Gå till innehåll

SNG AK problem


Tiggr

Recommended Posts

Killen har ganska tighta stats

 

NL Texas Hold'em $55 Buy-in Level: 2 Blinds(30/60)

Seat 7 is the button

 

Seat 10: Hero ( $1700 )

Seat 3: rina ( $3981 )

Seat 7: oki ( $960 )

Seat 6: acky6 ( $2445 )

Seat 4: bloo ( $2020 )

Seat 9: ANK ( $3310 )

Seat 2: age ( $1810 )

Seat 1: bred ( $3774 )

 

Trny: 30503289 Level: 2

Blinds(30/60)

There is no Small Blind in this hand as the Big Blind of the previous hand left the table.

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ah Ks ]

Hero raises [180]

bred folds.

age folds.

rina folds.

bloo folds.

acky6 is all-In.

oki folds.

ANK folds.

Hero ?

 

Väldigt standard situation.

Känns spontant som en fold och att jag ytterst sällan leder här. Bör allt som oftast vara uppe mot höga par eller AK men har jag råd att folda?

 

Blindsen stiger nästa nivå till 50/100 och jag i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för stack skulle ni ta en syn med?
En liten på ~500 eller en gigantiskt med ~10.000.

 

För övrigt tycker jag som de flesta andra, fold. Han har troligen QQ-99.

 

Om Fi har tighta stats har jag svårt att se han pusha med en sämre hand än AK eller JJ.

 

Ofta ser man folk syna AI med låga-medel PP för att de tror de tar en coinflip och vill dubbla upp fort. Är Fi duktig hoppas han på detta genom att överbetta en stark hand. AA-KK känns dock lite kallt att pusha med så de enda händerna jag kan sätta en kompetent Fi på är AK, JJ-QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt otänkbart att FI sitter på AQ-AT och vill få lite +EV genom att just gå all in då denne fortfarande har coinflip mot lägre PP och eventuellt kan skrämma ett AK till fold?

 

AQ-AT? Visst, om det är en knasboll.

Men om det är en någorlunda vettig spelare så bör han inte ha AQ-AT...

 

Däremot kanske han hoppas att du har det och ställer med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klantsyna, såg QQ, sucka för mig själv efter den dåliga synen och drog ut honom med en A på flop.

 

Kände hela tiden att rätt move var fold och vid showdown fick man det bevisat. Kan vara jobbigt ibland vid extrem korttorka att raise folda hand efter hand på alla bord får väl bli min ursäkt.

 

tack för svaren iaf

Skönt att få höra från många andra bara så man kan veta med säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klantsyna, såg QQ, sucka för mig själv efter den dåliga synen och drog ut honom med en A på flop.

 

Kände hela tiden att rätt move var fold och vid showdown fick man det bevisat. Kan vara jobbigt ibland vid extrem korttorka att raise folda hand efter hand på alla bord får väl bli min ursäkt.

 

tack för svaren iaf

Skönt att få höra från många andra bara så man kan veta med säkerhet.

 

 

Matematiskt så har du pottodds och syna QQ i detta läget pga alla pengarna i potten.

 

Det är i min mening rätt och syna så tidigt i en SNG om man har matematiskt korrekta pottodds. Missar man så är det bara och starta en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klantsyna, såg QQ, sucka för mig själv efter den dåliga synen och drog ut honom med en A på flop.

 

Kände hela tiden att rätt move var fold och vid showdown fick man det bevisat. Kan vara jobbigt ibland vid extrem korttorka att raise folda hand efter hand på alla bord får väl bli min ursäkt.

 

tack för svaren iaf

Skönt att få höra från många andra bara så man kan veta med säkerhet.

 

 

Matematiskt så har du pottodds och syna QQ i detta läget pga alla pengarna i potten.

 

Det är i min mening rätt och syna så tidigt i en SNG om man har matematiskt korrekta pottodds. Missar man så är det bara och starta en ny.

 

Visst om det vore CG så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matematiskt så har du pottodds och syna QQ i detta läget pga alla pengarna i potten.

 

Det är i min mening rätt och syna så tidigt i en SNG om man har matematiskt korrekta pottodds. Missar man så är det bara och starta en ny.

 

Matematiskt korrekt mot vilken hand?

 

Mot de vi slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...