Gå till innehåll

NL - SH, bra eller anus?


Onkel Burt

Recommended Posts

Tror nog alla är överäns om att det endast handlar om att täcka alla på bordet. Men som sagt så finns det andra fördelar tex respekten det ofta innebär att ha 4 inköp på bordet.

 

Att spekulera kring sånt här känns rätt larvigt.

 

Bull säger jag, du vet inte vad du pratar om. Respekten är en påtaglig faktor, när en spelare ser en annan spelare sitta vid bordet med 3-4 inköp så tänker dom flesta att den där spelaren antingen är bra eller har tur. Bäst att ta det försiktigt med han.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken på vad du menar med
de enorma fördelarna med att vara storstackad mot resten av bordet

 

 

Övertaget kanske inte är enormt, men jag upplever det som att jag bättre kan sätta press och styra de mindre stackarna. Det största övertaget är antagligen psykologiskt.

 

Nej, det är sannerligen inte enormt. Om det överhuvudtaget finns ett övertag är det marginellt och ENDAST psykologiskt. Du kan inte sätta mer "press" på en 50-BB-stack med än 400-BB-stack, än du kan med en 51-BB-stack.

I sit & goes och turneringar är det som bekant en väldig fördel med att ha största stacken och detsamma gäller till stor del även cashgame så jag har ingen som helst förståelse för din negativa vinkling? Citat: "om det överhuvudtaget finns ett övertag"(?!). Hur sätter du press och manipulerar motspelarna med en liten stack herr besserwisser? Enda egentliga "fördelen" med att spela shortstacked är att de med stora stackar ofta går på en med marginella händer. Visst är det bra om du själv sitter med en grym hand men i längden förlorar du en massa blinds för att han ofta tvingar dig till läggning i jobbiga lägen eller så går du hårt mot hårt men förlorar p g a hans flyt med rivern. Jag hatar spel mot storstackade maniacs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken på vad du menar med
de enorma fördelarna med att vara storstackad mot resten av bordet

 

 

Övertaget kanske inte är enormt, men jag upplever det som att jag bättre kan sätta press och styra de mindre stackarna. Det största övertaget är antagligen psykologiskt.

 

Nej, det är sannerligen inte enormt. Om det överhuvudtaget finns ett övertag är det marginellt och ENDAST psykologiskt. Du kan inte sätta mer "press" på en 50-BB-stack med än 400-BB-stack, än du kan med en 51-BB-stack.

 

Är man bättre än fi på att lira poker med djupa stackar skulle jag vilja säga att övertaget INTE bara är psykologiskt.

 

Om FI också är djup-stackad, ja. Vilket inte var det han sa.

 

Ett tips till dig är att läsa hela sida ett innan du postar.

 

Ett tips till mig är att läsa igenom inlägget en gång till innan jag postar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...