Rille Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Hur bör man göra med denna hand preflop. Antingen maskera handen och bara syna eller bör man dra på ytterligare? Spelar 0.25/0.5 NL och förstår att det beror lite vad man har read på sin motståndare men finns det några tumregler vad man bör göra? Om du bara synar har du dessutom kass position så det kanske inte blir så lätt att få potten stor efter floppen. * RP - QoS * Citera
anth Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 På den nivån så är det ingen mening med finlir, Reraise och hoppas på syn. Citera
oggeking Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Får du en re-raise emot dig så är det bara att trycka in. Har en spelare re-raisat på den här nivån ska det mycket till om han släpper sin hand preflop. Citera
ematic Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 På den nivån cash-game så re-raisar jag 99% med AA. Citera
Clarre Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Att detta händer är ju precis det man vill ska hända. In med pengarna i potten bara. De flesta runt ett sådant bord har väl inte någon bauta stack så man kan säkert få en syn. Citera
demme1 Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Det absolut bästa som kan hända. Det näst bästa som kan hända är att han skulle agerat före dig och raisat ganska stort. In med pengarna! Citera
DanielN Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Preflop har du nöthanden! Oavsett vad fi sitter på ligger du före (und. AA). In med degen! Citera
Clarre Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Frågan är hur man ska optimera sin vinst, men visst är väl sannolikheten stor att folk synar i ett sådant här fall? Jag spelar inte så mycket NL cash-game, så jag vet bara hur folk fungerar i turneringsspel. Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 På den nivån så är det inte många som släpper en hand preflop om de har re-raisat. In me degen och hoppas på att du inte stöter på AA. Citera
Rah Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 AA delas ju potten (i princip...) - snarare in med degen och hoppas att han synar! Citera
Recommended Posts