Gå till innehåll

NLT - JJ på överparat bord


back

Recommended Posts

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

 

Hero $400 och fi täcker.

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Jc::Jd:

Hero raises to $14, 4 folds, BB raises to $44, Hero calls.

 

Flop: :Qc::8c::9h: ($90, 2 players)

BB bets $70, Hero calls.

 

Turn: :Qs: ($230, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: :4c: ($230, 2 players)

BB bets $150

 

 

Inga reads och har aldrig spelat mot honom förut. Tredje handen på detta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch va många gånger jag synat här bara för att inse att jag e död. Fold om du inte har read på fi som en riktig bluffgubbe. Ganska standard att checka turn om han träffar med typ AQ. Har han inte dam har han högre pp eller möjligen färg, slagen är du iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte fold? Han lär ju aldrig lägga AA/KK mot push. Har man info om fi som säger annorlunda så är det en sak, men som ny på bordet slänger jag här. Känns iofs som om många checkar turn här med AA/KK och betar river för värde mot TT, JJ. Syn kan vara rätt om man spelar mot någon som gärna CBar flop, ger upp på turn och skjuter ett desperat skott på river. Finns många som spelar så. Men jag förstår inte alls varför man skulle vilja pusha, psatiw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, även om AA/KK inte känns så värst trolig när han betar river igen när färgen också kommer. Orka? Är ju tråkigaste korten som kan komma både på turn och river i princip och inte orkar man skjuta river för värde med AA/KK där? Känns som antingen AKs/AQ. Utan read känns folden megagiven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i helvete då?

 

För att annars måste vi folda, och de pengarna som ligger i potten vill man ha och folda är så jävla TRÅKIGT? ;)

 

Nä, stackarna är för grunda för ett omslag, helt klart. Jag bara instapostade igår kväll när jag såg den, men han är förstås inne med för mycket för att vi ska kunna hitta värde i att slå om. Var antingen hans riverbet mindre eller stackarna djupare skulle jag dock slå om rätt ofta här. Jag fattar inte varför det skulle vara så omöjligt att få av honom AA/KK, vilket är de händer folk oftast trebettar i mörkarna och som inte vi (JJ) eller brädan blockar?

 

Tanken är ju att hans holding när han bettar river där är {AA/KK, AKc, AQ eller bluff (AKx)}. Om man kollar dem var för sig så tror jag vi väldigt ofta kan få loss honom ifrån AA/KK, eftersom linjen vi tagit passar bra in på både AKc och AQ. Vidare gick sannolikheten för att HAN ska ha AQ ner på turn, när den andra damen föll, och dessutom är det långt ifrån alla som slår om pre i BB med AQ mot en okänd UTG-raiser, särskilt AQo. Och om han ändå skulle gjort det, kommer han dessutom inte alltid att betta floppen med den, utan checksyna. Slutligen kommer AKo självklart att släppa och med djupa stackar mot en utrasupernit finns väl t.o.m en liten chans (säkert VÄLDIGT liten iof) att vi nån gång kan få av honom en AQ, om inte A är Ac, då vår linje passar in så bra på just AKc. För övrigt hade jag i fi's läge oftare CRAI med AKc än bettat den på river, vilket också kanske kan minska chansen för att han har en hand han kan syna ett stort omslag med, nu när han valde att betta.

 

Känns iofs som om många checkar turn här med AA/KK och betar river för värde mot TT, JJ.

 

Mmm, exakt. Dessutom görs det en hel del som kombo för att blocka ett jobbigt jättebet/shove från oss om han checkar, och med djupa stackar ska vi exploatera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt skulle ju vara mycket lättare ifall man la in en bet lite mer en halva potten på turn för att se ifall fi har någonting?

 

Givet att vi nu vet att han bettade river, så visst, kanske. Men det visste vi inte på turn. Jag tycker det är jättestandard att checka bakom på turn här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...