Gå till innehåll

Moral & Etik typ av sak?


pisak84

Recommended Posts

Heads up cash game raise o syn, action på floppen, han checkar turn...

 

Här blir mitt internet disconnectad nån minut...

 

jag hinner tillbaks precis till river då jag ser att han minibetat och jag hinner precis bli foldad innan jag hinner agera.

 

100% säker på att han gör det för att ta chansen ifall jag är disconnectad att vinna potten som han aldrig vunnit med check...

 

enligt mig är detta så sjukt lågt vidrigt fittigt att göra så det finns inte.. värre än att slowrola vilket jag också verkligen hatar folk som sysslar med...

 

såklart det handlar om pengar, men om vi båda ändå är regulars på sajten, lirat heads up sessioner dagligen för hyfsade pengar kan man inte då ha nån form av moral i sin kropp?

 

hade det vart nån fjantfisk som aldrig vinner på poker hade jag förstått det och inte lagt så mycket energi till det även om jag tyckt det är fel. men nu är det en regular jag lirat mycket mot, han vinner säkerligen på poker i övrigt osv. varför ska han behöva ta till såna fjant moves...

 

tycker det är vidrigt...

 

hur tänker ni rent pokeretiskt i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kan han inte sköta det snyggt då, beta som han skulle betat annars... nu när jag kommer tillbaks och får se att han minibetat är det självklart vad han håller på med... det är ett hån, vet inte hur många av er som spelat kanske över 20 timmar mot samma person heads up över ett par dagar... tycker man kan ha nån form av känsla för moral.. skulle han beta några hundra som han skulle gjort annars skulle jag inte sagt nånting.. visserligen skulle jag inte kunna veta om han hade nånting då heller, men då krävs det i alla fall något risktagande av honom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det e väl klart att han tar sin chans att vinna pengarna!!! det är väl för att vinna pengar som vi spelar poker!!!!

 

ja därför vi spelar poker, men just detta handlar inte om att spela poker, det handlar om en specifik situation och att utnyttja nån annans olycka som han inte kan göra nånting åt...

 

om det var nån bugg i programmet som gjorde att nån som var disconnectad fortsatte blindas som i turneringar, tycker ni det hade vart helt okej att sitta och ta hela hans stack i ett cash game?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett bord utan dc-skydd så är det. Hade det varit mer okej om han betade halvpot? Eller tycker du motståndaren ska tvingas ge dig gratis showdown om din uppkoppling går ner?

 

ja det hade om inte annat varit snyggare om han betade halvpot. nu skriker det ju verkligen lång väg "åååh han är disconnectad tänk om jag hinner vinna potten testar en minibet"...

 

fattar att små fiskar tänker så, men regulars som man spelar mot varje dag? är det normalt? är jag onormal för att jag tycker man inte ska göra så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trådskaparen kan fan inte vara klok. Gnälla över sånt här? Att din uppkoppling går ner är ditt fel. Att han väljer att checka, betta eller folda är hans problem.

 

Satt HU på finaltable med $6000 till vinnaren och $4000 till andra plats. Jag känner att det är han som är den bättre HU spelaren (har aldrig varit bra HU) Står ungefär lika i chips när min motspelares connection dör. Matar miniraiseknappen tills jag har vunnit turren. Jag spelar poker för pengar och endast därför. Jag gör allt inom min makt (som är lagligt) för att vinna pengar på poker.

 

Om du är en människa som är känslig för moral/etik kanske du inte ska spela poker? Du vet ju själv att det finns massa spelberoende som är förlorare vars pengar du tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt 99 gånger jag fattar att småspelare och avrage fisk kommer att göra så, ingen big deal...

 

däremot undrar jag fortfarande om folk som kallar sig för pokerspelare, har det som yrke, spelar många timmar om dan ofta mot samma personer har nån känsla för vad som är schysst beteende och inte vid pokerbordet...

 

har läst på forumen att en massa folk tycker slowrolande är helt okej också eftersom det är tillåtet och bra för att man kan få motståndaren på tilt med det.. så det är kanske inte så förvånande att majoriteten här tycker det är standard...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag efterlyser är en kodex av heder pokerspelare emellan som när jag började spela poker på mitten av 60-talet fick jag lära mig att slowrolla det gör man minsann inte då fick man stryk på bakgården när kvällen var över viskades det.

Fast på 60-talet trodde man ju nästan att jorden var platt också. Sluta gråt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag efterlyser är en kodex av heder pokerspelare emellan som när jag började spela poker på mitten av 60-talet fick jag lära mig att slowrolla det gör man minsann inte då fick man stryk på bakgården när kvällen var över viskades det.

Fast på 60-talet trodde man ju nästan att jorden var platt också. Sluta gråt nu.

 

mm okej kul att utvecklingen går framåt om bara några år kommer det nog anses okej att underpistolhot spela av folk deras pengar kan knappt bärga mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man nu ska vara allvarlig så tror jag säkert att du kan hitta nätproffs som ibland skulle låta bli att göra det du beskriver, antingen för att de känner den de spelar mot eller för att de inte är anonyma och inte vill svärta ner sitt rykte. Men om man själv är anonym och bara känner sin motståndare som ett pokersajtnick blir man knappast svarte petter för att man tar chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man nu ska vara allvarlig så tror jag säkert att du kan hitta nätproffs som ibland skulle låta bli att göra det du beskriver, antingen för att de känner den de spelar mot eller för att de inte är anonyma och inte vill svärta ner sitt rykte. Men om man själv är anonym och bara känner sin motståndare som ett pokersajtnick blir man knappast svarte petter för att man tar chansen.

 

guldstjärna för bra svar.. känns vettigt.. håller nog med egentligen men semitiltad när jag fick den mot mig idag... jag skulle inte gjort det mot nån regular som jag suttit o lirat mot varje dag i alla fall, såvida jag inte hade nån anledning att ogilla honom (utöver att han tagit mina pengar massa gånger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...