Gå till innehåll

Uppringd av kille i Sydafrika, $100 för test med Unibet?


Paparazzi

Recommended Posts

Blev uppringd av en kille från Sydafrika som hade samarbete med unibets poker avdelning. Han sa att jag blivit utvald att testa deras klient och det skulle ta ca 1h att göra det. Som belöning skulle jag få $100 insatt på pokerkontot inom 2-3 dagar. Jag sa att jag va upptagen och fråga om han kunde ringa tillbaka.

 

Efter det ringde jag direkt upp unibet och hörde med dom. Jag vidarebefodrade mailet jag fick av killen också.

 

En lång stund senare ringde dom tillbaka och bekräftade att det va på riktigt och inget skumt. Jag är fortfarande lite rädd att det är något skumt, men samtidigt tackar man ju inte nej till $100.

 

Jag skulle få ett mail med en länk som går igenom ett program som heter "Webix meet me now" och skulle spela in eller hur det va så han såg när jag spelade med klienten. Det jag är rädd för är att han får tag i mitt login eller andra känsliga uppgifter jag har på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mailet han skickade:

 

Subject: Unibet Usability Evaluation – Poker Lobby

 

 

 

Hi Mr ************

 

 

 

 

 

Unibet would like to invite you to take part in a usability evaluation of their poker lobby.

 

 

 

I will be running these sessions remotely using on-line software, which means that you can take part from the comfort of your own home/office.

 

 

 

I will observe you using the product while recording your comments on a video facility – this will enable us to evaluate the quality and player experience of the product.

 

 

 

The session will take place on the 30 or 31st November and will last about 1 hour.

 

 

 

If you choose to take part I will contact you on behalf of Unibet to schedule a suitable day and time for you.

 

 

 

 

 

To show our appreciation for your valuable input and time we will reward you with $100

 

 

 

 

 

Thank you in advance for considering our offer.

 

 

 

Truly,

 

Jeremy Atkins

 

Usability

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första med mailet: "Hi Mr" får mig direkt att tänka på scam-mail.

 

Vad är hans mailadress? Vilket företag jobbar han för? Googla det.

 

Skulle vara intressant att se Unibets svar till dig, kan du klistra in det?

har googlat hans mail och företagsdomän, hitta inget speciellt. Jeremy punkt Atkins snabel a derivco punkt. com
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och fick inget mail från unibet, hon sa bara över telefon att det inte va något skojeri.

 

Tänkte på det, även om killen skulle få tag i mina unibet uppgifter så kan dom ju inte göra så mycket. Kreditkorten jag använt syns inte hela numret, plus att man behöver 3 sista siffrorna på baksidan också. Skulle han vilja ta ut det lilla belopp på kontot så kan ju unibet lätt spåra uttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såna här säljmetoder får mig att tänka på dörrknackare som har ett "gratiserbjudande" som de sen ska ha betalt för.

 

Någon "utvärdering" lär det inte vara frågan om...

Det verkar som Unibet tar till alla (ful)säljknep som finns för att få storspelare (?) att spela hos dem.

 

En sak har livet lärt mig, det finns ingenting som är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut alla pengar från unibet, förutsatt att du har några där, och spara så du har 2inköp på den lägsta nivån eller spela playmoney.

 

Kollade även upp webbsidan derivco.com och fann detta:

 

 

Registration Service Provided By: Domain Escrow Services Limited

Contact: des-admin@curacaohosting.com

 

Registrant Contact:

Domain Escrow Services Limited

Domain Administrator (des-admin@curacaohosting.com)

+44.7624496408

Fax: +44.1481822895

1934 Driftwood Bay

Belize City, 1000

BZ

 

Administrative Contact:

Domain Escrow Services Limited

Domain Administrator (des-admin@curacaohosting.com)

+44.7624496408

Fax: +44.1481822895

1934 Driftwood Bay

Belize City, 1000

BZ

 

Technical Contact:

Domain Escrow Services Limited

Domain Administrator (des-admin@curacaohosting.com)

+44.7624496408

Fax: +44.1481822895

1934 Driftwood Bay

Belize City, 1000

BZ

 

Name Servers:

DNS.CURACAOHOSTING.COM

DNS.CURACAOHOSTING.NET

DNS1.CURACAOHOSTING.COM

 

Creation date: 13 Apr 1999 00:00:00

Expiration date: 13 Apr 2011 00:00:00

 

Dem verkar ha varit med i matchen ett bra tag och planerar på att vara det ett bra tag till iaf, dock ingen garanti på att de är seriösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller spela playmoney.

 

Ta ut alla penga från Unibet, ha alla kort och NetEller avregistrerade ifrån sidan, kör på en annan dator än sin vanliga "pokerdator" ifall hans "on-line software" innehåller skit alt. sätt upp en VNC-session över Internet via Java så att han inte behöver installera något program samt var inloggad på klienten och lira lite Playmoney!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut alla penga från Unibet, ha alla kort och NetEller avregistrerade ifrån sidan, kör på en annan dator än sin vanliga "pokerdator" ifall hans "on-line software" innehåller skit alt. sätt upp en VNC-session över Internet via Java så att han inte behöver installera något program samt var inloggad på klienten och lira lite Playmoney!

 

Och spela några timmar ... -EV, låter som hela det här inte ens är närheten av värt 100$

 

Ska du dessutom ominstallera hela datorn efteråt (för att bli av med eventuella trojaner eller vad det nu kan tänkas planteras när de får tillgång till dator... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut alla penga från Unibet, ha alla kort och NetEller avregistrerade ifrån sidan, kör på en annan dator än sin vanliga "pokerdator" ifall hans "on-line software" innehåller skit alt. sätt upp en VNC-session över Internet via Java så att han inte behöver installera något program samt var inloggad på klienten och lira lite Playmoney!

 

Och spela några timmar ... -EV, låter som hela det här inte ens är närheten av värt 100$

 

Ska du dessutom ominstallera hela datorn efteråt (för att bli av med eventuella trojaner eller vad det nu kan tänkas planteras när de får tillgång till dator... ?

 

Ponera att killen är microlimit-spelare som inte är vinnande så är nog 100$ helt ok för några timmar. Nu är jag ingen hejare på datorer, men en en vanlig systemåterställning bör väl räcka, tar 5 min och är ju inget jobb direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut alla penga från Unibet, ha alla kort och NetEller avregistrerade ifrån sidan, kör på en annan dator än sin vanliga "pokerdator" ifall hans "on-line software" innehåller skit alt. sätt upp en VNC-session över Internet via Java så att han inte behöver installera något program samt var inloggad på klienten och lira lite Playmoney!

 

Och spela några timmar ... -EV, låter som hela det här inte ens är närheten av värt 100$

 

Ska du dessutom ominstallera hela datorn efteråt (för att bli av med eventuella trojaner eller vad det nu kan tänkas planteras när de får tillgång till dator... ?

 

Precis som Sulla skriver så tar en Systemåterställning bara ett par minuter och sedan får man ju överväga vinsten både i tid och risk.

 

Smell ya Later!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett liknade samtal från pacific för ca 6 månder sen. De sa att jag fick 25 $ om jag bara gick in och startade klienten. Spelade där extremt mycket ett tag, men blev less och gick över till Party. Jag sa att jag hade avinstallerat klienten och orkade ladda ner den igen för så lite pengar. Då sa han 50$, jag funderade ett tag och sa, jag gör det för 75$! Han köpte det och vips så hade jag 75$ på Pacific som jag spelade upp till 1000$ på en helg och cashade ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett liknade samtal från pacific för ca 6 månder sen. De sa att jag fick 25 $ om jag bara gick in och startade klienten. Spelade där extremt mycket ett tag, men blev less och gick över till Party. Jag sa att jag hade avinstallerat klienten och orkade ladda ner den igen för så lite pengar. Då sa han 50$, jag funderade ett tag och sa, jag gör det för 75$! Han köpte det och vips så hade jag 75$ på Pacific som jag spelade upp till 1000$ på en helg och cashade ut.

 

smilies-32815.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skickar ett mail till Unibet och får klartecken från dem att det inte är något skumt och att företaget arbetar för dem är det ju riskfritt. Går det bra får du dina pengar - går det åt h-e dvs. du får ditt konto rensat så ersätter dig Unibet. Det måste de göra isf - de har ju sagt att företaget agerar på deras uppdrag - och skulle aldrig, aldrig, riskera den imageförlust som det skulle innebära att inte ersätta dig.

 

(för unibet är väl inget expekt - online sm? :roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...