Gå till innehåll

NLT - TT på knappen blir överpar


anegym

Recommended Posts

Hejsan! Lyckas inte hitta handhistorien. Men spelet är NL25 på partypoker. FI är rätt ny vid bordet. Men av de händer jag sett har han mest foldat. Så att han är hyffsat tight kan man nog säga. Han sitter med 28$ vid bordet och jag täcker

 

Två limpar, jag höjer till 1,5 på knappen med :Th::Ts: FI som sitter på bb höjer till 3 och bara jag synar

Floppen kommer :3h::7b::8s:

 

Fi bettar 4 och jag synar

 

Borde jag höja här? Kan jag lägga mot omslag då?. .

 

 

Turn kommer :2s:

 

FI checkar och jag bettar 8. Nu miniraisar han till 16 och har således bara 5 kvar. Kan jag folda här, eller är det lika bra att ställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker, men framför allt checkar jag bakom på turn.

 

Vill man verkligen checka bakom turn? Känns ju som att det är väldigt troligt att han har AK, AQ? . Att han kan ha JJ+ är ju också troligt, men tycker inte det är så vanligt att man checkar turn men överpar i det där läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som vill check bakom turn. Skulle vara intressant att höra en motivering varför det är bättre än att betta.

 

Har han ett överpar torskar vi bara en riverbet och slipper få ett jobbigt beslut liknande det Hero fick nu (eller om fi synar och betar ut river).

 

Har han överkort kan vi inducera en bluff på river.

 

Det finns inget flushdrag ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...