Lofberg_brillo Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Spelade en hand precis som jag kanner mig lite tveksom om> NL1000, 6-handat. Jag har position pa FI som sitter med ca fullt inkop, jag tacker. Precis satt mig pa bordet och har ingen read pa FI. Bettar upp pott pre med JJ, tva syn, en av FI i BB. Floppen kommer 5 7 10 . Ca 130 i potten. Bettar ut 95, syn av FI i BB. Turn kommer Q . Pot pa 320. Valjer nu att betta igen, ca 200. Var mycket tveksam infor betten da jag skulle vara tvungen att lagga vid omslag. Ville anda forsvara min hand da bradan var dragvanlig. Ratt eller fel? Citera
Björn85 Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Ser fler fördelar i att checka en marginell hand på turn. 1) Inducerar bluff på rivern av en bustad hand 2) Du tar bort risken att bli check-raisad 3) Håller nere potten Fördelen med att beta är ju att du skyddar din hand mot drag, men med en marginell hand väger det ofta inte tyngre än fördelarna med att checka.. Citera
Recommended Posts