ronnagangstern Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Jag är en relativt ny spelare som lirar NL50 på Tain. Fi har en VPIP på 40 och PFR på 14. Han har spelat mycket passivt hela tiden (AG på 0.83) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: eMCe ($51.95) Seat 2: Extrapris ($53.75) Seat 3: Shima ($75.40) Seat 4: Hero ($55.60) Seat 5: bUmbi ($52.50) Seat 6: Tunan2 ($102.75) Tunan2 posts small blind [$0.25] eMCe posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 6c 6d ] Extrapris folds Shima folds Hero raises [$2.00] bUmbi calls [$2.00] Tunan2 folds eMCe folds ** Dealing Flop ** [ 6h 4h Ah ] Hero bets [$5.00] bUmbi calls [$5.00] ** Dealing Turn ** [ 8s ] Hero bets [$9.00] bUmbi is all-In [$45.50] Hero?? Vad tror ni? Kan han ha något annat än färg tillräkligt ofta för att jag ska kunna syna och ibland leda, ibland tvingas dra ut till kåk/fyrtal? Citera
bandini Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Svårt. En passiv motståndare som plötsligt gör så här brukar vara trubbel. Jag är (för)tajt och hade antagligen lagt mig. De enda (vettiga) händer du slår som motiverar denna överbet är ren bluff eller semibluff med KK och en hjärter. Tvåpar A6s? Andra händer (som slår dig): låg färg, Fi blir plötsligt rädd och vill inte ge fler kort till eventuell högt PP med en hjärter. Set med 88, men varför skulle han i så fall syna på floppen med 88. Citera
highbury90 Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 På NL50 har jag stött på alldelles för många A8, A6 tom. AK för att lägga ett set där. Sen är det klart att det beror på hur FI spelat tidigare. Citera
bandini Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Jag har mest spelat FL men har gått över mer och mer och i början kunde jag göra såna här spel med typ färg. Men jag är för tajt så folk la sig såklart. Nu har jag lärt mig få bättre betalt. Citera
ronnagangstern Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Jag tycker färg känns mycket troligare än tvåpar, AK, osv. Mitt intryck var att han bara synade flopp för att han inte ville skrämma bort mig med en raise. Sen när jag sköt nästa skott resonerade han att jag skulle ha för stark hand för att kunna vika mot ett omslag, och därför ställde han. Killen hade spelat mycket passivt innan som sagt. Kändes som stål. Citera
bandini Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Du la dig alltså. Antagligen rätt med tanke på fi. Citera
highbury90 Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Om han har färdig färg så har du 10 outs (20%) att dra till kåk/fyrtal. Det kostar dig $36 för att vinna $105,75 dvs 34%. Så helt avgörande blir ju hur säker du är på att han har färgen. Hur ofta skulle han göra detta spel med 444, tvåpar eller AK (med Kh) etc. Citera
Sansrom Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Hur kan det vara blixtsyn? Det är ju inte utan att behöva mota kräkreflexen man tar en syn här. Citera
pisak84 Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 tycker det är fel att beta turn om man inte kan spela mot en raise där egentligen... beror lite på ens image och motståndarens men om du är jättetight kan du checksyna turn och ta nytt beslut på rivern. hade inte lagt set men visst känns det som vi kommer va uppe mot färgen rätt ofta, men då kommer vi vinna kanske 1 av 4 gånger på kåken eller nåt i den stilen. Citera
ronnagangstern Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Ser inget annat än att jag måste beta turn. Jag kan ju inte ge honom chansen att checka bakom och fiska in en färg, det vore katastrof. Här måste jag få ut värde på hans drag genom att beta. Citera
Dooon Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Han har AQ eller AK med Q eller K i hjärter. så därför borde du ha callat. han gör en för stor raise på turn för att ha färdig färg. Citera
pisak84 Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Han har AQ eller AK med Q eller K i hjärter. så därför borde du ha callat. han gör en för stor raise på turn för att ha färdig färg. just därför är det bra spel med färg, ofta låg färg... många gör det Citera
back Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hur kan det vara blixtsyn? Det är ju inte utan att behöva mota kräkreflexen man tar en syn här. Nu var jag alldeles för snabb. Såg inte att han hade en agression factor på 0,83. Då blir det lite krångligare... Dock släpper jag inte settet här. Citera
psatiw Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hade gärna bettat turn lite starkare, typ ~12, men annars bra spelat fram till hans shove. Kanske skulle kunnat hitta folden här, givet fi's tidigare spel, men jag är inte säker. Citera
Recommended Posts