Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur skulle ni agera på turn? Få ut värde, få bort färgdrag, dra i bromsen?

Fi är hyfsat lös, höjer och synar med många konstiga händer preflop. Jag har spelat ungefär likadant denna session och slagit om med en ganska vid HD preflop om jag tycker det känns rätt.

Jag SB €130

Fi UTG €90

Fi raise €3

UTG+1 fold

UTG+2 fold

Button fold

Jag med :club: A :diamond: A höjer till €8

BB fold

Fi call

Pot €16.5

Flop :diamond: 2 :spade: T :diamond: 4

Jag raise €15 jämnt å bra typ pot

Fi call

Pot €46.5

Turn

:heart: 8

Jag ???

Han är lös så händer som TX, 35, PP eller 2 ruter är alla troliga, så vad göra? Jag tror inte han kan sätta mig på en specifik hand i detta läge heller.

Om raise hur mycket? Synar vi omslag? Vid omslag höjer vi igen?

Ändrat nu till att jag var först att agera, jag e asså oop...

Fi har €67 kvar

Postad

Jag skulle ju iaf inte tveka om att spela stackar med AA på den där brädan mot en sån där fi. Däremot är det lite svårt att säga hur vi bäst får in så mycket deg det är möjligt då vi bara fick veta att han var lös preflop och inte hur han spelade postflop. Är han trixig och hugger på svaghet och du inte behöver balansera emot honom kan du väl försöka betta lite lägre än "normalt" och se om du kan få honom att slå om kanske? Är han passiv/synig skulle jag nog bara dega in resten rakt av istället. Har han settat, good for him.

Postad

Jadu. Med tanke på stackstorleken på dig och fienden skulle jag ha väldigt svårt att lägga denna hand.

Alltså, hur gör vi för att få in så mycket pengar som möjligt?

Jag skulle nog föredra ett 3/4-4 bet.

Att checka är livsfarligt om du säger att fienden kan ha vilka två kort som helst.

Bettar du ut c:a 40 och möts av en allin så är det väl bara att syna?

Postad

Ja jag funderade hur jag skulle få in mest pengar. Valde en medelväg och betade halvpot €25, han kan syna eller kanske tro jag är svag och försöka bluffa bort mig.

Jag raise €25

Fi ställer €67

Jag synar €42

River

:club: K

SD

Fi har premiumhanden :diamond: T :diamond: 8 och vinner med 2 par.

Min fortsättningsfråga är nu, hur fasiken vet man när man leder mot sånna här spelare? Jag orkar ju inte vänta på nötter innan jag synar honom nästa gång. Hur löser ni problemet med vilda Fi:s när tydligen vilken bräda somhelst kan vara läskig?

Kuriosa: Jag köpte upp mig till €100 igen och fick bums AA igen. En kille höjde €4 jag gick AI, han trodde jag var tiltad och syna med QQ :D är det det som kallas metagame? :) eller så ville Redbet be om ursäkt för handen innan 8-)

Postad

Kan ju iofs inte klandra honom för att han synar flopbettet med TP + färgdraget. Hur man spelar mot såna fi, tja jag spelar som du ungefär fast jag bettar nog pott / ställer på turn. När han drar ut är det väl bara att bryta ihop och komma igen.

Postad
Kan ju iofs inte klandra honom för att han synar flopbettet med TP + färgdraget. Hur man spelar mot såna fi, tja jag spelar som du ungefär fast jag bettar nog pott / ställer på turn. När han drar ut är det väl bara att bryta ihop och komma igen.

1. Synen på flop går inte att säga nått om, möjligtvis synen preflop... Egentligen är jag ju överlycklig att få med honom med en sån hand men frågan är vilken flop som ser "skön" ut när maniacs synar och säg inte AAx nu :)

2. Tyckte jag kom igen skapligt efter den handen :)

Postad
Skulle inte tveka att syna 5€ till med :8d::Td: preflop.

Nej iofs, han fick ju hyfsade implicta oxå :( Men ska jag höja mer eller bara gilla läget? Hur skulle du gjort? Om Fi har HD från 2-7 till AA ungefär... Checkar jag turn nästa gång så får han väl flushen gratis, jäkla soppa att reda ut...

Postad
höja mer preflop, absolut. 11-12 någonting. Vet inte hur mycket det hade påverkat handens utgång dock.

Håller med, du bör som minst trippla hans höjning och sen är det inte fel att lägga till nån extra € eftersom vi sitter ur position.

Och tycker du att dem lägger sig för ofta då så får du väll börja slå om med fler händer än AA/KK, kom ihåg: Att 3-betta är kul!

Nickar du LiftWaffel på b2b?

Postad
höja mer preflop, absolut. 11-12 någonting. Vet inte hur mycket det hade påverkat handens utgång dock.

Håller med, du bör som minst trippla hans höjning och sen är det inte fel att lägga till nån extra € eftersom vi sitter ur position.

Och tycker du att dem lägger sig för ofta då så får du väll börja slå om med fler händer än AA/KK, kom ihåg: Att 3-betta är kul!

Nickar du LiftWaffel på b2b?

Nej jag ville nicka LiftWaffe men det var ju upptaget :(

Jag har spelat ungefär likadant denna session och slagit om med en ganska vid HD preflop om jag tycker det känns rätt.

Hade han bara kunnat sätta mig på AA/KK så hade jag blixtfoldat men denna session har jag slagit om med nästan alla SC. Finns inget skönare än att pricka stege med typ 56 när någon ska mörka sina kungar :)

Alltså preflop spelar mindre roll för jag vill ha med honom på sin marginella hand. Frågan är bara hur ni agerar postflop för det är tammefan omöjligt att veta om man leder eller inte om man inte prickar A på övrigt torr bräda. Skönare med tighta som bara går med på AA/KK/QQ men man måste ju lära sig hantera de lösa oxå :)

:oops: ser nu att jag skrivit fi checks i HH:n, jag agerade ju först hela tiden, bara för att han höjde först UTG mixa jag upp det ojojoj men det räkna ni väl ut själva att jag var oop ;)

Postad

Klart din höjning pre spelar roll, den är ju för liten och han gör ju rätt som synar den med T8s där. Hade du höjt till 12 får han ju betydligt sämre implicita och hurvida en syn med T8s är rätt blir med diskutabelt. Du måste ge han en chans att spela fel, en större höjning gör precis det.

Frågade inte om du nickade LiftWaffe utan LiftWaffel, nickar du det sistnämnda har vi spelat lite mot varandra.

Postad

halva hans satck på turn och halva på river. Detta gör att du inte får svårt att besluta syn på han ställer på turn. Han kan inte heller bluffa dig allin på du checkar. Och om du betar lite ger du han odds att dra till färg och träffa. Halva hans stack är tillräckligt mot potten att han inte ska ha odds att dra. Överpar kommer han att höja med och sett kommer du loosa mot oavsett hur du gör.