Gå till innehåll

Spam från First Publishing Group


Elvis

Recommended Posts

First Publishing Group (som ger ut urusla First Poker Magazine), envisas med att skicka mig spam för olika saker, senast idag ett mail med julklappsböcker. Jag har försökt avregistrera mig från deras utskick men utan framgång. De svarar inte på mina direkta mail.

 

Hur gör man bäst med sådana här klåpare? Kan man anmäla fpgroup.se för spam på något sätt, helst så att de blir blockade från större Internetleverantörer.

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar på First Publishing Group och ansvarar för våra nyhetsbrev och medlemsutskick.

 

Först vill jag rätta ett fel, vi ger ut en pokertidning men den heter First Poker och ingenting annat. :-)

 

Gällande våra nyhetsbrev så är dom helt gratis att prenumerera på och vi finansierar dessa med hjälp av reklam från tredje part. Dels genom annonser i nyhetsbreven men även genom s.k. "Medlemsutskick". Detta informerar vi om när man blir prenumerant för att man inte ska få något oväntat och överraskande till sin e-post. Det är m.a.o absolut inget SPAM. Spam får man av något företag eller privatperson man inte har eller haft någon som helst relation med men som ändå pumpar ut e-mail med märkliga erbjudanden. Hos oss har man själv accepterat att få medlemsutskick när man prenumererar gratis på våra nyhetsbrev.

 

Vi har försökt hitta ett sätt för våra prenumeranter som vill slippa reklam att betala en mindre slant för sina prenumerationer. Vi har tyvärr inte hittat någon bra lösning utan gjort bedömningen att ett fåtal utskick per månad inte är störande, även om innehållet kanske inte alltid intresserar, så länge man kan prenumerera helt gratis.

 

Vill man avregistrera sig från sina registrerade gratisprenumerationer finns det en länk i alla nyhetsbrev/medlemsutskick som heter just "Prenumerationer" där man kan avsluta det/dom nyhetsbrev man vill. Om det gäller nyhetsbrevet FirstPoker så har vi ett tekniskt problem gällande avregistrering på vår sajt. Kontakta oss via e-mail så fixar vi det manuellt.

 

Vi har ingen anledning att försöka behålla prenumeranter mot sin vilja för det gynnar knappast annonsörerna som finansierar nyhetsbreven att skicka något till någon som inte vill ha det och inte läser nyhetsbrevet/utskicket.

 

Många inkommande mail har tips och idéer på innehållet, klagomål, beröm, vill avregistrera sig m.m. Vi hinner pga av tidsbrist inte svara på alla inkommande e-mail men hjälper alltid till att avsluta sina prenumerationer om så önskas. Vi svarar dom som ber om det eller som har någon fråga som dom vill få besvarad.

 

mvh

Richard Nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...