Gå till innehåll

NLT - SnG, Lundgren vs Sehlstedt


crazybutcool

Recommended Posts

om ni såg poker i går så var det en hand där lundgren hade Kh9h och sehlstedt 99.

 

blinds 2k/4k.

 

bosse höjer till 12k.

 

kommer ej ihåg stackstorlekar och blinds men karin var väl ganska short.

 

hon synar iaf Bos höjning och floppen kommer:

 

x-x-K

 

bo har alltså andrapar och karin toppar med kass kicker.

 

karin checkar.

 

bo bettar 15K i en 30K pott tror jag.

 

karin miniraisar.

 

bo ser konfunderad ut och går allin efter lite betänktetid.

 

karin ser inte så glad ut, tror nog att hon är slagen men har så lite kvar så hon väljer att uppgivet syna sig allin.

 

 

som någon skrev i programtråden så verkade hon inte riktigt ha koll på det hela i den handen men hon fick iaf bo förvirrad och lyckades dubbla.

 

kens kommentar var att hon skulle check-raisa allin.

 

nu dubblade hon ju så det artade ju sgi rätt, men vad är egentligen optimalt spel här?

 

om hon checkraisar allin får hon ju inte syn av en sämre hand för det fanns väl inget färgdrag(?).

som ken sa bettad eju bo 15K för att ej bli committad utan kunna slänga mot ett omslag.

 

så hur borde man spela en sådan här hand?

borde man inte ta beslutet på floppen, ha jag bäst hand eller inte och sen försöker få in pengarna av sämre händer.

 

om man checksynar flopp och sen checkar en blank turn, vad gör bo? checkar?

om man sen bettar halvpott river?

 

är inte det en bra linje?

 

 

 

edit: det var alltså en 6-manna SNG med 100bb i startstack. vet ej exakt vade de hade nu som sagt.

kommer inte heller ihåg hur många som var kvar.

1an och 2an går vidare iaf, 1an får ett mindre pengapris också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin spelade bra postflop, fattar inte varför Ken säger att det var långsökt att legato kan läsa spelet som bluff och därför ställa. Det enda som egentligen spelar roll är ju vilket spel som stackar flest sämre händer eftersom båda blir pottcommitade och hamnar allin på turn om inte på flopp.

 

Det som var dåligt var väl att Karin inte verkade ha någon plan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin spelade bra postflop, fattar inte varför Ken säger att det var långsökt att legato kan läsa spelet som bluff och därför ställa. Det enda som egentligen spelar roll är ju vilket spel som stackar flest sämre händer eftersom båda blir pottcommitade och hamnar allin på turn om inte på flopp.

 

Det som var dåligt var väl att Karin inte verkade ha någon plan :)

 

precis, det är det jag vill diskutera, när bo bettar på flopp måste man bestämma sig. har vi bäst hand eller ej. tror vi att vi leder, hur får vi sämre händers pengar?

nu gjorde hon ju rätt men hon verkade som du säger inte veta det och hade ingen plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet- och pottstorlek stämmer ej. Inte blindsen heller.

Det var en Shootout där ettan och tvåan fick pris, samt gick vidare.

 

Du har inte med stackstorlekar vilket är av ganska stor betydelse.

 

Du kommer heller inte ihåg av hur många som är kvar vilket även det spelar roll.

 

Kan vara bra att ha med _hela_ floppen, inte bara ett kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet- och pottstorlek stämmer ej. Inte blindsen heller.

Det var en Shootout där ettan och tvåan fick pris, samt gick vidare.

 

Du har inte med stackstorlekar vilket är av ganska stor betydelse.

 

Du kommer heller inte ihåg av hur många som är kvar vilket även det spelar roll.

 

Kan vara bra att ha med _hela_ floppen, inte bara ett kort.

 

 

skriv hur det var då suck.

 

potten var 25K är jag ganska säker på och att bo bettade ca 60% pott. då borde iofs inte blinds vara 5/10K, tänkte fel.

 

blindsen kan ha avrit 2/4 och bo höjer till till 11 kanske.

 

liksom istället för att påpeka att det är fel är det inte så svårt stt skriva hur det var istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet- och pottstorlek stämmer ej. Inte blindsen heller.

Det var en Shootout där ettan och tvåan fick pris, samt gick vidare.

 

Du har inte med stackstorlekar vilket är av ganska stor betydelse.

 

Du kommer heller inte ihåg av hur många som är kvar vilket även det spelar roll.

 

Kan vara bra att ha med _hela_ floppen, inte bara ett kort.

 

 

skriv hur det var då suck.

 

potten var 25K är jag ganska säker på och att bo bettade ca 60% pott. då borde iofs inte blinds vara 5/10K, tänkte fel.

 

blindsen kan ha avrit 2/4 och bo höjer till till 11 kanske.

 

liksom istället för att påpeka att det är fel är det inte så svårt stt skriva hur det var istället.

 

 

Det var väl du som slängde upp HH här, då är det väl också ditt ansvar att se till att all viktig informaton finns med, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet- och pottstorlek stämmer ej. Inte blindsen heller.

Det var en Shootout där ettan och tvåan fick pris, samt gick vidare.

 

Du har inte med stackstorlekar vilket är av ganska stor betydelse.

 

Du kommer heller inte ihåg av hur många som är kvar vilket även det spelar roll.

 

Kan vara bra att ha med _hela_ floppen, inte bara ett kort.

 

 

skriv hur det var då suck.

 

potten var 25K är jag ganska säker på och att bo bettade ca 60% pott. då borde iofs inte blinds vara 5/10K, tänkte fel.

 

blindsen kan ha avrit 2/4 och bo höjer till till 11 kanske.

 

liksom istället för att påpeka att det är fel är det inte så svårt stt skriva hur det var istället.

 

 

Det var väl du som slängde upp HH här, då är det väl också ditt ansvar att se till att all viktig informaton finns med, eller?

 

suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet- och pottstorlek stämmer ej. Inte blindsen heller.

Det var en Shootout där ettan och tvåan fick pris, samt gick vidare.

 

Du har inte med stackstorlekar vilket är av ganska stor betydelse.

 

Du kommer heller inte ihåg av hur många som är kvar vilket även det spelar roll.

 

Kan vara bra att ha med _hela_ floppen, inte bara ett kort.

 

 

skriv hur det var då suck.

 

potten var 25K är jag ganska säker på och att bo bettade ca 60% pott. då borde iofs inte blinds vara 5/10K, tänkte fel.

 

blindsen kan ha avrit 2/4 och bo höjer till till 11 kanske.

 

liksom istället för att påpeka att det är fel är det inte så svårt stt skriva hur det var istället.

 

 

Det var väl du som slängde upp HH här, då är det väl också ditt ansvar att se till att all viktig informaton finns med, eller?

 

suck

 

Håller med dig crazybutcool. Fyfan för alla dessa Poliser. Varför kan man inte hjälpa andra? Det viktigaste är väl att få en bra diskussion? Om sedan alla förutsättningar inte är med men någon annan nisse siiter med denna info så kan väl denna nisse bidra med info istället för att tala om hur pass dålig trådskaparen är på att posta inlägg.

 

Ett stort suck. Tyvärr är det min uppfattning att det inom pokern finns en jävla massa konstiga människor med alltför stora egon. Somliga är rent tragiska och andra har inget liv. Dock ska jag inte genralisera, det finns en jävla massa bra människor också. Men inlägg av karaktären i denna tråd är rent patetiska. Forumet är väl till för att vi ska ha en bra diskussion? Eller har jag missat något? ja, jag vet att alla förutsättningar bör vara med från början. Men nu var dem inte det. Hjälp då till istället för att gnälla så kanske vi får en bra diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet finns på kanal5s hemsida, bara att gå in och kolla. han bettar iaf 16k och hon miniraisar 32k... och som folk har sagt innan så spelade hon bra men verkade inte ha en riktigt plan i handen.

 

(instasyn när bosse ställer?? svar: ja som fan)

 

 

vilka var de andra korten på bordet?

 

ni tycker alltså en minicheckraise är bra här men då också instasyna stället från Bo.

 

någon annan linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet finns på kanal5s hemsida, bara att gå in och kolla. han bettar iaf 16k och hon miniraisar 32k... och som folk har sagt innan så spelade hon bra men verkade inte ha en riktigt plan i handen.

 

(instasyn när bosse ställer?? svar: ja som fan)

 

 

vilka var de andra korten på bordet?

 

ni tycker alltså en minicheckraise är bra här men då också instasyna stället från Bo.

 

någon annan linje?

 

orkar inte kolla men det var en 8 och sen nåt skit, typ en 4 eller nåt...

 

spelar vi handen preflop så lägger man inte här... hon var riktigt short... vi vill bara få in pengar... mini cr does the trick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vilka var de andra korten på bordet?

 

ni tycker alltså en minicheckraise är bra här men då också instasyna stället från Bo.

 

någon annan linje?

 

Cr all in är väl det naturliga, men så länge hon inte planerar att checkfolda turn eller nåt ännu mer horribelt så ger mincr på flop i princip samma resultat. (Med reservation för att stackarna inte är större än vad jag tror)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vilka var de andra korten på bordet?

 

ni tycker alltså en minicheckraise är bra här men då också instasyna stället från Bo.

 

någon annan linje?

 

Cr all in är väl det naturliga, men så länge hon inte planerar att checkfolda turn eller nåt ännu mer horribelt så ger mincr på flop i princip samma resultat. (Med reservation för att stackarna inte är större än vad jag tror)

 

Blir inte riktigt samma resultat eftersom Bosse kommer att bli lurad att ställa med några underpar om Karin minireraisar. Jag tvivlar ju på att hon funderade på att folda. Det kostade 30k för att vinna en pott på runt 160 (?).

 

Hade det varit en mer dragvänlig bräda så finns det väl kanske mer som talar för en reraise all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blir inte riktigt samma resultat eftersom Bosse kommer att bli lurad att ställa med några underpar om Karin minireraisar. Jag tvivlar ju på att hon funderade på att folda. Det kostade 30k för att vinna en pott på runt 160 (?).

 

Varför skulle han bli lurad att ställa med underpar när Karin ändå är helt commitad? Jag tror att han ställer med exakt samma händer som han skulle synat ett cr all in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han bli lurad att ställa med underpar när Karin ändå är helt commitad? Jag tror att han ställer med exakt samma händer som han skulle synat ett cr all in med.

Nej, nej. Det är skitviktigt strategiskt vilka händer som höjer 95% all-in jämfört med 100% all-in. Enorm skillnad och verkligen givande att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar Bo på en helt annan nivå än mig, men när amatörspelare på lokala klubbar gör det spel som Karin gör här, är det väldigt ofta en bluff. I det läget hade jag kunna ställa med 99.

 

Men nu är det lite högre nivå på tävlingen, och minreraisar borde vara ytterst ovanliga, speciellt när Bo:s CB var relativt normalt, hade det varit ett pottbet är minreraisen inte så konstig.

 

Men när detta program utspelar sig har Karin varit ute och spelat mycket mot bra spelare, och bara att hon är med i programmet tyder på att hon bör vara en bra spelare. Jag tror att hon bara är nervös och därför gör ett konstigt spel utan att tänka sig för (det är skillnad på att spela en hel turnering inför kamera och att spela EPT), och att Bo antingen tolkar detta som att hon är en väldigt trixig spelare, eller att hon håller en lägre nivå än hon borde hålla med tanke på att hon är inbjuden till turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och som folk har sagt innan så spelade hon bra...

 

Nej

 

Jo

 

(jag kommer inte med argument om inte du gör det)

 

Hon hade ingen plan med miniraisen och verkade inte ha koll på hur short hon var utan såg ut att vilja lägga men insåg att hon var committad och kvidsynade.

 

agreed, men hon lyckades till slut göra de rätta besluten imo... även om hon inte verkade ha en aning.

 

 

miniraise eller raise all in spelar ju ingen roll rent markermässigt, den enda skillnaden är vad motståndaren uppfattar det som... i det här fallet är det mycket möjligt att det var det som fick bosse att ställa in, men han kan ju mycket väl ha synat all in också, svårt att veta. Nån får väl fråga honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken pin pointade ärligt talat min tankegång rätt bra. Ytterligare en faktor var att jag hade svårt att hitta så många "kung"-händer som hon kallsynar med preflop. KK som slowplay, KQ och möjligen KJ var det jag trodde. Trodde ej på kallsyn med AK eller sämre kung än KJ. När hon sedan hittade lillomslaget istället för all in vägde det över till bluff, men det var ett dåligt spel så här i efterhand. Mot henne är sannolikheten för bluff för låg.

 

bosse förklarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...