Odman Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 God dag samtliga läsare till detta inläg. Vå förening har nu växt och det har varit dags att skaffa lokal. Vi har nu förhandlat med bridgeföreningen här i Norrköping och ska imorgon (måndag) ner och skriva kontrakt. Dock har de skrivit i kontraktet att inget "hasardspel" får förekomma, och det jag undrar nu är hur poker skall betraktas i denna fråga. Är det bara cashgame som betraktas som hasardspel, eller är det poker som helhelt, eller klassas inte poker alls som en form av hasardspel oavsett om det bedrivs i tureringsform eller cashvariant. Citera
gdaily Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Tyvärr så räknar nog bridgeföreningar poker som hasardspel. Om ne ENBART spelar freezeouttävlingar så skulle man kunna argunemtera framgångsrikt för motsatsen. Citera
Odman Postad 6 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2005 okej, för de vill nämligen hyra ut till oss under en prövoperiod detta är redan överenskommet. Därför finner jag det lite märkligt att de inte vill tillåta hasardspel. Tanken är ju att det ska vara bara Freezeout turneringar men man vill ju på sikt även kunna erbjuda andra former av poker. Citera
Hjort Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Men det spelar ju ingen roll hur vi betraktar poker, själv ser jag definitivt alla pokerformer som hasardspel, det som är relevant är ju hur bridgeföreningen ser det hela. Ni får ju helt enkelt fråga dem vad de anser om pokerformer för de insatser ni spelar. Citera
Odman Postad 6 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2005 Japp, får helt enkelt sätta oss ner imorgon och diskutera det hela. Citera
Recommended Posts