Bogust Postad 25 November , 2006 Rapport Postad 25 November , 2006 Hej! Här kommer en hand från NL100 på World Px, tar den direkt ur minnet. Har inte ens spelat 10 händer på bordet så jag har ingen read på någon. Hero: KcKs UTG foldar, UTG+1 foldar, CO synar, Button bettar 5bb. Hero slår om till 18 på sb. Button synar. Floppen kommer: 5h3h9h --- Jobbigt med helfärgad flopp, speciellt när jag inte har någon hjärter. Samtidigt borde jag väl leda mot VÄLDIGT mkt? Set känns osannolikt p.g.a. den låga floppen och att potten är re-raisad. De enda troliga händer jag ligger under mot är väl AhKh eller en slowplayad AA (vilket egentligen inte alls är troligt). Så hur gör vi här? Finns det nåt som hindrar oss från att dega in? Citera
Bogust Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Postad 25 November , 2006 Ja, och sen? Vad gör vi vid omslag, kan vi nånsin släppa den här handen? Citera
Bernt Postad 26 November , 2006 Rapport Postad 26 November , 2006 Ja, och sen? Vad gör vi vid omslag, kan vi nånsin släppa den här handen? nej, inte på flopp iaf Citera
Trolldeg Postad 26 November , 2006 Rapport Postad 26 November , 2006 Ja, och sen? Vad gör vi vid omslag, kan vi nånsin släppa den här handen? nej, inte på flopp iaf Va? Citera
Bogust Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Postad 26 November , 2006 Tycker själv det känns tight att släppa den på floppen på NL100. Jag resonerade att det endast är EN möjlig hand som slår mig. Folk som har AA tycker jag höjer tillbaks i 9 fall av 10. Edit: Va gör vi då om vi betar lite över 30, får syn och turnen blankar? Citera
ulaf Postad 26 November , 2006 Rapport Postad 26 November , 2006 Jag släpper inte handen så länge det inte kommer ett hjärter eller ess. Citera
Recommended Posts