Waggho Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Jag tänkte skaffa mig ett intresse för serier. Alltså inte tv-serier utan tecknade serier, comics. Gissar att det är några här som är inne på den svängen och som har några schyssta tips till en newbie. Jag tänker mig något i stilen sci-fi/fantasy men är öppen för det mesta. V for vendetta kanske? Ös på med förslag. Citera
TotalFarsa Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Då måste du läsa Preacher av Garth Ennis och illustrerad av Steve Dillon (har jag för mig att han heter). Hands down den överlägset bästa, och vältecknade, serie som någonsin getts ut. Fan-site Synopsis saxxat från wiki: Preacher tells the story of Jesse Custer, a down-and-out preacher in the small Texas town of Annville. Custer was accidentally possessed by the supernatural creature named 'Genesis' in an incident which killed his entire congregation and flattened his church. Genesis, the product of the unauthorized, unnatural coupling of an angel and a demon, is an infant with no sense of individual will. However, as it is composed of both pure goodness and pure evil, it might have enough power to rival that of God himself. In other words, Jesse Custer, bonded to Genesis, may have become the most powerful being in the universe. Custer, driven by a strong sense of right and wrong, goes on a journey across the United States attempting to (literally) find God, who abandoned Heaven the moment Genesis was born. He also begins to discover the truth about his new powers, which allow him to command the obedience of those who hear his words. He is joined by his old girlfriend Tulip O'Hare, as well as a hard-drinking Irish vampire named Cassidy. /TF Citera
TotalFarsa Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Preacher ska bli tv-serie. Av HBO, none the less, vilket borgar för att det grafiska språkbruket får vara kvar /TF Citera
SunTzu Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Grymma nyheter om Preacher Måste ses! För övrigt en helt underbar serie. Grandma är läskig, och kött-tanten också Citera
TotalFarsa Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Ett par favoriter från Preacher: Saint of Killers Herr Starr Tulip Cassidy Arseface /TF Citera
Clan Sgurr Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hellblazer Jag har följt serien slaviskt sedan start, och jag är fortfarande inte mätt . Svårt att beskriva stilen annat än att den handlar om John Constantine som är en samtida, råbarkad ockultist. Han reser runt i den här och andra världar och är en grå hjälte (inte god och inte ond... utan... John). Det är ju alltid värt att ladda ned smakprov från DC Comics egen sajt (exempelvis Original sins, vol 1 i pdf). Citera
Loveless Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Var det han som Keanu spelade i filmen Constantine? (sannolikheten är rätt stor iofs). Citera
TotalFarsa Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Stämmer Loveless. Värt att nämna att Garth Ennis, som skrev Preacher, även har skrivit många Hellblazer-storys /TF Citera
Clan Sgurr Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Japp. Men kom ihåg att hur bra man än tycker om Keanu, så kommer han inte ens i närheten av "verklighetens" Constantine Citera
SunTzu Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Vid vilket avsnitt slutar Hellblazer att vara så förjävligt fult ritad? Citera
Clan Sgurr Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Vid vilket avsnitt slutar Hellblazer att vara så förjävligt fult ritad? Det går helt enkelt i vågor. Fast jag är en sådan där fanboi som gillar storyn så mycket så jag bortser från de mer experimentella tecknarstilarna... Citera
Albert Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Raka ror Rocky av Frank Margerin. Sjukt bra serie. Citera
Recommended Posts