Sylwester Postad 27 November , 2006 Författare Rapport Postad 27 November , 2006 Kan vi tänka oss att han bluffar 25-30% här? Hade vi odds att syna då (kollade inte potten)? Nånstans till sådana odds synar jag nog. Tja, han betar ju typ pott. Och 30% (kanske lite mer) är nog en rimlig siffra för bluff. Men jag kan ju vara ute och cykla... Nu förstår jag inte. Varför synar du inte om du anser att 30%+ är en rimlig siffra för bluff? Jag är trött, upplys mig. edit: Om vi höftar att han bluffar 25-35% av gångerna, (Vilket när jag tänker efter ordentligt nog är rimligast) är väl synen ytterst marginell? Citera
FiSherman63 Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 (jag hann läsa ditt svar innan du editerade bort det mesta av det, annars kanske jag inte skulle veta vad du behöver upplysas om) Om du synar en pottbet behöver du vinna potten exakt var tredje gång för att gå jämnt upp. Lägg därtill din svaga linje, vilket gör att han absolut kan värdebetta svaga ess (splitt) och kaaanske även sämre händer - tiltad som han är, eller verkar. I "syn-skålen" kan du även lägga faktorer som metagame och information om hans spelstil (om du anser att det är värt nåt), när det är ett svårt beslut. Edit: Gah! Nu har du ändrat ditt svar igen... Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 (jag hann läsa ditt svar innan du editerade bort det mesta av det, annars kanske jag inte skulle veta vad du behöver upplysas om) Edit: Gah! Nu har du ändrat ditt svar igen... Oj, sorry! Satt febrilt och försökte pussla ihop vad jag egentligen trodde och ville mellan gäspningarna. Men, I get your point. Citera
Recommended Posts