Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrund:

Luckxyluke har precis kommit till bordet så vet inte mycket om han.

Heiko verkar stabil, ganska TAG och fortsättningsbetar oftas på floppen.

Själv uppfattas jag nog som TAG.

Bordsplacering:

dragonize sitter på stol 1 med $44.50.

HERO sitter på stol 2 med $85.28.

stalin06 sitter på stol 4 med $40.46.

Chasey1980 sitter på stol 5 med $32.29.

Luckxyluke sitter på stol 7 med $29.50.

Heiko sitter på stol 8 med $45.00.

Desert_Fox sitter på stol 9 med $13.75.

bridge33 sitter på stol 10 med $51.11.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 9.

bridge33 lägger den lilla blinden på $0.25.

dragonize lägger den stora blinden på $0.50.

Ge hålkorten:

dragonize: -- --

HERO: Jc Jd

stalin06: -- --

Chasey1980: -- --

Luckxyluke: -- --

Heiko: -- --

Desert_Fox: -- --

bridge33: -- --

Före floppen:

HERO höjer $2.00.

stalin06 lägger sig.

Chasey1980 lägger sig.

Luckxyluke synar $2.00.

Heiko höjer $4.75. = Bra hand

Desert_Fox lägger sig.

bridge33 lägger sig.

dragonize lägger sig.

HERO synar $2.75. <-- Synar och hoppas på en låg flopp

Luckxyluke synar $2.75. <--Hmm, pocketpar??? eller draghand???

Floppen (6s 4d 8h): = Bra flopp

HERO checkar.<-- Planerar att check-raisa Heiko om inte Luckxyluke hittat på nått. (Bra eller dåligt spel av mig?)

Luckxyluke checkar.

Heiko höjer $10.00. <--Som väntat.

HERO höjer $30.00. <--Höjer 3ggr, för mycket?

Hur känns mitt spel så här långt? Dumt att spela så här mot två motståndare?

Hade det varit bättre att beta pott och sen folda mot en raise?

Eller check-raisa lite mindre $20-$25 och sen lägga mot en all-in?

Postad
Varför checksyna flop?

Varför inte?

Vi spelar oop mot två fi's och vi kommer vara "tvugna" att folda ett omslag från någon utav dem. Checksynar vi balanserar vi alla de gånger vi kommer checkfolda oträffat i samma läge och idkar samtidigt pottkontroll och vinner eventuellt bluffvärde / värde från sämre par som tror de är bra när vi checkar. Dessutom kommer vi undan billigt om det skulle bli bet-raise bakom.

Postad

Genom att c/r på flopp representerar du en bättre hand än den du har. Du tvingar ju honom att kasta allt som du slår här. Det är ju en helt torr bräda så det finns inga möjligheter att han spelar vidare med tex ett färgdrag.

Kort och gott, får du syn nu, då är du kokt i bajs.

Det ända vettiga här, enligt mig, är att du checksynar flopp. Sen på turn får du fundera på att kasta om han betar tungt igen. Inte så många som sular iväg ett till tungt bet tomma eller med ngn annan konstig hand som du faktiskt skulle slå (det skulle ju vara vansinne att beta igen med en hand du slår!)

Antingen bluffar han, och då kan du möjligen fånga hans bluff, eller så bluffar han inte, och då är du superslagen.

Postad

Check syna flopp tycker jag är helt rätt.

Men check-folda turn oförbättrat? Finns väl många händer som Fi värdebettar på turn som vi slår, och det kan också hända att han drar iväg second barrel på sin cont.bet på floppen.

Just på 0.25-0.50 så tycker jag det känns vekt att rakt av bestämma sig att check-folda turn oförbättrat då många blåbär fortsätter betta på turn med halvtaskiga händer.

I de flesta fallen så skulle jag check-folda turn, men jag tycker att man ändå ska lämna lite utrymme för check-call.

Postad

spelar typ på liknande nivåer, och tex A8s dvs TPTK inte direkt är helt oväntat att det spelas såhär preflop, för att hitta en kass hand som klonkar flop-träff, mer troligt dock typ AK, men den leder du ju mot i detta fallet...... däremot med 2 motspelare skulle jag nog oxå dragit lite i handbromsen med dina JJ...

Postad

Ok, förstår vad ni menar, får ta det lite lungare nästa gång.

Här är hela handen iaf.

Bordsplacering:

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 9.

Ge hålkorten:

Före floppen:

HERO höjer $2.00.

stalin06 lägger sig.

Chasey1980 lägger sig.

Luckxyluke synar $2.00.

Heiko höjer $4.75.

Desert_Fox lägger sig.

bridge33 lägger sig.

dragonize lägger sig.

HERO synar $2.75.

Luckxyluke synar $2.75.

Floppen (6s 4d 8h):

HERO checkar.

Luckxyluke checkar.

Heiko höjer $10.00.

HERO höjer $30.00.

Luckxyluke synar $24.75.

Heiko lägger sig, visar Qd Qc.

Turnkortet (6s 4d 8h 10c 4s):

Kortvisning:

HERO visar Jc Jd.

HERO har 4d 4s 10c Jc Jd: Två par

Luckxyluke visar 7d 7s.

Luckxyluke har 4d 4s 7d 7s 10c: Två par

Pott - sammandrag:

$5.25 går tillbaka till HERO (ingen syn).

Hela potten: $74.50

HERO vinner $71.52.

Husprovision: $2.98

Postad
Haha. Fick du heiko att lägga QQ på ofarlig flop efter att ha stoppat in 1/3 av stacken med gigantiska pott-odds.

Det vara många här som ville att hero skulle check-folda turn. Detsamma borde gälla för QQ.

Den som vinner i detta läget med JJ vs QQ är oftast den mest aggressive spelaren. Både kan tro att motparten sitter på överpar.

Postad

Jag hoppas verkligen du förstår hur katastrofalt illa du spelade dina knektar här. Du gjorde ju precis det jag sa innan, representerade en bättre hand, och därför vek han (den här gången) sina damer.

Ok du vann potten, men som du spelade handen gör det föga skillnad om du har JJ eller godtycklig miss (ok det andra liket hade haft dig slagen då, men hans spel är ju så katastrof så vi måste nog bortse från honom).

Varför vill du göra dina knektar till en bluff??

Postad
Jag hoppas verkligen du förstår hur katastrofalt illa du spelade dina knektar här. Du gjorde ju precis det jag sa innan, representerade en bättre hand, och därför vek han (den här gången) sina damer.

Ok du vann potten, men som du spelade handen gör det föga skillnad om du har JJ eller godtycklig miss (ok det andra liket hade haft dig slagen då, men hans spel är ju så katastrof så vi måste nog bortse från honom).

Postad

Här är hela handen iaf.

Bordsplacering:

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 9.

Ge hålkorten:

Före floppen:

HERO höjer $2.00.

stalin06 lägger sig.

Chasey1980 lägger sig.

Luckxyluke synar $2.00.

Heiko höjer $4.75.

Desert_Fox lägger sig.

bridge33 lägger sig.

dragonize lägger sig.

HERO synar $2.75.

Luckxyluke synar $2.75.

Floppen (6s 4d 8h):

HERO checkar.

Luckxyluke checkar.

Heiko höjer $10.00.

HERO höjer $30.00.

Luckxyluke synar $24.75.

Heiko lägger sig, visar Qd Qc.

Turnkortet (6s 4d 8h 10c 4s):

Kortvisning:

HERO visar Jc Jd.

HERO har 4d 4s 10c Jc Jd: Två par

Luckxyluke visar 7d 7s.

Luckxyluke har 4d 4s 7d 7s 10c: Två par

Pott - sammandrag:

$5.25 går tillbaka till HERO (ingen syn).

Hela potten: $74.50

HERO vinner $71.52.

Husprovision: $2.98

Fyfan va dåligt spelat av Heiko! Va håller han på med!?. Varför är alla så för checksyn och sen checkfold? det förstår jag verkligen inte. Läst det ni skrivit men att höja är mycket mer gynnsam i längden enligt mig.

Ska förklara varför.

Visst 8 hög på floppen är jippie för JJ, eller är det? Nej inte enligt mig. Det är skyttegravs dags. Det är pocket mot pocket, men vems e bäst?. Han höjer en höjare preflop. 9 av 10 ggr är det ett pocketpar mellan TT och AA och en av tio AK lr AQ (fiskar) möjligtvis.

Det jag hade valt i första hand är att höja igen preflop. Det kostar mig kanske $10-$15 men jag får reda på om jag e slagen. Att syna och vara ut position med JJ är inte kul. Du får också bort tredje spelaren genom att höja och tar bort hans klonkrisk, även om det e bra med lite döda pengar. Men huvud annledningen är att ta reda på om man e illa ute och folda. AK, QQ, KK och AA komer höja lr syna. Alla andra händer förmodligen folda. Så du förlorar ca 10-15 dollar istället för hela din stack. Att du sen på flopp checkhöjde var ju bra fast kunde vart kostsamnt om du nu inte mötte en tomte. checksyn är sämsta allternativet enligt mig, varför? Jo, för din hand är inte tillräckligt bra för att slowspelas. Alltingen foldar du direkt lr så höjer du och tar komandot och försöker ta reda på vart du står, det är två gator kvar och du vill inte syna med 15% av din stack och vara i ovisshet. Det e va vi kallar ett tomte spel. Det du gjorde var helt rätt och du fick en bättre hand att tom lägga sig. 99 och TT kan mycketväl syna också.

men höj igen preflop, investera en 15 dollar för att spara din stack. Du har JJ och är uppemot ett högrapar så ska det kosta, men kosta så lite som möjligt. Det händer inte ofta så 15dollar sen fold bör inte svida för mycket. Tänk på att det e en sort försäkring som sparar din stack. Genom att syna känns det som ett dyrare allternativ att ta redapå om din hand är den bästa samtidigt som en av 9 så får lägre par chans att floppa sett och daska dig ordentligt.

Postad
Genom att c/r på flopp representerar du en bättre hand än den du har. Du tvingar ju honom att kasta allt som du slår här. Det är ju en helt torr bräda så det finns inga möjligheter att han spelar vidare med tex ett färgdrag.

Kort och gott, får du syn nu, då är du kokt i bajs.

Det ända vettiga här, enligt mig, är att du checksynar flopp. Sen på turn får du fundera på att kasta om han betar tungt igen. Inte så många som sular iväg ett till tungt bet tomma eller med ngn annan konstig hand som du faktiskt skulle slå (det skulle ju vara vansinne att beta igen med en hand du slår!)

Antingen bluffar han, och då kan du möjligen fånga hans bluff, eller så bluffar han inte, och då är du superslagen.

Håller inte alls med. 99 och TT borde och oftast betar på trun igen om lågt kort kommer. Potten är stor och en bluff bet på turn är i de flesta ögon väldigt lockande och faktisgt vinnstgivande. För vad sätter dom honom på för hand om han bara syna preflop och sen flopp me 8 hög?? dom ser inga vettiga händer förutom AA lr kanske KK och det e liksom två händer han borde höjt preflop igen, så en bet på turn e att föredra om nån checksynat i detta läget.

Att vara glad i detta läget och slow spela JJ e ett typexempel på tomtespel, men insändaren är tydligen inte tomte och höjer och vinner potten.

Postad
Haha. Fick du heiko att lägga QQ på ofarlig flop efter att ha stoppat in 1/3 av stacken med gigantiska pott-odds.

Det vara många här som ville att hero skulle check-folda turn. Detsamma borde gälla för QQ.

Den som vinner i detta läget med JJ vs QQ är oftast den mest aggressive spelaren. Både kan tro att motparten sitter på överpar.

Jag håller med det sista du sa, därför röstar jag på aggro spel

Postad

Asså seriöst!? han spelade den så gott som rätt. Preflop hade jag gjort annorlunda om du läser tidigare inlägg men annars spelar han den bra.

varför syna!? han hamnar i samma skit på turn igen eftersom han är ur position. Bättre att folda direkt än att syna 10dollar och sen checka igen.

Det är ju bortkastade pengar. Du säger ju själv att du inte föredrar höjning för att du skrämer bort sämre händer. Men va tjänar det tillom du endå foldar på turn om en bet kommer?. jag menar om du nu vill att han ska fortsätta bluffa ska du väl syna ner hela vägen annars foldar du ju bästa handen efter en 10dollars present? fattar inte logiken i ditt spel. Om han nu har en bättre han och betar ut på tunr igen, ska du då syna lr folda?