Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Holdem No Limit - Level III (100/200) - 2006/12/03 - 17:12:16 (ET)

Table 36312328 57 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: ugotblufd (14510 in chips)

Seat 2: holdemtyro (9080 in chips)

Seat 3: gobears (9420 in chips)

Seat 4: Ab Babby (9530 in chips)

Seat 5: Myssion (5220 in chips)

Seat 6: JHBaptist (11780 in chips)

Seat 7: rudders (5280 in chips)

Seat 8: nycpokerguy9 (27620 in chips)

Seat 9: blackevil666 (8000 in chips)

ugotblufd: posts small blind 100

holdemtyro: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:Jh::Js:]

gobears: folds

Ab Babby: folds

Myssion: raises 400 to 600

JHBaptist: folds

rudders: folds

nycpokerguy9: folds

blackevil666: folds

ugotblufd: raises 13910 to 14510 and is all-in

holdemtyro: folds

Myssion: ?

Fi har spelat kompetent TAG tills han fick lite extra marker när han träffade ett av sina överkort efter en bluffraise på floppen mot blackevil666. Efter det har han pendlat mellan TAG och LAG, på gränsen till överaggressiv IMO. Vad gör ni? Vad sätter ni honom på för HD, och hur viktar ni den?

Postad

det här är en syn för mig, ger upp för mycket värde att folda handen. pokerstovade handen och gränsen för coinflip verkar gå vid en HD på 99+,AQs+,KQs,AQo+ och IMO är det antagligen snarare för tight HD än för lös. Iof tycker jag det är rätt marginellt och i alla marginella lägen väljer jag syn/raise före fold.

edit: vettefan om det är så jäkla marginellt ändå, känns mer och mer som en ganska given syn även om man inte direkt hoppar jämfota av glädje av att dega in med JJ här.

Postad

Jag stekte ett bra tag innan jag vek, men kände efteråt att det troligen var fel.

Angående HD: Jag tror att 99/TT är rättså underrepresenterade i hans HD, kanske även AQ. Han har visserligen varit rättså aggressiv, men har också spelat stabilt och verkar ha koll, och jag är en tajt spelare som höjer ur tidig position. Om vi tar TT+/AK/AQs så är det borderline. Vi är 44/56 mot den distributionen, och vi behöver 43.4% för att vara break-even. Tar vi bort TT så blir det en enkel fold, men om vi istället lägger till AQo/99 och slänger in en SC, t.ex. 87s (jag tycker att KQ känns rättså irrealistisk att lägga till, mtp på att fi verkar ha koll), så blir det en syn. Då hamnar vi vid 52/48 (d.v.s. cEV+ på 800 marker). Sen kan man nog räkna med att han inte pushar AA/KK lika ofta som t.ex. AK, utan hellre höjer mindre eller bara synar med de händerna, så att i praktiken har vi ännu mer equity än så.

Så på det stora hela känns det som att det rangar från en marginell syn (jag tror inte att det är rimligt att anta att han bara pushar JJ+/AK här, vilket i princip är den enda HD vi ligger under rejält mot (och då är AA/KK inräknade till fullo i den HDn)) till en klar syn.

Postad

När du stekte så länge trodde jag du satt med 99 eller TT, och de händerna tycker jag är lätta att lägga. Just JJ är svårt. Ser inget skäl att han skulle dega med medelhöga sc, men däremot 99+, AQ+.

Om du verkligen uppfattas som tight, så finns det möjlighet att en aggrospelare utnyttjar det och slår om stenhårt med i alla fall KK, för att få en syn av en kvalitetshand och öka stacken ännu mer. Jag spelar inte så, men jag har fått känslan av att andra aggrospelare gör ruggigt rejäla pushar mot den stackstorleken som du har med stålet.