Gå till innehåll

FLT - Träffar top pair river från drag


ssjos

Recommended Posts

5 Player bord 2/4 FL

 

PREFLOP:

 

UTG Call

UTG+1 Raise

Dealer Call

SB Fold

Jag (BB) Call

UTG Call

 

Sitter KJo

 

FLOP: 17$ POT

 

Q T 2 Rainbow, Sitter open ended straight draw med KJ

 

Jag(BB) Check

UTG Bet

UTG+1 Call

Dealer Raise

Jag(BB) Call

UTG Call

UTG+1 Call

 

Turn: 33$ POT

 

Q T 2 3 Andra spadret träffar bordet

 

Jag(BB) Check

UTG Bet

UTG+1 Fold (preflop raisern foldar)

Dealer Call

Jag(BB) Call

 

River: 55$ POT

 

Q T 2 3 K Ingen 3-flush på bordet, Jag träffar top pair med KJ

 

Jag(BB) Bet

UTG Raise

Dealer Fold

Jag(BB) Fold

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Min fråga nu är, vad satt UTG på igengtligen? Han calla pre, betta flop, betta turn efter raise på flop, och raisa mig på river.

 

Borde jag check-callat river istället för Bet-Foldat?

 

Och vad satt dealer på?, verka ju som han spela ett drag men det fanns inga flush drag och han hade uppenbarligen inte J 9 (då han skulle satt stegen på rivern). Möjligt att han satt exakt samma hand som mig.

 

Personligen kan jag inte se att UTG hade någon annan hand än typ KQ, eller möjligtvis ett settat pocket. För han borde inte spelat QT och jag har svårt att tro att han har tillräckligt med is i magen för att göra en kall raise-bluff på river, men vem vet.

 

* RP lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det var det valet av strategi jag gjorde. Jag trodde inte att mitt toppair skulle hålla upp så jag hade engentligen 2 val, check -> call, eller bet -> fold(mot raise).

 

Anledningen till att jag betta och sedan folda var för att dem flesta spelarna hade callat mig om dem haft en dam.

 

UTG hade spelat ut aggresivt och starkt hela handen och jag kunde inte slå en valid raise med min KJ.

 

Ända jag kunde slå var en rå bluff, och det är väldigt sällsynt (iaf på 2/4 limiten att folk drar en bluff för 2 bets på river).

 

Dock så kanske jag borde ha check callat, jag förlorar lika mycket pengar med båda strategierna, skillnaden är att jag kan vinna ett "bet" om jag bettar, och att jag blir immun mot bluffar om jag check callar.

(En person med Q hade inte lagt ett value bet på river, dock antagligen callat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det var det valet av strategi jag gjorde. Jag trodde inte att mitt toppair skulle hålla upp så jag hade engentligen 2 val, check -> call, eller bet -> fold(mot raise).

 

Anledningen till att jag betta och sedan folda var för att dem flesta spelarna hade callat mig om dem haft en dam.

 

UTG hade spelat ut aggresivt och starkt hela handen och jag kunde inte slå en valid raise med min KJ.

 

UTG synar pre-flop, bet-synar på floppen. På turn bettar han ut, kanske för att han förbättrat eller mer troligt med tanke på att en trea kom, att han inte var intresserad av att ge dealern ett frikort.

Tycker inte det behöver indikera stål direkt.

 

Ända jag kunde slå var en rå bluff, och det är väldigt sällsynt (iaf på 2/4 limiten att folk drar en bluff för 2 bets på river).

 

Dock så kanske jag borde ha check callat, jag förlorar lika mycket pengar med båda strategierna, skillnaden är att jag kan vinna ett "bet" om jag bettar, och att jag blir immun mot bluffar om jag check callar.

(En person med Q hade inte lagt ett value bet på river, dock antagligen callat)

 

Varför skulle inte UTG betta rivern även ifall ett överkort kommer? Hade A kommit hade det kanske, men troligen inte, varit mer motiverat att checka, men för en kung hade iallafall inte jag missat ett valuebet i hans position och mot en motståndare.

Du säger själv att UTG varit aggressiv handen igenom (tycker dock inte han varit så aggressiv med syn-syn-bet-syn-bet) eller iallafall mer aggressiv än vanligt, vilket isf indikerar mer styrka än ett par och just därför tycker jag att du ska check-syna rivern.

 

En annan aspekt av ditt spel på rivern är att du bettar ut precis när ett "scare"-card kommer vilket han mycket väl kan ha tolkat som en bluff och väljer att höja med AQ. Här räknar han nog med syn med Q och sämre kicker.

Sen kan du inte folda när du får nästan 18ggr pengarna för en syn! Dessutom får du reda på vad han spelar på.

 

 

//Neko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...