Gå till innehåll

FL7CS - (6K)6 blir tvåpar


Bjorn_

Recommended Posts

Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS, 6 manna (0.05 ante, 0.10 bring in)

Bordet är ganska löst men enda specifika read jag har är att BI+4 är en hygglig spelare men på tilt.

 

Hero is BI+1

3rd street (1 SB)

BI: ( X X ) 3 :spade: Brings in low

Hero: (6 :heart: K :club: ) 6 :diamond:Raises to full bet

BI+2: ( X X ) T :diamond: calls

BI+3: ( X X ) 4 :spade:folds

BI+4: ( X X ) 4 :diamond: folds

BI+5: ( X X ) 7 :club:fold

BI calls

 

Enligt vad jag läst är ett lågt/medium par spelbart givet att alla kort är live och ens kicker är högre än övrigas uppkort. Handen gör sig också bättre mot få motståndare varför en raise är lämplig om den kan tänkas driva ut folk ur handen. I alla fall enligt Sklansky&Co.

 

4th street (4 SB)

BI+2: ( X X ) T :diamond: K :diamond: Checks

BI: ( X X ) 3 :spade: Q :club: Checks

Hero: (6 :heart: K :club: ) 6 :diamond: T :spade:bets

BI+2 calls

BI folds

 

BI+2's ruterkung oroar en aning (plus att det är ett live card mindre för mig) men då han checkar så känner jag mig manad att betta, visserligen är jag kanske inte favorit mot honom men det finns ändå ett visst värde med att driva ut BI.

 

 

5th street (3 BB)

Hero: (6 :heart: K :club: ) 6 :diamond: T :spade: T :club:bets

BI+2: ( X X ) T :diamond: K :diamond: 9 :diamond: calls

 

Träffar tvåparet och bettar givetvis ut. Av någon anledning som blir jag väldigt orolig för att han redan har färgen när han synar vilket ju är rätt ologiskt. Rimligtvis bör han väl syna även med en fyrfärg här.

 

6th street (5 BB)

Hero: (6 :heart: K :club: ) 6 :diamond: T :spade: T :club: Q :spade:checks

BI+2: ( X X ) T :diamond: K :diamond: 9 :diamond: 8 :heart:checks

 

Pga den oro jag felaktigt fick av hans syn på 5th street checkar jag här i hopp om att få dra gratis till kåk. Misstänker att det är ett stort misstag att ge honom ett gratiskort här.

 

River (5 BB)

Hero: (6 :heart: K :club: ) 6 :diamond: T :spade: T :club: Q :spade: 8 :diamond:bets

BI+2: ( X X ) T :diamond: K :diamond: 9 :diamond: 8 :heart: ( X ) folds

 

Fattar inte varför jag bettar ut här, har han färgen är det pengar i sjön. Har han det inte synar han knappast en uppenbar "Tens up" eller bättre.

 

Result:

Hero collected 5 BB from pot

Hero: doesn't show hand

 

Behöver framför allt hjälp med spelet på de två sista gatorna här. Hur ska man tänka här när fi har antingen färgdrag eller färg?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är rätt ok att folda på tredje gatan också. Fördelen är väl att du ofta kommer få sistaposition på fjärdegatan och eventuellt kan korpa åt dig gratiskort/kolla läget då. Hur som helst så kan du rimligen inte komma särskilt långt över 0 i EV med den här handen.

 

Det känns lite kaxigt att lägga nästan 1:1 med K66 när det är 5 spelare efter dig. Även om de råkar ha rätt risiga uppkort.

 

På fjärde gatan så försämras ju din hand medan en av dina motståndare rätt drastiskt förbättrar sin. Jag tror det beror rätt mycket på hur lös du tror BI var på tredje gatan och hur stor del av sin HD han foldar här. Synar han alla par så vete fan om det är ett bra bet.

 

En annan faktor är ju hur troligt det är att BI+2 startade med ett par och bara synade. Om han skulle spela sina par och sina drag likadant är det ju rimligen en faktor som talar rätt rejält emot ett bet.

 

Men om det är ett misstag så är det väl rätt litet, dessutom kan du kanske köpa checken på femte gatan.

 

Femte gatan plockar du in tvåparet. Jag tror att en bet-fold kan vara ett rätt bra alternativ här.

 

Sjätte gatan så bör du ju rimligen beta igen eftersom hans hand i snitt är i sämre skick än på femte gatan. Återinge, om du blir höjd så är det dags att bli riktigt grinig.

 

På rivern så är ju ett bet synnerligen bortkastat eftersom han antingen har ett par, tvåpar, färg eller bustat färgdrag. Av händerna som synar eller höjer dig så är jag rätt säker på att betydligt mer än hälften slår dig.

 

Jag tror du gjorde misstag på tredje (lägg till en tvåfärg så är den antagligen spelbar), fjärde, sjätte och sjunde gatan. Fast jag är bara riktigt säker på sjunde och sjätte, tredje och särskilt fjärde är jag tveksam till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är rätt ok att folda på tredje gatan också. Fördelen är väl att du ofta kommer få sistaposition på fjärdegatan och eventuellt kan korpa åt dig gratiskort/kolla läget då. Hur som helst så kan du rimligen inte komma särskilt långt över 0 i EV med den här handen.

 

Det känns lite kaxigt att lägga nästan 1:1 med K66 när det är 5 spelare efter dig. Även om de råkar ha rätt risiga uppkort.

 

Jo visst är det rätt kaxigt. Sklansky & Co. ger dock rätt bra argument för att ett spel på 3rd och 4th street som ofta kan tyckas överaggresivt är bra givet att det har stora chanser att reducera fältet. Är dock ingen tvekan om att det är en ganska marginell hand där det knappast är nått större fel på en fold heller.

 

På fjärde gatan så försämras ju din hand medan en av dina motståndare rätt drastiskt förbättrar sin. Jag tror det beror rätt mycket på hur lös du tror BI var på tredje gatan och hur stor del av sin HD han foldar här. Synar han alla par så vete fan om det är ett bra bet.

 

Ja har kan det mycket väl vara så att jag borde checkat. En check kan ju också göra det lättare att ge ett drag felaktiga odds på femte om jag träffar tvåpar/triss.

 

Mot detta talar ju att om jag missar på femte finns det mycket som talar för att jag pratar sist och kan ta ett frikort.

 

Femte gatan plockar du in tvåparet. Jag tror att en bet-fold kan vara ett rätt bra alternativ här.

 

Sjätte gatan så bör du ju rimligen beta igen eftersom hans hand i snitt är i sämre skick än på femte gatan. Återinge, om du blir höjd så är det dags att bli riktigt grinig.

 

En raise på femte kan jag mycket väl tänka mig att man skall folda mot, tror dock man måste vara extremt säker på att han inte semibluffar på sjätte om han raisar där. Med 3 live outs till kåk har man trotts allt ungefär 1 mot 11 och man får 9 mot 1 från potten plus kanske lite implied odds från en checkraise på rivern plus chansen att han semibluffar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...