styrkan med 700 motorcyklar, spanska ryttare, moloctow coctails och pansarskott och spränger bockjävlen, och varoch en av alla 700 snubbar har satsat en knarkpenga-mille var... DET tror jag...

 

Eller fan, det kanske blir gängkrig, "redbrothers" har satsat hela klubbkassan på att den ska brinna, och bluenunns har satsat hela kollekten på att den skall stå kvar obränd varvid det hela slutar i hangemängs-tumult i ett helt dygn.

 

vilket leder till att Gävle sjukhus blir så överbelastas att de skadade av tumultet måste flygas till skellefteå sjukhus för vård. Dom i sin tur har personalfest dagen till ära och är bara halva styrkan på plats, vilket då direkt leder till att en massa människor dör helt i onödan...

 

 

allt för en jävla bock:s skull...

 

 

...Det hela slutar fö. med att vadet ogiltigförklaras och BÅDA vadslagningsteamen torskar sina surt förvärvarde slantar...

 

vilket då leder till att soc behöver nyanställa upp 500% av sin personalstyrka för att klara av den ökade belastningen... och där tog deras budget slut så det blev inga pengar till dom nyligen pengalösa stackarna.... Men snabba svar fick dom allt...

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsen ligger ute på pinnacle nu. Oddsen på att bocken ska överleva var ju inte alls så bra:

 

Will the Goat last until Christmas Day? See rules.

Goat Cam: http://www.merjuligavle.se/merjuligavle/mjig_Bocken.aspx?id=52

Maximum Wager: 71.43 USD

1 Yes 1.526

2 No 2.800

 

Antingen har oddsen svängt rejält eller så har nån på aftonbladet fattat fel (eller felaktigt pressmeddelande):

 

Oddsen? Det amerikanska bolaget ger 1,66 gånger pengarna på att bocken går upp i rök – och 2,4 gånger pengarna på att den överlever julen.

 

Oddsen är alltså att bocken klarar sig (inte brinner) till juldagen 1.526 och att den bränns ner (eller vandaliseras) innan juldagen till 2.8 gånger pengarna. Maxinsats $71.43 :?

 

Tror det blir väldigt svårt att bränna ner hela bocken:

 

Medlet kommer att göra det omöjligt att bränna ned Gävlebocken till grunden. Bocken får bara eventuella brännskador på ytan och på ett begränsat område. Dessa områden kan repareras genom att man byter ut enstaka halmmattor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet, vi gör en kupp...

 

alla på PF satsar på att bocken INTE brinner, sen patrullerar vi i skift om 10 personer tills vadet är avklarat. alla satsar 10K

 

vad sägs?

 

Skulle ju gå och genomföra men knappast för 10k. Om du inte menar dollar förstås, då skulle det bli mer intressant. Problemet är väl att det kan finnas folk från den motsatta sidan (som vill att den ska dö) som inte är guds bästa barn.

 

:lol:ja, HA kommer hela styrkan med 700 motorcyklar, spanska ryttare, moloctow coctails och pansarskott och spränger bockjävlen, och varoch en av alla 700 snubbar har satsat en knarkpenga-mille var... DET tror jag...

 

Eller fan, det kanske blir gängkrig, "redbrothers" har satsat hela klubbkassan på att den ska brinna, och bluenunns har satsat hela kollekten på att den skall stå kvar obränd varvid det hela slutar i hangemängs-tumult i ett helt dygn.

 

vilket leder till att Gävle sjukhus blir så överbelastas att de skadade av tumultet måste flygas till skellefteå sjukhus för vård. Dom i sin tur har personalfest dagen till ära och är bara halva styrkan på plats, vilket då direkt leder till att en massa människor dör helt i onödan...

 

 

allt för en jävla bock:s skull...

 

 

...Det hela slutar fö. med att vadet ogiltigförklaras och BÅDA vadslagningsteamen torskar sina surt förvärvarde slantar...

 

vilket då leder till att soc behöver nyanställa upp 500% av sin personalstyrka för att klara av den ökade belastningen... och där tog deras budget slut så det blev inga pengar till dom nyligen pengalösa stackarna.... Men snabba svar fick dom allt...

 

:roll:

 

Tack för ett gott skratt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noflan Flamskydd

 

Punkt 1

Handelsnamn: Noflan Flammestopp

 

Punkt 2

Sammansättning: Complex av Alkyl-Phosphonater

 

Punkt 3

Farliga egenskaper: Inte ansedd som hälso- eller miljöfarlig enligt gällande lagstiftning.

 

Punkt 12

Ekologisk information:

LC50, 96h, Fisk, (mg/l) > 100

EC50, 48h, Daphnia,(mg/l)> 100

EC50, 72h, Alger, (mg/l) > 144

 

Miljöskyddsåtgärder: Inte bedömd som miljöfarlig

Rörlighet: Lösligt i vatten. Hög mobilitet i vatten

Bioackumulering: Ingen bioackumulering väntas

Persistens och nedbrytbarhet: -25% nedbrytning efter 28 dagar, Closed bo bottle test. COD – 0.14mgO2/mg

 

Ffs. Vadet är I hamn. Jennez degar in rullen på att den brinner. (Ja, jag vet att det finns ett maxbet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...