Nidot Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: Hade tänkt lära mig spela omaha så jag sätter mig ner på ett .25/.50 bord på 24h. En av de första händerna kommer denna. Bordsstämning Som vanligt på 24h, lugnt å stilla i de stora havet OpeningBetRound Dealer: runforhome Small Blind: satang (0,25) Big Blind: Njadot (0,50) Njadot was dealt: 8d - 5h - 6d - 7h tiggerxx Call (0,50) viben Call (0,50) cdromtom Call (0,50) blobben Fold ostrich Call (0,50) runforhome Fold satang Call (0,25) Njadot Raise (3,00) tiggerxx Call (3,00) viben Fold cdromtom Fold ostrich Call (3,00) satang Call (3,00) Flop Dealing Flop: [Qh - 6h - 3d] (Pot = 14.25€ ) satang Check Njadot Bet (4,00) tiggerxx Call (4,00) ostrich Fold satang Fold Turn Dealing Turn: [Qh - 6h - 3d - Td ] (Pot = 22€ ) Njadot Bet (4,75) tiggerxx All-In (24,50) Njadot All-In (18,75) tiggerxx Payback (1,00) River Dealing River: [Qh - 6h - 3d - Td - 2s] (Pot = 67,50€ ) Showdown Njadot shows:8d - 5h - 6d - 7h (a pair of sixes) tiggerxx shows: 2h - As - Qc - Ts (two pairs, queens and tens) Avslutning Gjorde jag rätt/fel på att syna på turn, med dubbla färdrag så kittlade det i mina fingrar. Vill gärna ha komentarer på hela mitt spel. (RP - Kubo) Citera
Papa Kubo Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Dealing River: [Qh - 6h - 3d - Td] Det saknas ett kort här va? Citera
Hjort Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Eftersom ingen stege går in på turn så får du ju anta att du är uppe mot set eller tvåpar. Det bör nämnas att du har runt 45% vinstchans mot top set i det här läget (på turn alltså), så det kan vara någon poäng med att bara få in degen och slippa gissa. Om du är uppe mot tvåpar/set+färgdrag så är du ju förstås hyffsat stekt. Citera
hazeelnut Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Nu är inte jag nån mästare på PLO men det borde vara bättre att gå all in själv på turnen istället för att småbetta och sedan bli tvungen att syna en all in. Sitter motståndaren på t.ex ett naket nötfärgdrag eller nåt annat halvsjaskigt drag har han inte odds att syna en all in på turnen och lägger sig då förhoppningsvis. Antag att han bara hade synat ditt turnbet. Maken till vidriga implicita odds får man leta efter. Du kan egentligen inte värdebetta någon hand på rivern. Du kommer inte heller tycka om att check/syna nästan oavsett vilket kort som kommer förutom kanske en ruter eller en sexa men det är egentligen inte heller speciellt behagligt. Kommer en blank är det svårt att veta om du ska bluffa. Med så lite kvar i stacken har en bluff ganska små utsikter att lyckas. Kort sagt, du har ingen aning om vad du ska göra på rivern vad den än är. Ändå är din hand helt ok på turnen. Gå all in och undvik jobbiga riverbeslut. Sedan tror jag det är en dålig idé att betta den floppen mot 3 motståndare utan nånting i stort sett. Men om du nu måste försöka sno den så är ett potbet bättre. Att betta $4 i en pot på $14 åstadkommer egentligen ingenting. Alltså, check/folda floppen är mitt primära tips. Men om du nu kommer till turnen med ett potbet kvar så är det en ganska enkel all in med ett par och dubbelt färgdrag. Citera
hazeelnut Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Sitter motståndaren på t.ex ett naket nötfärgdrag eller nåt annat halvsjaskigt drag har han inte odds att syna en all in på turnen och lägger sig då förhoppningsvis. Här skrev jag lite fel. Vad jag menar är att han sannolikt inte tror att han har odds att syna när han egentligen har det och att det är därför man hoppas på en läggning. Har har ju ofta en hel del parouts som han rimligtvis inte räknar med. Citera
Plisskin Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Jag skulle pottat floppen med fargdrag plus backdorr stege och andra flushdraget backdorr i en sadan "ofarlig" flopp och definitivt pottat igen pa turn nar det andra fargdraget kom.Om tiggerxx har trissen skulle du vetat det by now i vilket fall. Han borde lagga sitt 2 par samt ev (dock inte ofta pa 25/50 pa 24an) sitt ena fargdrag. Citera
Recommended Posts