Gå till innehåll

NLT - SH, rätt spelat med trissade AA?


Agar

Recommended Posts

Fi har PFR på 32% över cirka 70 händer, är dock ganska passiv postflop.

 

Jag har PFR på 12% och har raisat rätt mkt från sen position med nästan anytwo. Har raisat en del från tidig position med tveksamma händer och har de lite koll bör de se mig som slaskig.

 

Full Tilt Poker Game #1318273678: Table Stanford (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 9:06:21 ET - 2006/11/28

Seat 1: smlord ($61.85)

Seat 2: LOLIRAISE ($25)

Seat 3: HERO ($32.25)

Seat 4: steady987 ($15.35)

Seat 5: StateGreen ($6.40)

Seat 6: Sir Nimbo ($10.05)

StateGreen posts the small blind of $0.10

Sir Nimbo is sitting out

smlord posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ac As]

LOLIRAISE folds

HERO raises to $0.85

steady987 folds

StateGreen calls $0.75

Sir Nimbo stands up

smlord has 15 seconds left to act

smlord raises to $3.60

Här är jag rätt säker på att han har AA,KK,QQ eller AKs. Har bara sett han re-raisa en gång innan preflop och då hade han KK. Kanske vill han försvara blindsen, dock aldrig sett han battla om blindsen innan.

HERO calls $2.75

Synar bara här pga att jag vill ge lillstacken chans att ställa in. Hade det varit en storstack hade jag dock re-raisat här. Har position på båda så det känns rätt säkert att bara syna här. Vad tycker ni om sånt här egentligen? Vet att en del inte gillar att slowspela såhär.

StateGreen folds

 

*** FLOP *** [Ks 9d Ad]

smlord bets $5

HERO calls $5

Monsterflopp, hoppas verkligen att han sitter på KK nu, dock kan ju Kd vara en out men är ganska säker på att han inte re-raisar preflop med KdXd så isf drar han för runner-runner färgen med Kd i sin KK. Synar bara för att fortsätta representera svaghet.

 

*** TURN *** [Ks 9d Ad] [Jd]

smlord bets $18.05

HERO raises to $23.65, and is all in

Tredje ruter kom men är säker på att han inte har flushen, blir lite snurrig här han har aldrig betat så hårt nån gång innan. Misstänker KK med Kd.

smlord calls $5.60

 

 

Vill gärna veta era tankar kring att slowspela såhär. Samt om ni skulle gjort något annorlunda på någon/några gator. Plockade bort rivern för den är oväsentlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Här är jag rätt säker på att han har AA,KK,QQ eller AKs. Har bara sett han re-raisa en gång innan preflop och då hade han KK. Kanske vill han försvara blindsen, dock aldrig sett han battla om blindsen innan

 

*** FLOP *** [Ks 9d Ad]

smlord bets $5

HERO calls $5

Monsterflopp, hoppas verkligen att han sitter på KK nu, dock kan ju Kd vara en out men är ganska säker på att han inte re-raisar preflop med KdXd så isf drar han för runner-runner färgen med Kd i sin KK. Synar bara för att fortsätta representera svaghet.

 

Jag tycker du kan slå om redan på floppen. Stämmer din read lär keramiken åka in i alla fall. Har han QQ lär du inte få nå mer betalt. Stämmer inte din read och skulle han sitta på typ KQd vill du ju inte ge gratiskort. Så då är det ju heller inge fel att slå om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...