Gå till innehåll

SNG: hur mycket minskar min ROI?


CarlLee

Recommended Posts

På Party kan du ju välja var du ska sätta dig vid bordet (om du är snabb dvs) och väljer då med fördel en plats långt åt helvete ifrån dessa. Om du exempelvis ser någon nicka Zleepwalker gör du bäst i att byta bord helt och hållet, alternativt välja "sit out" och blinda bort dig för att slippa förnedring...

 

TILT, jag är trött och eh, lilltitltad. Sorry.

 

Ärligt talat har jag inte en aning hur mkt det påverkar, men påverkar gör det ju såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ser att 2st regulars med 10%ROI vardera redan anmält sig till en 15+1 turbositngo, hur mycket minskar min ROI?

 

Det går inte att räkna ut om du inte berättar ditt ROI, men för en medelspelare (dvs en som enbart förlorar raken i snitt) så kan man räkna så här:

Total prissumma i en 15+1 SNG (9 pers) är $135

De vinner i snitt 16*1,1*2=$35,2

Prissumma som ska fördelas på de övriga 7: $99,8

Snittvinst för de 7: $14,26

ROI är alltså: -11%

Standard ROI är ju -6,25%

 

Snittspelarens ROI minskar med 4,75%-enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ser att 2st regulars med 10%ROI vardera redan anmält sig till en 15+1 turbositngo, hur mycket minskar min ROI?

 

Det går inte att räkna ut om du inte berättar ditt ROI, men för en medelspelare (dvs en som enbart förlorar raken i snitt) så kan man räkna så här:

Total prissumma i en 15+1 SNG (9 pers) är $135

De vinner i snitt 16*1,1*2=$35,2

Prissumma som ska fördelas på de övriga 7: $99,8

Snittvinst för de 7: $14,26

ROI är alltså: -11%

Standard ROI är ju -6,25%

 

Snittspelarens ROI minskar med 4,75%-enheter.

 

Ah tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under vilka förutsättningar har fi1 respektive fi2 10% ROI?

 

Ok, sant... De har endast 10% ROI när de möter 8st medelspelare och nu möter de 7st medelspelare och en 10% ROI.

 

 

Det anges i själva frågan. De har 10% i ROI i snitt, vilket gör att de ska ha 10% i ROI mot 8st medelspelare. Nu möter de en bra spelare (den andra 10% ROIarn) och 7st medelspelare, men jag antog lite snabbt att det skulle försumbart...

Ok, räkna räkna räkna... 4%-enheter minskar din ROI med, inte 4,75%. Nästan försumbart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...