tamtaram Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Dali255 har varit vektajt(20/5/0.7) under de 70 händer jag spelat och vi har inte bråkat innan. Jag har höjt många händer och cb'at för för det mesta och på det sättet tagit hem potten (30/18/2.0). Väljer i detta fall att checksyna floppen som är bra för mig. Turn ger mig nötfärgen men hans överbett förbryllar mig och jag foldar, sätter honom på kåk. Är det världens sämstaste fold eller helt ok? Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2006-12-01 15:31:03 Server Table Benson (6 max) Seat 1: PoochieK7 ( $61.40 ) Seat 3: C00lh4nd ( $192.10 ) Seat 6: lisalind ( $100.30 ) Seat 8: Hero ( $132.75 ) Seat 10: Dali255 ( $70.10 ) PoochieK7 posts Small Blind $0.50 C00lh4nd posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Ac Qc [Hero] lisalind folds Hero raises $4 Dali255 calls $4 PoochieK7 folds C00lh4nd folds Dealing Flop 7s 5c 7c Hero checks Dali255 bets $7 Hero calls $7 Dealing Turn 7s 5c 7c 6c Hero checks Dali255 bets $33 Hero folds Citera
cOP Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Varför skulle han beta så mycket med kåk? Jag tror han har stege, triss eller lägre färg. Push! Citera
Sylwester Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Aldrig att jag foldar där... Citera
Sansrom Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Bra fold, han har ju färgstege. Citera
Jackobi Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag hade aldirg foldat där om jag inte haf en säker read Citera
jezaja Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Dali255 har varit vektajt(20/5/0.7) under de 70 händer jag spelat och vi har inte bråkat innan. Jag har höjt många händer och cb'at för för det mesta och på det sättet tagit hem potten (30/18/2.0). Väljer i detta fall att checksyna floppen som är bra för mig. Turn ger mig nötfärgen men hans överbett förbryllar mig och jag foldar, sätter honom på kåk. Är det världens sämstaste fold eller helt ok? Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2006-12-01 15:31:03 Server Table Benson (6 max) Seat 1: PoochieK7 ( $61.40 ) Seat 3: C00lh4nd ( $192.10 ) Seat 6: lisalind ( $100.30 ) Seat 8: Hero ( $132.75 ) Seat 10: Dali255 ( $70.10 ) PoochieK7 posts Small Blind $0.50 C00lh4nd posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Ac Qc [Hero] lisalind folds Hero raises $4 Dali255 calls $4 PoochieK7 folds C00lh4nd folds Dealing Flop 7s 5c 7c Hero checks Dali255 bets $7 Hero calls $7 Dealing Turn 7s 5c 7c 6c Hero checks Dali255 bets $33 Hero folds Om du nu pangat varje gång på floppen så gör det nu också när du träffat bra. Känns som han skyddar sin hand på turn, t.ex. 7x för att du inte ska sätta en billig färg. Finns inte att lägga sig iaf! Citera
crazybutcool Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 sämsta inte sämstaste, man måste vara 18 för att spela nätpoker, då bör man ha gått ut grundskolan och således veta detta, annars bör man kanske tänka på att lära sig det innan man lär sig poker. dålig, sämre, sämst. bäst, bästre, bästaste. många tror att de böjs på liknande sätt då de är motsatsord men så är det ej. Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Bra fold, han har ju färgstege. Hehe, tror du verkligen det... Kändes sådär att folda men han borde ju se att färg är en trolig hand för mig och då ser hans bett mer ut som stålet än nåt halvdant. Känns ju som att en sån tajt spelare knappast synar med 98c,34c eller KJc, mer troligt med PP. Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Om du nu pangat varje gång på floppen så gör det nu också när du träffat bra. Känns som han skyddar sin hand på turn, t.ex. 7x för att du inte ska sätta en billig färg. Finns inte att lägga sig iaf! 7x känns ganska kallt tycker jag med tanke på hur tajt han är. Du har kanske rätt i att jag borde CB'at men att göra det i 100% av fallen är så otroligt exploaterbart så jag försöker blanda upp det. Grejen är den att jag inte ser hur han helt plötsligt bettar 150% pott utan att ha en riktigt bra hand, speciellt när han ser att färgen går in. Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 sämsta inte sämstaste, man måste vara 18 för att spela nätpoker, då bör man ha gått ut grundskolan och således veta detta, annars bör man kanske tänka på att lära sig det innan man lär sig poker. dålig, sämre, sämst. bäst, bästre, bästaste. många tror att de böjs på liknande sätt då de är motsatsord men så är det ej. Ajdå, tack för lektionen Jag lovar att bästra mig (heter det så?) Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Varför skulle han beta så mycket med kåk? Jag tror han har stege, triss eller lägre färg. Push! Irrationellt, jag håller med. Å andra sidan brukar jag överbetta när jag floppar nötfärg Citera
hansolo Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 sämsta inte sämstaste, man måste vara 18 för att spela nätpoker, då bör man ha gått ut grundskolan och således veta detta, annars bör man kanske tänka på att lära sig det innan man lär sig poker. dålig, sämre, sämst. bäst, bästre, bästaste. många tror att de böjs på liknande sätt då de är motsatsord men så är det ej. tack för att någon sätter stopp för grammatik skräckexempel som bästaste/sämstaste! de dröjer vell inte längre förrän vi får rubriker som "TeePeEtEeKåÅ pÅ oFaRliG fLåPp oCh fizZzZzken bEtAr pÅtT" Citera
psatiw Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Är det världens sämstaste fold eller helt ok? Lite hårddraget (eftersom vi inte sett hans turnbet då), men med det här resonemanget kan du ju lika gärna folda floppen? Bara 66 och 76 som förbättrat ju. Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Är det världens sämstaste fold eller helt ok? Lite hårddraget (eftersom vi inte sett hans turnbet då), men med det här resonemanget kan du ju lika gärna folda floppen? Bara 66 och 76 som förbättrat ju. Utan att ta hänsyn till betstorlek? Citera
bossbaver Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Är det här världens sämstaste fold? JA! Citera
maxinhoe Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Han floppade fyrtal. Standardfold. /Dan "The Man" Glimne Citera
psatiw Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Utan att ta hänsyn till betstorlek? Alltså, det jag menade var att det ju bara är just de två händerna som förbättrade på turn och som slår dig, medans en hela andra massa händer också gjorde det, som är väldigt starka här, utan att för del skullen vara nötter, är du med? Det var en medvetet ganska hårddragen liknelse, bara för att visa att jag tyckte ditt resonemang att han direkt skulle ha nötter för att han bettar turn haltade, även om det nu var ett väldigt starkt bet. Ärligt talat blir jag förvånad att det verkar finnas folk som tycker att en fold här är rätt. Jag kanske är fel ute, men jag kan bara inte se hur det ska kunna vara det. Alltså, det ett sådant resonemang inte tar hänsyn till, tror jag, är ju vad DU representerat för hand här. I fi's situation, om du raisat pre, checksynat floppen och checkat turn såhär så skulle jag värdebetta 7x, alla stegar, alla färger och skjuta en andra tunna alla gånger jag bluffade (för det kommer jag göra rätt ofta på floppen när du checkar) helt enkelt eftersom din allra troligaste holding är ett överpar. Förvisso skulle jag spela alla båtar likadant, men du förstår poängen? Det jag vill komma till är att din hand är så sjukt underreppad när han bettar turn här att det bara inte går att folda den, tycker jag. Citera
tamtaram Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Utan att ta hänsyn till betstorlek? Alltså, det jag menade var att det ju bara är just de två händerna som förbättrade på turn och som slår dig, medans en hela andra massa händer också gjorde det, som är väldigt starka här, utan att för del skullen vara nötter, är du med? Det var en medvetet ganska hårddragen liknelse, bara för att visa att jag tyckte ditt resonemang att han direkt skulle ha nötter för att han bettar turn haltade, även om det nu var ett väldigt starkt bet. Ärligt talat blir jag förvånad att det verkar finnas folk som tycker att en fold här är rätt. Jag kanske är fel ute, men jag kan bara inte se hur det ska kunna vara det. Alltså, det ett sådant resonemang inte tar hänsyn till, tror jag, är ju vad DU representerat för hand här. I fi's situation, om du raisat pre, checksynat floppen och checkat turn såhär så skulle jag värdebetta 7x, alla stegar, alla färger och skjuta en andra tunna alla gånger jag bluffade (för det kommer jag göra rätt ofta på floppen när du checkar) helt enkelt eftersom din allra troligaste holding är ett överpar. Förvisso skulle jag spela alla båtar likadant, men du förstår poängen? Det jag vill komma till är att din hand är så sjukt underreppad när han bettar turn här att det bara inte går att folda den, tycker jag. Tack för analysen. Kändes ju inte speciellt bra att folda här. Standardspelet är att pusha vilket jag gör 99% av gångerna. Måste dock återvända till betstorleken. Det som gör den så ovanlig är att den kommer på turn. De flesta gånger jag har fått nötfärg på river med parat bräde och mötts av en överbett har jag sett mig slagen av en båt (åtminstone mot denna typ av spelare). Om han varit en mer aggressiv spelare hade jag pushat men i detta fall... ja jag vet fortfarande inte vad som egentligen är rätt. Jag lutar åt att push trots allt hade varit riktigt med tanke på att det känns märkligt att han överbetar turn, om han har nötter får han ju bättre betalt om han tar vilken annan linje som helst. Det är nog inte FI som är vektajt Citera
Waggho Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Skulle nog säga att den här är sämstare ändå: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=37364 Citera
León Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Helt rätt. Tryck aldrig in keramiken, eller gå helan går om du så vill, ifall du inte har den absoluta nöten. Pokerns första budord! Citera
andpet Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 sämsta inte sämstaste, man måste vara 18 för att spela nätpoker, då bör man ha gått ut grundskolan och således veta detta, annars bör man kanske tänka på att lära sig det innan man lär sig poker. dålig, sämre, sämst. bäst, bästre, bästaste. många tror att de böjs på liknande sätt då de är motsatsord men så är det ej. Sluta. Det gör ont i mina ögon! Citera
dunkarn Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 sämsta inte sämstaste, man måste vara 18 för att spela nätpoker, då bör man ha gått ut grundskolan och således veta detta, annars bör man kanske tänka på att lära sig det innan man lär sig poker. dålig, sämre, sämst. bäst, bästre, bästaste. många tror att de böjs på liknande sätt då de är motsatsord men så är det ej. Lite komiskt med tanke på att du själv ligger ute med 2 trådar med samma böjning. En som heter min bästaste syn och en annan som heter min bästaste bluff. Superlativ formen bäst vore kanske att föredra. Min bästa bluff och min bästa syn respektetive sämta bluff och sämsta syn. Citera
All in Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 hehe trodde du var allvarlig med folden först. Citera
Recommended Posts