Gå till innehåll

SnG - JJ problem


Tiggr

Recommended Posts

NL Texas Hold'em $55 Buy-in Level: 4 Blinds(100/200)

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: DGon ( $2920 )

Seat 7: litpo ( $4785 )

Seat 10: caronr ( $2299 )

Seat 9: hero ( $3330 )

Seat 2: he_o ( $5246 )

Seat 5: FeraIT ( $1420 )

 

Trny: 30503247 Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Jd Js ]

caronr raises [400]

he_o folds.

DGon folds.

FeraIT calls [400]

litpo folds.

hero

 

UTG miniraise är alltid lite svårt men 6 handed kan det lika gärna vara svaghet. Knappen synar shortstackad.

 

Pot 1100 när det kommer till mig kostar 200 att syna.

 

Vad gör jag?

Call eller raise känns som jag knappast kan raisa annat än all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skyfflar också in allt. Särskilt eftersom du täcker dom andra två. Låt dom få ta det obehagliga beslutet om dom ska riskera att åka ut. UTG är lite läskig, men jag tror du leder. För övrigt tycker jag inte att man kan kalla FeraIT för shortstacked ännu, men han är det efter denna hand om han foldar. Mest troligt att UTG foldar och lillstacken synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skyfflar också in allt. Särskilt eftersom du täcker dom andra två. Låt dom få ta det obehagliga beslutet om dom ska riskera att åka ut. UTG är lite läskig, men jag tror du leder. För övrigt tycker jag inte att man kan kalla FeraIT för shortstacked ännu, men han är det efter denna hand om han foldar. Mest troligt att UTG foldar och lillstacken synar.

 

Om FeraIT varit någorlunda kompetent hade jag varit mest rädd för honom. Att syna för 400 med 1420 i stacken gör ju helt klart att jag jag oroar mig för AA/KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skyfflar också in allt. Särskilt eftersom du täcker dom andra två. Låt dom få ta det obehagliga beslutet om dom ska riskera att åka ut. UTG är lite läskig, men jag tror du leder. För övrigt tycker jag inte att man kan kalla FeraIT för shortstacked ännu, men han är det efter denna hand om han foldar. Mest troligt att UTG foldar och lillstacken synar.

 

Om FeraIT varit någorlunda kompetent hade jag varit mest rädd för honom. Att syna för 400 med 1420 i stacken gör ju helt klart att jag jag oroar mig för AA/KK...

Han är inte kompetent, jag vet vem han är ;) *fisk*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...