all_ur_horses Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Vet att du är semi-bannad men svarar ändå, för uppenbarligen vill jag inte bemöta dig för din skull utan för diskussionens skull: 1) Du har K9 i handen du postade, inte K5. Och jag vet hur det ser ut när man lyckas bluffa ut någon... 2) K-hög står inte där om du blir nedsynad. (Kanske lyckades du folda A-hög, kanske inte. Hursomhelst så hade ju samma spel kunnats göra med J-hög bara med skillnaden att vi då tjänar mer på att folda ut Q-hög. Det är inte direkt så att vi blir nedsynade av nån hand sämre än A-hög.) 3) I steal-vs-bb så har bb alltid en "rättighet" att betta/bluffa på floppar med rags. De träffar helt enkelt bb oftare än den som steal-raisade. 4) Du kommer hitta väldigt många fler brädor att semibluffa på med J7 än med K5. Det är därför jag väljer J7 framför K5 i ditt scenario där vi låst oss till att betta och höja tills motståndaren lägger sig. Om vi blir nedsynade står varken J- eller K-hög, men vi har ofta fler outs med J7 och behöver lyckas med vår ploj mer sällan. Suited är värt så extremt mkt i fl inte därför att vi ofta träffar färg, men för att vi får en bra anledning att fightas om potten om vi har drag. Samma sak men i mindre skala gäller här. 5) Jag rekommenderar ändå ingen att bestämma sig för en plan preflop och fullfölja den ända in i mål utan hänsyn till bräda osv. Blindspelet är mer delikat än att trycka plattan i botten. edit: k5-->k4 Citera
Recommended Posts